Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Tenkte jeg skulle dele denne gode og sunne oppskrifta som juania fikk av meg på åpent forum som svar på innlegget hennes der. Det er utrolig gode knekkebrød synes jeg:

 

 

2 dl. havrekli

2 dl. kruskakli

2 dl. solsikke

2 dl. linfrø

2 dl. sesamfrø

1 dl. gresskarkjerner

1 dl. store havregryn (eller 2 dl. store havregryn dersom du ikke har gresskarkjerner)

2 dl. grov sammalt rug

7 dl. lunka vann med 2 ts. salt som løses opp i vannet

 

Rør sammen alle ingrediensene for hånd.

La røra stå og hvile 10-15 min.

Røra deles i to og smøres utover på bakepapir på 2 stekebrett.

Bruk et pizzahjul eller kniv og lag forsiktige spor i røra. Det gjør det lettere å brekke opp i stykker etterpå.

180 grader i ca. 1 time

La knekkebrødene bli helt kalde før du brekker dem opp.

Hvis de er ennå litt myke kan de tørke litt på 100 grader i ovnen.

Når knekkebrødene er helt tørre og kalde kan de legges i en egnet boks.

 

Denne oppskrifta gir 2 brett. Dersom du har varmluftsovn kan du ta begge brettene på en gang.

Dersom du har vanlig ovn og må steke et og et brett gjør det ikke noe om du lar det ene brettet vente, røra holder seg godt på bakebrettet og kan stekes flere timer senere.

 

Disse knekkebrøda er fantastiske med syltetøy, spesielt appelsinmarmelade syns jeg. Også veldig gode med alle typer ost.

 

Lykke til;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest stinelill1988

denne siden har vi klart og holde liv i, 2månder siden den ble starta :)

 

så var vi unna med pepperkake bakingen her og gjett hva jeg gjorde, jo da spiste litt peppekakedeig! huff! spiste sikkert 20gram! æsj å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

også har jeg spist så alt for mye feil, ente på 1607kcal og jeg skal ligge på 1300kcal, men det går sikker bra siden det er Lørdag :)

får heller være flink i morgen :) håper jo på nedgang framover!

 

jeg vil i det minste ned 200-500gram per uke framover da hadde jeg vært super glade :)

 

jeg må bare bemegynne å trene mer!

 

hvordan har det gått med dere andre i dag a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

I dag har det faktisk gått veldig bra. Nesten 7 trimpoeng og bittelitt over 1600 kalorier. Ellers har uka vært en ren katastrofe i matveien. Lå over 1800 man, tirs og onsdag torsdag spiste jeg 2000 kalorier og i går 1700. Bare vært så ufattelig sulten i det siste, så har unt meg litt ekstra mat denne uken, men sånn går det jo ikke an å fortsette skal en ned i vekt. Jeg har til nå 25,8 trimpoeng denne uken, men i morgen blir det ikke mer aktivtet enn en lang, rolig tur.

 

Vekt på mandag skal bli spennende sånn som jeg har langet innpå denne uken. Håper dere andre er flinke og raske i helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
I dag har det faktisk gått veldig bra. Nesten 7 trimpoeng og bittelitt over 1600 kalorier. Ellers har uka vært en ren katastrofe i matveien. Lå over 1800 man' date=' tirs og onsdag torsdag spiste jeg 2000 kalorier og i går 1700. Bare vært så ufattelig sulten i det siste, så har unt meg litt ekstra mat denne uken, men sånn går det jo ikke an å fortsette skal en ned i vekt. Jeg har til nå 25,8 trimpoeng denne uken, men i morgen blir det ikke mer aktivtet enn en lang, rolig tur.

 

Vekt på mandag skal bli spennende sånn som jeg har langet innpå denne uken. Håper dere andre er flinke og raske i helgen :-)[/quote']

 

da kan jeg nok innfomere deg om at du ikke er aleine om å ha spist masse dårlig denne uka. æsj å! jula er værst, gleder meg til jeg ser nedgang jeg:D

 

nok en gang er du flink med trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag må d bli en mager dag hvis vekta skal være snill mot meg i mårra,- i går var jeg på 2200, på fredag 1800, men ellers har jeg vært på 1600 pluss.- men trur ikke på noe nedgang i mårra, da jeg gikk ned 900 gram sist uke....vi veiest og snakkes i mårra jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

hei jenter :)

gruer meg også til veiing i morgen, er syk igjen jeg. våknet med migrene igjen! æsj å! jeg så lei!

i dag har jeg siste dag på kurset også!

så skal kursraport sendes i morgen... gruer meg litt jeg, da blir jeg nøtt til å klare dette på egenhånd!

etter jul blir det et nytt kurs på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juania; takk for tipset, alltid kjekt med nye sunne oppskrifter!

stinelill; så utrolig kjipt for deg å bli syk igjen! Håper migreneanfallet går fort over.

Frøken Fryd; jeg vil jo tro at selv om du har spist noe ekstra denne uka så kan du ha gått ned siden du trener så mye?

 

Selv gruer jeg ikke for veiing i morgen. Jeg har garantert holdt vekten, men det gjenstår å se om jeg har gått litt ned. Flere dager siden siste snik-veiing.

 

Lykke til i morgen alle sammen;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

-400 gr på meg, egentlig ganske utrolig siden jeg spiste meg ut av huset/hytta forrige helg. Jeg flyttet veiedagen til fredag forrige uke siden jeg ikke var hjemme på søndag. Nå er jeg snart i mål! Både med vekt og skole... Tvi tvi til meg på eksamen og alle dere på veiing, jeg gleder meg til å lese de gode resultatene deres i morgen ettermiddag :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hei :-)

 

Håper alle har hatt en fin helg. Nå nærmer det seg veiing med stormskritt her dere. Ønsker alle sammen lykke til, og håper dere har hatt en fin helg. Fluffy, hvordan var hyteturen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Da er jeg tilbake fra en kjempebra hyttetur :) Når vi kom ned på hytta på fredag hadde samboeren min laget klar indrefilet, bakt potet, soppstuing og saus. Kjempedeilig å komme til ferdig middag. Han hadde vært der fra tirsdag for å få litt fred og ro til eksamenslesing. Ble to glass vin og bittelitt firkløver. På lørdag gikk vi tur i to timer, og i tillegg var vi i byn en tur. Dermed ble det ingenting av den planlagte løpeturen min siden det var mørkt når vi kom tilbake. På kvelden spiste vi reker(huff det holder vel på vann), supergodt med ferske reker på sørlandet :) Ble en øl og litt snop i forbindelse med pynting av pepperkakehus, namnam, juleseigmenn og nonstop :) Det skulle ikke vært lov til å selge godteri, jeg er altfor glad i det! I dag har jeg løa ved i en time, så er jo litt trim i det også, ikke registrert trimpoeng på det.. Totalt denne uka fikk jeg 30,7 trimpoeng, og 28 av dem kom frem til fredag. Denne uka skal jeg to dager på kurs, og det blir ikke noe særlig trening de dagene. Men skal prøve å komme meg over 20 trimpoeng. Er litt spent på veiinga i morgen, men tror nok ikke jeg har gått ned 1,5 kg som jeg gjerne skulle gjort etter forrige uke. Jeg får være fornøyd med det det blir, man må nesten kunne kose seg litt i denne førjulstiden også.

 

Gratulerer til dennejenta med nedgang, er nok mange spente her inne for i morgen. Ønsker alle lykke til med veiingen :) Og ser at frøken fryd har fått masse trimpoeng! Hva endte det på denne uka?

 

Sov godt og drøm om morgendagens veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hei på dere :-)

 

Høres ut som du hadde en fin hyttetur Fluffy. Ble 26,8 trimpoeng på meg denne uken. Gjorde ikke annet i går enn å gå en rolig tur, vr ikke helt i form.

 

Her ble det beskjeden nedgang på 100g denne uken, men fortviler ikke. Nedgang er nedgang. Denne uken har ikke vært min beste sånn matmessig, men nå er det full skjerpings frem til jul. Neste uke SKAL jeg se 65-tallet, koste hva det koste vil. Har gått gjennom ukene mine her inne og sett litt på min historikk både når det gjelder nedgang og inntak av kalorier. De siste to ukene har vært litt laber på grønnsaksfronten, så det skal det bli ordnings på nå.

 

Jeg veier nå 66,3 kg og har fortsatt tro på at jeg skal veie 65 blank den 4.januar.

 

For dere som er nærmere interessert i min utvikling:

7/9 : 73,0

13/9 : 72,1 - 900 g

21/9 : 71,2 - 900 g

28/9 : 70,6 - 600g

5/10 : 69,6 -1000g

12/10 : 69,3 - 300 g

19/10 :69,3 - 000g

26/10 :68,4 - 900 g

2/11 :68,2 - 200 g

9/11 :67,3 - 900 g

16/11 :66,7 - 600 g

22/11 :66,4 - 300 g

30/11 :66,3 - 100 g

 

Vekt nå: 66,3 kg

Totalt ned: 6,7 kg

Julemål: 65 kg

 

snitt pr uke hittil: 558,33 g

 

Ønsker alle lykke til på vekta, og en riktig god mandag ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Ble 600 gram ned på meg, så er ikke så veldig mye nedgang de tre siste ukene sett under ett. Kroppen har nok liggi veldig lenge rundt 76-77 kg de siste to årene, før jeg spratt opp det siste halvåret før jeg begynte å spise sunt.. Kanskje det er et vektplatå jeg er på nå.... Får skjerpe frem mot jul :)

 

Gratulerer rosastrompe, kjempebra :)

Og frøkenfryd, nedover går det :)

 

 

Startvekt: 81.0 (13.09.2009)

1.veiing: 80,4

2.veiing: 79.8

3. veiing: 79,6

4. veiing: 79,0

5. veiing: 78,9

6. veiing: 78,0

7. veiing: 77,5

8. veiing: 76,9

9.veiing: 75,9

10.veiing: 77,1

11. veiing: 76,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Hei på dere :-)

 

Høres ut som du hadde en fin hyttetur Fluffy. Ble 26' date='8 trimpoeng på meg denne uken. Gjorde ikke annet i går enn å gå en rolig tur, vr ikke helt i form.

 

Her ble det beskjeden nedgang på 100g denne uken, men fortviler ikke. Nedgang er nedgang. Denne uken har ikke vært min beste sånn matmessig, men nå er det full skjerpings frem til jul. Neste uke SKAL jeg se 65-tallet, koste hva det koste vil. Har gått gjennom ukene mine her inne og sett litt på min historikk både når det gjelder nedgang og inntak av kalorier. De siste to ukene har vært litt laber på grønnsaksfronten, så det skal det bli ordnings på nå.

 

Jeg veier nå 66,3 kg og har fortsatt tro på at jeg skal veie 65 blank den 4.januar.

 

For dere som er nærmere interessert i min utvikling:

7/9 : 73,0

13/9 : 72,1 - 900 g

21/9 : 71,2 - 900 g

28/9 : 70,6 - 600g

5/10 : 69,6 -1000g

12/10 : 69,3 - 300 g

19/10 :69,3 - 000g

26/10 :68,4 - 900 g

2/11 :68,2 - 200 g

9/11 :67,3 - 900 g

16/11 :66,7 - 600 g

22/11 :66,4 - 300 g

30/11 :66,3 - 100 g

 

Vekt nå: 66,3 kg

Totalt ned: 6,7 kg

Julemål: 65 kg

 

snitt pr uke hittil: 558,33 g

 

Ønsker alle lykke til på vekta, og en riktig god mandag ! :-)[/quote']

 

du er ikke aleine om å gå en nedgang på 100gram denne uka. men ned er ned, å så er vi jo 100gram nærmere målet :)

 

ha en fin dag alle sammen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Fluffy:

Grattis med 600g ned. Med dine treningsmengder og sunne kosthold, håper jeg du slipper å se flere oopganger nå. Det fortjener du virkelig ikke med din innsats. Kan godt være kroppen din prøver seg på en stabilsering, og da kan det være lurt å bryte litt med det faste hverdagsmønsteret.

 

Stinelill:

Godt sagt :-) Det er jo tross alt et lite skritt i riktig retning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Gratulerer med nedgang alle :)

 

FrkFryd: Jeg har byttet ut alt brød med knekkebrød, og vært mer bevisst også på pålegg. Har bl.a. droppet brunosten helt (til stor sorg og fortvilelse) og satset mer på fiskepålegg. Har også fått gått litt rolige turer og trent litt styrke. Men er fortsatt ikke helt 100, så vi satser på at treningen blir enda bedre denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen! Jeg tror ikke helt jeg klarer å bytte bort brød helt, spiser alltid knekkebrød til lunsj. Men etter trening på morran er jeg mest klar for brød igrunn, hvis ikke blir jeg ikke mett. Til helgen skal jeg på julemiddag/fest en dag og lørdag skal vi ha folk på julemat hjemme hos oss. Skal begrense inntaket av alkohol og spise normale mengder med mat, ikke supermasse som det ofte blir med julemat. Fremover blir det nok litt begrenset med trening og målet blir rundt 20 trimpoeng. Mye god trim i alt det andre som skal ordnes også da, maling, vasking, julegaveshopping osv. Rekker jo ikke akkurat sitte så mye på rompa bortsett fra på jobb.

 

Ha en fin og sunn mandag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulere med nedgang alle sammen! Fint å følge med dere i uka som gikk. Skikkelig inspirerende tråd dette!

 

Selv er jeg fornøyd med en nedgang på 700 gr :) Det ble litt over 17 trimpoeng denne uken, ikke verst til å ha sykt barn hjemme. Har hatt tre dager med rundt 2000 kcal, fire dager med 1600.

 

 

Høyde 1,65 m.

 

4.okt. 77,0

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

26.okt. 73,7

2.nov. 73,0

9.nov. 72,5

16.nov.72,3

23.nov.71,5

30.nov. 70,8

 

Totalt -6,2kg.

Julemål 70,0

Mål 65,0 kg (ønsker å nå målet før april 2010)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Tomo og rosastrompe:

Jeg synes dere har vært kjempeflinke. Til tross for at sykdom har kommet til hinder for dere, har dere holdt ut. Krysser fingrene for at sykdommen slipper tak slik at dere for en enda bedre uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...