Gå til innhold

ingen vektnedgang :(


Gjest lilli

Anbefalte innlegg

Hei!

Hatt andre kurskveld på aktiv kurs i dag og føler egentlig at uken som har gått har vært veldig så grei. Fått kommet i gang med trening trent fire ganger og spist det jeg skal i følge menyen. Men så får jeg et megaslag i trynet i kveld, opp 300 gram.. Hva gjør jeg galt tro?

 

Noen som har opplevd dette før eller kan komme med noen tips for å få i gang vekttapet også? Var så motivert frem til jeg kom på vekta i dag. Men nå er jeg egentlig bare deppa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til du har gått opp er fordi du har trent mye :) Kanskje det er muskler som begynner å poppe fram? Og det veier mer enn fett vettu. Så stå på videre, så kommer resultatene etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i dag - to dager før jeg skal sende inn rapporten - og jeg har 300 gram pluss... Har trent masse og spist riktig - uten å få lønn for strevet.

 

Jeg er veldig dårlig til å drikke vann. Neste ukesperiode skal jeg prøve det jeg kan på å drikke 10 glass om dagen (nå drikker jeg kanskje 7 i uka....) i håp om at det gir utslag!

 

Jeg sier til deg det samme som jeg sier til meg selv. Jeg skal neiggu ikke gi opp! Stå på videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninajakobsen

Har du målt deg? Det er sååå viktig!

Jeg opplevde det samme... 1 veiingen så hadde jeg gått ned 1.7,men neste så hadde jeg lagt på meg 200 gram.Men så sjekket jeg hvor mye jeg hadde gått ned i cm,og da hadde jeg gått ned 11 cm :-)

 

Men jeg også håper at jeg har gått ned til neste gang..For blir litt fortvilet jeg også når vekta ikke rører på seg.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar fra min kursleder (internett-kurs) om at jeg hadde spist for lite i forhold til hvor mange trimpoeng jeg klarer pr. uke. Så nå har en uke til gått (altså uke 2 på kurset mitt) .

 

Jeg har like mange trimpoeng som uka før.

Jeg har gått opp fra 1450 kalorier til næmere 1600 kalorier - har altså spist mere mat (men unngått det usunne lik første uke)

 

- Og...... Jeg gikk ned en halvkilo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest mjaubeibi

Jeg opplevde noe av det samme forrige onsdag...endelig kommet i gang med treningen etter de 3 første ukene med null trimpoeng(ehe), jeg trente hardt hver dag og BANG! opp 400 gram. Snakk om slag i trynet...Jeg har bare trent kondisjonstrening også, så kan ikke skylde på muskler, hehe.

 

Jeg tror for min del at det er flere grunner, jeg er for eksempel ikke flink til å spise ofte, det blir lite og sjeldent, og jeg kommer nesten aldri opp i det jeg skal og går i tillegg for lenge mellom hvert måltid. Så mine tiltak for å sikre nedgang veiingene fremover er:

 

- finregnet på forbrenning og meny, fant ut at jeg egentlig ligger mellom meny 1 og 2 (har fulgt meny 2) så har gått fra 1600 kcal til 1400 kcal per dag

- gått til innkjøp av alt som kan hjelpe meg til å spise regelmessig(sliter feks med lunsj, så har kjøpt inn lettere God Morgen-yoghurter til de vanskelige dagene, de ligger på ca 200 kcal slik lunsjen skal). Ellers er det bananer, 0/0-yoplait, epler, pærer, egg i lange baner i huset.

- passer på å spise banan før trening slik at jeg ikke trener på tom mage

- tenker å trene mindre høypuls fremover, men mer fettforbrennende trening på 65% av makspuls.

- Begynne å bygge muskler for å få opp den generelle forbrenningen, ikke bare trene kondis.

 

jeg vet innmari godt hvor kjipt det er, selv ble jeg helt fra meg, syns fremdeles det er kjipt og flaut å logge meg inn her og bli minnet på at jeg bare har gått ned 2,6 kg på fem uker. Men så trøster jeg meg med at dette er et langtidsprosjekt for meg, det får ta den tiden det tar, jeg går på kurs til jeg er der jeg skal være- om det så tar 2 år eller 8 måneder. En sakte start er uansett bedre enn alternativet: å ikke ha begynt på kurs, ha fortsatt å spise som jeg gjorde før, og lagt på meg enda mer.

 

ikke gi opp! Neste gang ser du nok bedre resultater:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gi opp,dette har jeg også vært med på..ikke mye morsomt, men du må ikke gi opp:-)som flere sier har du nok fått mere muskler;)så stå på videre belønningen kommer:))

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...