Gå til innhold

Det sitter mellom øra


Gjest Looser

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg begynte på Grete Roede for første gang i januar 06, og gikk da fem kurs sammenhengende. I løpet av den perioden tok jeg av 28 kilo, og bestemte meg for å ta meg en pause, for jeg visste jo hva jeg skulle gjøre. Nå, over tre år senere har jeg lagt på meg, tatt av, lagt på meg og ender sa opp med et vekttap på 20 kilo siden januar 06.

 

Jeg har fremdeles 30 kilo å ta av, og jeg har prøvd ymse rare ting gjennom årene, men ingenting virker. Det virker ikke fordi jeg ikke klarer å gjøre det jeg vet jeg skal gjøre. Jeg klarer aldri å fullføre noenting! Jeg vet jo som alle andre at om jeg spiser sunt og variert, og mosjonerer så går det rette veien. Dette er jo ingen hemmelighet, dette vet vi alle. Det er jo bare så veldig vanskelig å klare å gjøre noe med det.

Jeg har alltid vært veldig flink til å gå veldig opp i treningen og kostholdet, for så å kaste alt ut vinduet visst det en dag gikk litt skeis, da fråtset jeg, og kom med en gang i i en negativ tanke der jeg kastger alt jeg har jobbet for ut vinduet, for nå "røyk" jeg jo igjen. Og da er jeg så skremmende fort rett tilbake igjen til gamle uvaner.

 

Jeg har i det siste tenkt ganske mye på hva jeg skal gjøre, for jeg kan ikke gå gjennom resten av livet og ønske at jeg var mye slankere. JEg må enten omfavne meg selv for den jeg er, eller se til å få fingen ut og gjøre noe med det. Så nå gjør jeg noe med det!

Mine tre viktigste leveregler er fra dags dato:

1. Trening skaper trivsel

2. Jeg har kost meg i 32 år, nå får det være nok.

3. Det er lov å tenke seg om!

 

Jeg håper at jeg innen utgangen av desember er aktiv minst tre ganger i uken, og at jeg begynner å merke trivselen på kroppen! Vektnedgang vil det også bli, men jeg vil ikke sette meg et mål, for det viktigste er å komme seg i gang, det er en lang vei å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig kommet meg opp av sofaen, og hatt meg en tur hver kveld ute i deilig høstvær, og har tatt av 3 kilo på to uker! Jeg håper jeg holder motivasjonen oppe, og klarer å fortsette denne trenden, selv om jeg vet at vektreduksjonen ikke kommer til å fortsette i samme tempo for alltid.

 

Minner meg selv på at trening og trim skaper trivsel, og prøver å ta litt små endringer i hverdagen. Nå sykler jeg når jeg skal ut på ting i nærheten, og når jeg bare skal ha noe småtteri på butikken blir også sønnen min med på sykkelen sin. Nå har han blitt så flink av å sykle sammen med moren sin, så nå ryker snart støttehjulene!

 

Da håper jeg at uka blir kjempe god, og i morgen skal jeg på svømming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen tilbake ... Stå på dette klarer du. jeg tror vi må slutte og kalle det vi gjør for kosing vi må snu det og finne andre ting og kose oss med en usunne ting.

jeg og har vært flink til og "kose"meg.

 

sender deg en flott ukes klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det du sier maysa, kosing er noe jeg forbinder med å alltid ha noe når jeg har rigget meg klar foran tvskjermen, alltid handle inn noe til å sette frem når jeg får besøk. Jeg kan likegodt kose meg med en god bok og en kopp med te, det er jo faktisk alldeles nydelig nå når høsten har kommet, og ingen av mine venner hadde hatt vont av å spise frukt når de kom innom!

Jeg har en helt annen form for tankegang denne gang, jeg har det ikke travelt, jeg tar ting som de kommer. Jeg har alltid begynt slankingen min med å tenke på hva jeg ikke kan spise mens jeg er på slank, og da er i grunnen løpet kjørt med en gang. Hva gjør jeg ikke da hver gang jeg sprekker, eller tar en pause, jeg spiser alt jeg har tenkt på de siste månedene!! Denne gang har jeg sagt til meg selv at jeg kan spise hva jeg vil, men jeg skal trene, jeg skal variere, og det er hva jeg spiser i hverdagen som teller, ikke om jeg tar meg en hamburger med pommesfrites en gang i måneden.

 

Jeg er litt stolt, for i går hadde jeg gitt meg selv lov til å kjøpe en sjokolade, men jeg kom ut av butikken og hadde helt glemt av hele sjokoladen. JEg hadde rett og slett ikke lyst på! JEg håper det fortsetter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg ikke vært noe flink til å skrive noe her, g jeg hadde denne gangen bestem meg for å bruke skrivingen som et hjelpemiddel, eller en motivasjonsfaktor.

Jeg har trent hver dag, noen ganger går jeg tur, andre ganger sykkler jeg og to ganger i uken svømmer jeg. Jeg begynner å merke endring i den forstand at jeg har mer energi, og selvfølgelig viser det også igjen på vekten. Nå har jeg gått ned 5 kg, så jeg er godt i gang. Jeg smører meg med tålmodighet, og regner med å bruke god tid på denne proserssen.

 

Jeg håper resten av uken blir like god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har trent ...jeg også er slik at jeg har lov til og spise alt men i passe mengder og jeg merker nå at jeg ikke orker og spise så mye som før også...

trening har jo begynt og bli morrsomt...

jeg svømmer og har vannaerobic, spinning, styrke og det meste...no ejeg har hatt veldig lyst og melde meg på er dansekurs men tør ikke..der stopper det , men og vise meg på bade det tør jeg..hmm merkelige grier det der.

 

ha en strålende kveld og uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...