Gå til innhold

Pulsklokke er tingen!


Gjest HisjiMin

Anbefalte innlegg

Trenger du litt motivasjon (mer enn alle råd og tips som du får her på sidene til Grete Roede) er pulsklokke tingen!

 

Jeg er en helt vanlig mosjonist, ingen aktiv idrettsutøver - men jeg har nettopp kjøpt pulsklokke. Det begynte med at søsteren min og jeg gikk lang tur i påsken. Hun hadde pulsklokke - og kunne sjekke klokka jevnlig og stolt forkynne for mye kalorier hun hadde forbrent. Like etter kjøpte jeg pulsklokke også. De koster vel omtrent 1000-lappen de billigste og er veldig enkle å bruke. Jeg registrerte vekt, alder og kjønn - klokka fikser resten. Jeg får vite puls - hva som bør være nedre og øvre puls ved trening, hvor lang tid jeg har trent og altså kaloriforbruket.

 

Forleden hadde jeg storrengjøring hjemme - 3,5 time og selvsagt med pulsklokke på. Den motiverer veldig, så jeg nesten "løp rundt" i heimen. Og jeg forbrant hele 700 kalorier på husvasken. Tro det eller ei!

 

Når jeg går tur, sjekker jeg klokka jevnlig. Jeg bør ha puls mellom 115 og 150 når jeg trener - og er pulsen under 115 øker jeg bare gåtempoet litte grann. Og plutselig får jeg litt bedre utbytte av gåturen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei !

henger meg på den uttalelsen! Pulsklokke er skikkelig gøy og så blir treningeseffekten mye bedre når man vet hvor man skal ligge i puls.

Min beste opplevelse med pulsklokka var i vinter da jeg måket terrassen for snø... og der hadde det ikke vært måkt på lenget

1500 kcal i snømåking, ikke verst!Nå går det jo mot vinter igjen- jeg kommer til å være den første til å melde meg som snømåker!!

 

Tenk positivt, da får man ting gjort og pulsklokka viser deg resultater av slitet!

 

Solvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...