Gå til innhold

"Ferdig slanket mai 2011"??


Gjest ma64

Anbefalte innlegg

ser det er mange her som skriver en form for dagbok, så her kommer en til:-)

 

Litt om meg selv:

Kvinne snart 45 år( må vel kalle oss kvinner når vi passerer 40:-), er 180 cm høy, og veier nå 148 kilo.

 

Startet egentlig sist høst, veide da 161 kilo, tok fort av de første 13, men siden har jeg stått mer eller mindre stille, er flink å trene... det er nok grunnen at jeg står stille i stedet for å få en ny vektøkning.

 

Men så var det dette med maten da, det går kjempefint mens jeg er på jobb, trener forresten i "arbeidstiden", har fått ordnet med sjefen at jeg begynner 1 time tidligere og går hjem 1 time senere, har derfor 2 timers treningsfri midt på dagen. Dette ble et lite sidespor.....

Når jeg kommer hjem og kvelden siger på, etter at hunder er luftet, så setter jeg meg ned å tenker på alt jeg har lyst på....., så kommer det galne.... istedet for å fortsette å tenke så setter jeg meg i bilen og kjører og kjøper galskapen:-(

 

Er i full gang fra i dag, for nå er motivasjonen på topp, håper bare viljen følger med.

Grunnen til at jeg på en måte har funnet ny motivasjon(vilje) er at jeg var og hentet min nevø i barnehagen, og det er sant som det sies at av barn og fulle folk skal man høre sannheten, der var der en annen pode som kikket på meg og sa Å MEN DU VAR KJEMPETYKK, hva kunne jeg gjøre, håpet jo at gulvet skulle åpne seg å jeg bare kunne gli ned i det, men smilte til poden, tok min pode med å gikk, gruer meg litt til neste gang jeg skal hente ham, men gleden av å være med ham er større.

Har ingen egne barn, men har "tantunger" jeg er veldig veldig glad for og i, så for at de skal få ha tanten en stund til, må jeg bare klare dette.

 

Ble litt mye dette, men måtte bare få ut tankene jeg hadde i hodet akkurat nå, skal forresten på trening kl 10.00.

 

Prøver å komme tilbake med en liten rapport hver kveld:-)

 

Er forresten godt å lese om alle dere andre også, føler plutselig at man ikke er så alene.

 

Hilsen

Lillemusmeg i Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feitebeite

Fantastisk motivasjon ja..:-)

Det er sant som du sier at det er av barn og fulle folk man får høre sannheten, men det sårer like forbannet.

Nå er det lifstilsendring som må til ja..:-) Går du på kurs? i første kursbok står det en liste over hva man alltid burde ha i huset for å unngå slike knekk. Hvis du ikke har den kursboka kan jeg skrive opp den listen for deg her hvis du vil.

Lykke til videre, det brir artig å holde følge med deg nedover..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har en tråd i de som skal ned 30 - 40 kilo. Jeg synest at det er flott at enda flere lager tråder, det er så kjek å gå på besøk for å få vite om hvordan hverdagen går for andre.

 

En veldig viktig ting som jeg synest om det å gå ned i vekt, er at dette er noe jeg gjør for at jeg ikke lenger er fornøyd med meg selv.

 

Samt at nå er jeg snart 42, skal jeg ikke dø av overvekt, så er det jammen på tide å gjøre noe med det. Jeg tror det blir vanskeligere å gå ned i vekt når jeg er blitt eldre og overgangsalderen har tatt sin anmarsj i kroppen min.

 

Et lite råd, kan du skaffe deg en hoppy som du holder på med om kveldene mens du ser på tv? Jeg holder selv på med grønnlandsperling, som tar vekk fokusen på røykesuget og småspisingen.

 

Ønsker deg lykke til, dette klarer du fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode råd, ja jeg har både 1,2,3,4 kursbøker, går ikke på GR kurs akkurat nå, men har oppfølging på helsestudio jeg går.

 

Ellers så har jeg funnet frem strikketøy + at jeg har meldt meg på trening på kvelden også.

 

Klem fra Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette klarer du fint skal du se!! du er jo kommet kjempegodt i gang:) jeg klarer nå ikke en dag å sitte hele dagen inne!! MÅ ut og gjerne på ett fjell!!kondisen øker for hver gang!!!

stå på!! vi er mange som skal ned MYE!!er "bare" 29 men MÅ ned for å kunne realisere en drøm om barn før det blir for sent.. den biologiske klokken er min viktigste motivasjon!!

gleder meg til å lese kvelsrapportene dine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Selv er jeg ett år eldre enn deg og to cm lavere og var 160 kg ifjor da jeg selv begynte prosessen med å endre mitt liv. Kan understreke at håndarbeid om kvelden er et godt middel til å redusere kveldsturer på butikken. Var ikke noen utpreget håndarbeidtype i utgangspunktet, men har tatt alle midler ibruk. Det er også lettere å stå imot slike "kick" hvis kroppen har fått nok og riktig mat iløpet av dagen. Pass derfor på å ikke bli sulten. Øv deg på å spise mindre men flere ganger iløpet av dagen og ikke glem kvelds!!! Blir man sulten om kvelden blir drivkreftene for store, håndarbeid eller ikke, og veien til usunn mat skremmende kort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...