Gå til innhold

tips til lørdags middag?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Gjest ElisabethV

Har noen idèer, men om de er billige ??

Taco med karbonadedeig

Fyllte taco lefser med kyllingfilet stekt i strimler med fajhitas krydder, løk og paprika. Ost på toppen og stek i ovnen. Salat til.

kyllingfilet med saus, ris og salat

kyllingsalat med pasta, paprika, sukkererter, mais, rød løk og cherrytomat. Evnt oliven og fetaost, rømmedressing, hvitløksbrød.

Biff med bakt potet, mais kolbe og en saus.

Pizza med grov bunn, toppet med kyllingfilet stekt i strimler, rødløk osv... Salat til

 

Bruker en del toro ferdigposer med saus, og de er det ikke så mange klorier i...

Håper noe av dette faller i smak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Wok er alltid el slager på lørdager, enkelt og godt!!

 

hodekål (400 g) - 2 kroner

1 løk - 2 kroner

wok miks - 12 kroner

chili - 5 kroner

purre - 4 kroner

1 gulrot - 2 kroner

2 dl sweet chili saus - 10 kroner

0,5 l. buljong- 3 kroner

400 g kyllingfilet: 40 kroner

 

 

Sum: 80 kroner ( 2 personer)

 

priser basert på Rema1000 (landlord og "BaRe")

 

Billigere enn dette får du det ikke på en lørdag (og kanskje heller ikke sunnere?)

 

Ha en god helg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenignsjunkie

vi hadde en deilig middag på fredag: sjømat-tapas! stekt kongekrabbe, kamskjell, og blåskjell dampet i hvitvin, sjalottløk og hvitløk. alt ligger på under 100 kcal på 100 g. og har masse protein! som tilbehør hadde aspargis, mangosalsa, og ovnsbakte poteter... nyyyydelig, og kalorifattig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

det beste er salat med stekt svinekjøtt, og pasta ;) nam nam.... men ingen svinekjøtt på meg når svine infulensaen herjer!

 

har en fin middagstips.

ha svinekjøtt og pasta i ildfastform og bland inn wokblanding og strø ost over og stek i ovnen i 20-30 min på 200grader!

ps du kan godt ha hvitsaus over det hele!

går sikkert med kylling også.

 

kjempe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gumselund
det beste er salat med stekt svinekjøtt' date=' og pasta ;) nam nam.... men ingen svinekjøtt på meg når svine infulensaen herjer!

[/quote']

 

Jeg ser meg bare nødt til å påpeke at svineinfluensaen på INGEN måte kan smitte gjennom svinekjøtt! Grunnen til at det heter svineinfluensa er etter hva jeg har forstått kun fordi denne influensatypen først eller vanligvis ble funnet hos svin. I Norge har de ytterst få smittede grisene blitt smittet av mennesker...

 

Så spis svinekjøtt! Det er magert, utrolig godt, og fåes ofte ganske så billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Jeg ser meg bare nødt til å påpeke at svineinfluensaen på INGEN måte kan smitte gjennom svinekjøtt! Grunnen til at det heter svineinfluensa er etter hva jeg har forstått kun fordi denne influensatypen først eller vanligvis ble funnet hos svin. I Norge har de ytterst få smittede grisene blitt smittet av mennesker...

 

Så spis svinekjøtt! Det er magert' date=' utrolig godt, og fåes ofte ganske så billig ;)[/quote']

 

takk skal du ha for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

prisene er i fra "oppdelte" pakker ja ;) man har som regel en fryser hvor man kan dytte de resterende kyllingfiletene o.l!

eks: kyllingfilet fra rema1000, 1 kg 99 kroner (fersk), 79 kroner (fryst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...