Gå til innhold

Svømming


Gjest enitS

Anbefalte innlegg

Jeg ser at jeg kan velge mellom svømming bryst og crawl, og jeg vet ikke hva de går ut på. Hva er forskjellen, hvem skal jeg velge? Jeg svømmer veldig dårlig og sakte, så jeg bør vel også trekke fra en del minutter for å få enmer realistisk notering. Jeg svømmer for eksempel mest med armene, og nesten ikke med beina (klarer ikke å koordinere helt...). Hva ville dere skrevet etter 45 minutter i bassenget med slik svømming? Vil ikke lure meg selv til å tro at jeg trener mer enn jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystsvømming er "vanlig" svømming. Crawl er for viderekommende, og du bør ha kurs e.l for å mestre teknikken. Du har helt sikkert sett noen svømme crawl eller fri som noen kaller det. Istedenfor å bruke beinspark slik som på bryst lar du føttene gå lodrett opp og ned i vannet når du ligger på magen. Du har hodet nede i vannet hele tiden og bare lar det komme opp på siden for å puste. Hendene går som propeller. Helt sikkert ikke veldig godt forklart, men du skjønner sikkert hva brystsvømming er. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tusen takk for svar. Da har vel jeg altså halv brystsvømming, siden beina altså sjelden er med. Da skriver jeg inn der, men bare halve tiden eller noe sånt. Alle monner drar for disse trimpoengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...