Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Stinelill: Håper snikveiingen din gikk bedre enn min da. Har gått opp 300g igjen siden mandag.

 

Er kanskje ikke annet å forvente når jeg har spist slik jeg har gjort. Får skjerpe meg i dag og helgen slik at jeg ikke går opp mer i hvert fall. Hadde et håp om å se en vekt som hadde noe med 65 i seg på mandag, men det lar nok vente på seg nå. Får bare jobbe på her tror jeg. Blir styrke og litt kondisjonstrening i en eller annen form senere i dag.

 

tomo:

Vi legger gårsdagens kaloriinntak bak oss. Gjort er gjort og spist er spist. Vi har enda fire dager, dvs over halve uka på oss til å gjøre vårt beste frem mot mandag. Du får ha god tur i kveld, skjønner det er vanskelig å få tid til trening for deg nå, men kanskje du får lagt inne en liten tur helgen også. Lykke til :-)

 

Ha en riktig god dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest stinelill1988

jeg gikk ned 300gram :)

 

så nå nærmer jeg med 69kg, så nå vil jeg ned 1.5kg tilsammen til mandag!

heller la meg se 65.9kg :) det er drøm det<3 lenge siden sist jeg så det tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

hehe. ja klart det, alt jeg går ned får du i gave meg + alt det andre jeg skal ned :) hehe neida! vi får bare stå på sånn at vi går ned mest mulig til mandag :) eller har du fler snik veiinger denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiinga mi viste ned en kg fra mandag, så da nærmer jeg meg det jeg veide forrige uke.. Men det skulle bare mangle! I dag blir det ca 2,5 timer med trening, deilig :)

 

Jeg har drevet mye med håndball også, men det var ikke like høyt nivå som med orienteringa. Føler man har mye mer utbytte kondisjonsmessig av en time løping enn en time håndball.

 

Denne uka har jeg ligget mellom 1600-1800 kalorier og det er der jeg skal ligge virker det som, så det fungerer ihvertfall. Selvfølgelig så lenge det kun er sunn mat. Den ene pizzabiten i går var planlagt inn i inntaket, så det er ingenting å henge med hodet over føler jeg.

 

Stå på alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

blir litt stolt her jeg, ser jo ut som veldig mange liker denne tråden min :)

dere er vel med på holde liv i den etter jul og nyttår? jeg får vel ikke vært så veldig mye her inne mellom jul og nyttår! men enda en stund igjen til da :)

 

må si jeg har blitt litt glad i denne tråden jeg :) godt å ha noen og snakke med som er i samme "båt" på en måte! om dere forstår!

er ikke altid like greit å snakke med familie og venner om sånne slanke ting!

greit jeg har mamma og snakke med og hu sa jeg faktisk skulle holde meg på meny 1, noe jeg prøver på denne uka. ja selv om kurset er ferdig etter denne uka så er over hode ikke jeg ferdig med min lange vei mot 50kg, merk dere jeg er bare 153cm derfor syns jeg 50kg er greit, har et delmål og det er 60.3kg! jeg er da altså 153cm og 94.5cm rundt midjen. æsj æsj æsj.. men jeg gir meg ikke jeg har bare å stå på i lang tid framover så kommer også jeg til å nå det jeg vil!

 

jeg vil videre ønske alle sammen en fin dag<3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
hehe. ja klart det' date=' alt jeg går ned får du i gave meg + alt det andre jeg skal ned :) hehe neida! vi får bare stå på sånn at vi går ned mest mulig til mandag :) eller har du fler snik veiinger denne uka?[/quote']

 

Nei, skal prøve å holde meg unna vekten. Orker ikke se flere dårlig resultater nå, ikke før på mandag eventuellt. Men satser på å rette opp innen den tid. Vi har jo som jeg skrev i forrige innlegg over halve uka igjen på å være flinke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Nei' date=' skal prøve å holde meg unna vekten. Orker ikke se flere dårlig resultater nå, ikke før på mandag eventuellt. Men satser på å rette opp innen den tid. Vi har jo som jeg skrev i forrige innlegg over halve uka igjen på å være flinke :-)[/quote']

 

ja klart det, jeg har en snik veiing igjen. men får se om jeg veier meg eller hopper over den! vil ikke bli skuffa jeg heller, jeg skal prøve å få trent litt i dag jeg! ikke noe stort men litt! må jo prøve og endre på midje målet, litt ned denne siste uka på kurset er ikke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på mat og penøtter og sjoklade... syns d er kjempevanslkig,.. er så redd for at jeg sakte men sikkert begynner å gi blanke,- d må bare ikke skje! åt en sånn løvesjoklade seint i gårkveld, skalv aldeles på handa... bare måtte... og så snikveide jeg meg idag tidlig - og da hadde jeg gått opp 200 gram fra den ene dagen til den neste- bare pga av den sjokoladen, går d ann da? klarer me et nødskrik å holde meg til 1600-1800 kcal . prøver å tenke sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Stinelill:

Er veldig glad for å ha denne tråden som et fast holdepunkt i hverdagen jeg også. Prøvde å bli med i noen andre tråder her da jeg startet, men de dabbet rimelig raskt av. Godt det finnes noen stabile mennesker her :-)

 

Klart vi skal holde liv i tråden over nyttår også. Jeg reiser til fjells i romjulen, så er i likhet med deg begrenset hvor aktiv jeg får vært her inne da. Det gjelder sikkert flere. Men over nyttår kommer nok alle mannsterke tilbake.

 

Mitt julemål på 65 kg kan bli tøft kjenner jeg, men så lenge jeg veier 65kg mandag den 4.januar er det greit. De siste tre kg tar jeg over nyttår. Når de er borte har jeg faktisk gått ned ti kg og kommer da til å ta en vurdering om jeg skal prøve på 2-3kg til. Tror jeg kommer til å følge med denne tråden en gooooood stund til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro stinelill, jeg kommer nok til å bli her ihvertfall frem til sommeren :) Og kommer nok til å være innom her i julen også! Må jo det for ikke å glemme at det er full skjerpings. Håper du snart blir frisk, vært mye syk i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist torskefilet, potet og masse grønnsaker til middag. Om en time venter intervall, styrke og ballspill. Trening fra kl 18-21, deilig med sånne fellestreninger, da går liksom alt av seg selv.

 

Imorgen etter jobb bærer det avgårde til hytta, jippi! Skal prøve å få slappa skikkelig av, planen er en løpetur på lørdag. Har ikke lyst til å ha noe mer press enn det. Og da når jeg planen om over 30 trimpoeng, uten trening på søndag :) Hvis det ikke høljer ned, blir det nok en gåtur uansett. Skal kose meg en av dagene med litt vin eller godteri, men kun en dag er ihvertfall planen, eller bittelitt begge dager. Tar det litt som det kommer, men skal ihvertfall ikke sprekke. Målet er 6 stjerner i sjokoladepoeng tråden.

 

Ha en fin ettermiddag/kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Orientering ja, det er en sprek sport (som jeg husker at mamma veldig gjerne ville at jeg skulle begynne med! Men jeg eier ikke retningssans...) Løping i terrenget gir jo en dobbelt-effekt også, så da tror jeg du var i god form gitt! Hvordan er formen nå? Hvor langt/ofte løper du?

Hva spiste du i de dager da du trente? Jeg snakket med samboeren min her i helgen da vi så på verdenscupen i ski om disse jentene var særlig kostholdsfiksert, og han mente at de er det (de får jo spiseforstyrrelser alle mann, i følge media). Jeg bare lurer på hva man spiser når man trener så mye, det er jo veldig viktig å få i seg nok skal man klare å "bryte ned" kroppen i 6 timer om dagen og sånn! Jeg fatter ikke at det går an å trene så mye, selv har jeg en maks på 10-15 timer i uken, tror jeg, da faller jeg sammen. :) La du på deg da sluttet å være så aktiv, rett og slett? Beklager at jeg spør så mye, men jeg synes sport på elitenivå er så fascinerende.

 

Jeg har forresten fått trent i dag, så nå er jeg på over 10 tp denne uken. Er ganske fornøyd med det, så liten tid jeg egentlig har til å trene nå før eksamen. Tok 1000 kalorier på mølla, men som vi alle vet så juger vel den mølla på seg litt. Etter svineinfluensaen har jeg ikke noen særlig form igjen, det var så kjipt, for jeg var skikkelig på vei til å nå målene mine! Astmaen og alt var mye verre, kroppen var tung nå sist jeg prøvde å løpe. Så da er det bare å begynne på nytt... Men spinning er bedre. Skal prøve å få til en økt på treningssenteret til før uken er over. Men det blir ikke i morgen, skal på sykehuset og gjøre min borgerplikt (gi blod), og da skal man ikke trene etterpå. Hvis jeg får gi blod da, sliter litt med blodprosenten. Og så må jeg sette inn kraftstøtet på lesingen, (hvor skal jeg få det støtet fra, jeg leser jo allerede 10-12-14 timer om dagen), bare fire dager til eksamen.

 

Frøken Fryd, jeg tror jeg kan være med på tur på fredag, hvis du vil? Tør ikke å planlegge noe på torsdag, da er jeg sikkert helt utslitt, også skal jeg på jobb på ettermiddagen. Men fredag morgen/formiddag bør jeg ha fått slappet av nok til å gå en tur. Vet ikke om jeg begynner tre eller fire på jobb, men det finner jeg jo ut på torsdag. Er uansett bare fem min å gå. Åh, nå gleder jeg meg til å jobbe! Tro det eller ei. Jeg har jo ikke jobbet siden september pga stipend, men desemberlønn går på nytt år, og det er et år jeg bare kan jobbe på, siden jeg tar semester utenlands fra januar! Skal jobbe til jeg dauer i desember. :) Og ikke minst, lese en vanlig bok! Har to stk liggende her som jeg skal lese med en gang jeg er ferdig med eksamen. :)

 

Nå får jeg lese litt igjen. Har sovet bort hele ettermiddagen, sov bare tre timer i natt og da er det ikke lett å sitte på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med orientering, og hadde dermed en fordel med mye bidrag hjemmefra i forhold til teknisk trening. Ettersom man ble eldre ble jo løpingen viktigere og viktigere og treningen økte gradvis fra år til år. Og etterhvert ble også kosthold viktigere og viktigere for å trene såpass mye. Begynte veldig ofte dagen med en stor posjon havregrøt, ofte to brødmåltider før middag, deretter en stor posjon middag med mye karbohydrater og deretter mange brødskiver til kvelds. Mye frukt og grønnsaker i løpet av dagen. Det som skjedde var at jeg fikk kyssesyken, som varte ganske lenge, og dermed måtte jeg være i ro i nesten et halvt år. Slet også endel lenger enn det, og kom meg aldri tilbake på samme nivå løpsmessig. Og dermed endte det igrunn med at jeg gav opp litt, og mistet motivasjonen. Mens jeg var i ro i et halvt år var det veldig vanskelig å kutte ned på maten i starten, og jeg la raskt på meg 5-6 kg.. Og sånn fortsatte det vel etterhvert, selvom jeg klarte å kutte ned på maten etterhvert, så var kroppen vandt til veldig store mengder med trening. Tror igrunn kanskje forbrenningen ble litt "ødelagt". Når jeg var aktiv veide jeg ca 60 kg og er 1,69 høy. Og det var bare muskler, ikke mye fett å finne der nei... Så har satt målet på 65 kg nå, for tror det vil passe. Tror ikke det er så mange som kjenner meg som tror at jeg slanker meg egentlig, for har alltid trent endel. Men nå er det nesten sånn at jeg holder endel av treningsøktene mine hemmelig.. Hehe, bare samboeren min som vet det. For jeg har egentlig ikke så mye "fett" om jeg skal kalle det det, kroppen er ganske fast. Bare litt større lår og rompe osv en jeg egentlig vil ha, og litt mindre overalt ellers da. Og, ja... Jeg kjenner dessverre flere som sliter med spiseforstyrrelser, mange flere enn man tror. Flere av de du ser på tv har sliti mye, men det er først de siste par årene det har blitt litt mer fokus på det.. Var bl. a på sånn debatt program på tv2 tidligere i år.

 

Nå er formen oppadgående, for ca 2 år siden var jeg og fikk nåler (akupunktur), og da var det fortsatt litt rester igjen av kyssesyken. Men nå kjenner jeg at formen faktisk blir bedre og bedre for hver løpeøkt jeg har. Har nå løpt regelmessig i to måneder, og også trent intervall. Men kjenner på beina at jeg må tilvenne litt og ikke løpe altfor mye i starten, viktig å variere så man ikke pådrar seg noen skader. Liker veldig godt spinning, og får til en del økter med det i uken :) I tillegg spiller jeg håndball, så jeg har nok trening å velge mellom.

 

Husker jeg slet med å få til trening når jeg studerte, er ganske sikker på at jeg la på meg endel i eksamensperiodene. Så det er imponerende om du klarer å stå stille eller gå ned noen hundre gram i de periodene :) Jeg har aldri vært så veldig glad i å løpe på mølla, er litt bortskjemt med å løpe i terrenget. Men noe mølle blir det når det regner og er veldig kaldt. I dag har jeg løpt 4* 6 min intervall ute på grass. Det var langt, lenge siden jeg har løpt så lange intervaller.

 

Lykke til med å få til både eksamenslesing og trening, jeg blir imponert! Veldig deilig når man er ferdig med eksamen og får ferie. Den følelsen blir helt anerledes når man jobber!

 

Ha en fin kveld og helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Jeg har sovet noen timer fra 09.45-16.00 i dag bare for å håpe på at jeg migrenen skulle forsvinne men nei da! er litt omtåket enda, men kom meg en tur til bestefar i dag! så nå får jeg bare ta det med ro!

 

i morgen har jeg snikveiing om jeg orker, kan godt hende jeg venter til Mandag, jeg vil så veldig gjerne se et lavere tall, i helgen skal jeg og typen min bake pepperkaker! må bare få kjøpt inn kakeformer!

 

jeg må også få satt i gang med julegave inn kjøpet, men det blir ikke før neste helg, da skal jeg møte ei vennine jeg ikke har sett på 2månder, huff sånn går det når hu er opptatt med sitt og jeg med mitt!

er bare ferdig med advenskalenderen, ble flaxkalender til meg og typen min, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

god natt alle sammen, jeg skal snik veie meg i morgen, er ikke helt frisk enda, får se om jeg kommer meg på jobb i morgen, har vært på jobb bare tirsdag + noen 2timer på onsdag! ellers har jeg vært syk!

 

jeg gruer meg veldig til mandag og veiing, aller siste veiing på kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjempefin tråd dette, skikkelig motiverende. Er veldig innstilt på å ikke la julen ødelegge all innsatsen jeg har gjort mht. vekten. Jeg har så absolutt tenkt å rapportere også i julen;-)))

 

I dag har jeg hatt en sunn og god slankedag. I tillegg til rask gange 1 time og 40 minutt fikk jeg også med meg en corebar - trening. Føles herlig etter utskeielsene i går. I dag har alt gått på skinner, spist bare sunn mat og fått trent i tillegg.

 

Glad for at jeg fikk tatt meg inn igjen i dag, har ikke veid meg for å se om gårsdagens overspising har fått store konsekvenser... Får heller vente til mandag...

 

Fluffy4; spennende å lese om din treningsbakgrunn, jeg har et søskenbarn på østlandet som har drevet mye med orientering. Flott sport! Må jo være mye mer givende og variert enn maraton for eksempel;-)

 

stinelill; nå håper jeg virkelig at du snart blir frisk, det høres veldig slitsomt ut å være syk over så lang tid. Jeg ønsker deg god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

tusen takk skal du ha :)

er ikke noe gøy nei. men håper jeg er på bedringensvei!

men så lenge vekta går riktig vei så kan ikke jeg klage. jeg følger meny 1 om dagen. i morgen skal jeg prøve meg på noe ordentlig middag, men vet bare ikke hva!

kanskje det blir taco med masse salat, seff uten tacolefse, men med alt det andre som hører til! nam nam

 

men nå tar jeg kvelden! skal snikveie meg i morgen!

natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det alltid er mange nye innlegg her :) I dag har jeg fått trent 60 min spining på morran. Spennende hvordan helgen blir, og enda mer spent på veiing på mandag! I helgen blir det nok stille og rolig fra meg, tror jeg er uten nett på hytta. Skal stikke innom her en tur før jeg drar i ettermiddag.

 

Ha en fn helg alle sammen, uten for mange utskeielser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker deg lykke til stinelill,. og hugs, d er takket være tråden din, at jeg er me på dette og er så motivert. ha en fin helg, og lykke til me snikveiinga i dag, og vår alle felles her, på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

I dag har jeg det ikke helt bra, og det har ingenting med vekt å gjøre. Det er bare ikke en god dag. Jeg føler meg i form og helt fin, men veldig mislykket på andre områder. Vet at jeg må tenke at jeg ikke må gi opp, bare prøve å gjøre ting bedre, men det er ikke så lett når det står på som verst.

 

Godt var det i alle fall at jeg fikk gi blod i dag, for første gang! Har prøvd i over et år, tror jeg, men har alltid vært noe hver gang. For nært opp til forkjølelse, menstruasjon (som jeg har nå også, men det gikk for det), vært hos lege, tatt en ibux, og for lave hemoglobinverdier. Alltid har det vært noe galt. Men nå! Hemoglobinet var fortsatt litt lavt, men ikke kritisk, og de regner med at det er arvelig, siden jeg alltid har hatt det sånn. Så det å endelig få lov til å gi hjalp veldig mye på humøret, selv om jeg forberedte meg på enda et nederlag da jeg var på vei. Heldigvis ikke bare trist og leit alt sammen.

 

Har tatt en laaang lunsj med salat med kylling og masse vann i kantinen, studentavis, og bare kost meg. Så det er vel på tide å begynne å lese snart. Må bare litt på nett først... :)

 

Jeg håper dere alle får en god helg! Jeg har bestemt meg for å trene i morgen, også lese hele dagen. Kan ikke trene nå, selv om jeg ikke merker noen forskjell. Har gått meg en liten tur da, det får holde :) Det er alltid motiverende å lese litt her inne hvis man ikke føler seg helt på topp, så da gjør jeg det først. Snikveiing viste ikke så verst i dag, i alle fall. Det gjelder å samle de lyspunktene man har.

 

Ok, nok sutring fra denne karen. Det finnes da verre verdensproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle sammen får en fin helg, og at dagen har blitt litt bedre for "dennejenta"! Nå tar jeg helg med god samvittighet og 28 trimpoeng :) Hvordan resten av helgen blir er jeg spent på, men jeg skal prøve så godt jeg kan å være flink.

 

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

nå er det bare mandagen igjen så er jeg ferdig på kurset. jeg kom meg på jobb i dag også :) ikke dårlig, nesa rener som en lekk kran men men! ingen hinder, jeg har fått kjøpt peppekake former. julestjerne(blomst), så nå gjenstår det å pynte til jul og kjøpe julegaver!

i morgen skal jeg ut å kjøpe potte til julestjerna også skal kusinene mine ha julegave også skal jeg og typen min bake pepperkaker og kose oss :) trenger bare å ha en liten plan for i morgen!

 

burde vel egentlig trene men har ikke tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...