Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Grattis med nedgang, Tomo :-) Er imponert over treningsmengden din, blir jo bare mer og mer for hver uke. Bra jobba !

 

Fluffy:

Du kunne kanskje prøve å trene lår og rumpe uten vekter. En venninne av meg som jobber med å forme kropper for skuespillere/dansere/modeller før oppdrag, lærte meg en gang noen flotte øvelser hvor man bare bruker kroppen som vekt. De er litt pilatesaktige og passer perfekt for områder man vil forme fremfor å bygge muskler. Skal google litt og se om jeg kan finne beskrivelser av tilsvarende øvelser. Det er kjedelige øvelser for oss som er glad i kondisjonstrening, men de funket fantastisk for meg altså, fikk veldig fin fasong på lå¨rene etterhvert. Du kan jo også kjøre klasikere som stasjonære- og gående utfall samt knebøy uten vekter. Rumpehev med smale ben er også en fin øvelse.

 

Jeg har aldri trent lårene mine med vekter fordi jeg alltid har hatt litt store lår i forhold til overkroppen. Til gjengjeld er de faste, så stresser ikke med det. Er mer magen som er mitt problemområde, særlig nedre del.

 

Legger inn link her etterhvert hvis jeg finner de pilatesøvelsene.

 

rosastrompe og megkjersti:

vi kommer sterkere tilbake til neste veiing :-)

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken Fryd

Fluffy:

Håper noe av dette kan være til hjelp :-)

 

http://www.kvinneguiden.no/artikler/faa_fantastiske_laar-/37946

Litt generelt om lår.

 

http://everythingagirlneedtoknow.blogg.no/1242848877_velser_for_lekre_lr.html

Hvis du ser på bildet av jenta som gjør beinløft, holder hun foten litt feil. Husk å rette ut hele foten slik at tåa blir en forlengelse av hele benet. En av øvelsene jeg gjør er å heve beinet som vist på bildet, men på vei ned skyver jeg kneet inn. Det gjøres i hurtig tempo i ca 1,5 min på hvert ben (jeg gjør begge bena til en sang som varer i ca tre min) Husk å rette ut tåa, det har faktisk stor effekt, bare kjenn forskjellen selv.

 

http://experiencelifemag.com/blogs/survival-of-the-*****st/files/2008/03/portable_pilates_chart_big.jpg

Sjekk ut stilling 3,10,13,15,15 og 17. Disse minner mye om noen av de jeg lærte av venninnen min.

 

Ok, får nesten ta kvelden. Men skal si i fra om jeg kommer over noe nytt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert FrøkenFryd :D Tusen takk! Det her skal jeg prøve i ettermiddag og fremover. De gangene jeg trener med vekter på lårene er på styrketimen som er felles i sal. Ellers har jeg også trent litt knebøy/utfall uten vekter, men det her var tips til flere øvelser :D

 

Håper du fikk sove godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått i dag? Kun 45 min spinning på meg + litt mageøvelser. Imorgen er det styrke i sal + håndball. Har spist noen små sjokoladehjerter i dag, ellers en veldig bra dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Hakke blitt så mye trening i dag, men kommer sterkere tilbake løpet av uka... har siste jobb dag i morgen, jeg var en av mange som måtte gå i morgen, æsj å!!! men da har jeg tid til trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

I dag har jeg vært i teateret med guttene mine, så det har ikke blitt trening enda. Satser på å snike meg ut litt når de er i seng nå om 30 min.. :D Men veldig koselig på teater :D(og jeg spiste ikke sjokoladen som vi fikk utdelt i døra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stinelill; var litt vanskelig å forstå siste meldingen din; har du mistet jobben din?

 

Frøken Fryd; spennende øvelser du hadde lagt ut link til. De vil jeg også jeg prøve;-) Er veldig glad i pilates men treningssenteret her har bare det én gang i uka og det passer sjelden for meg å gå på den.

 

rosastrompe; imponerende å ikke spise en sjokolade du får lagt i hånda;-)

 

Fluffy; "godt" å se at du også sliter med sjokoladen... Men som vanlig er du langt foran meg når det gjelder trening;-) I går og i dag har jeg hatt to én times turer rask gange og satser på to styrkeøkter senere i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
stinelill; var litt vanskelig å forstå siste meldingen din; har du mistet jobben din?

 

Frøken Fryd; spennende øvelser du hadde lagt ut link til. De vil jeg også jeg prøve;-) Er veldig glad i pilates men treningssenteret her har bare det én gang i uka og det passer sjelden for meg å gå på den.

 

rosastrompe; imponerende å ikke spise en sjokolade du får lagt i hånda;-)

 

Fluffy; "godt" å se at du også sliter med sjokoladen... Men som vanlig er du langt foran meg når det gjelder trening;-) I går og i dag har jeg hatt to én times turer rask gange og satser på to styrkeøkter senere i uka.

 

litt vanskelig å forklare, men var ikke så mye mer å gjøre der så noen måtte gå og jeg var en av dem som ikke fikk jobbe der mer! så fra etter jobb i morgen har jeg ikke noe jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
stinelill; så leit å miste jobben' date=' og så nå rett før jul... Håper virkelig du snart får nytt arbeid. Lykke til!![/quote']

 

skal vel gå noe jobbkurs etter jul..... men litt deilig med fri nå, hakke hatt det siden sommerferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

God morgen alle sammen :-)

 

Trist å høre om jobbsituasjonen din, Stinelill. Dette ordner seg skal du se :-)

 

Fint å høre at lårtipsene var til nytte for flere her inne. Har mange fine øvelser som jeg lærte av venninnen min, skulle gjerne ha vist de til dere. Skal fortsette å se om jeg finner noe tilsvarende. Legger ut her etterhvert.

 

Ellers går det bra her, holder koken og trener på. Har så lyst på litt større nedgang snart, men kjenner at det kan bli vanskelig. Kommende helg er den store julebordshelgen for min del. Både fredag og lørdag blir det god mat og drikke. Også har de begynt med juletimeplan på SATS allerede slik at jeg ikke får kjørt den faste dobbelspinning på lørdag. Dårlig gjort nå midt oppe i den verste spisetiden.

 

Ha en fin dag ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Dumt med jobben stinelill, får håpe du snart får noe nytt å gjøre! Idag har jeg vært på styrke på morran, deilig... Kjenner allerede nå at jeg begynner å bli stiv i beina!

 

Skal prøve å holde meg unna alt mulig godt i dag.. Kommer ikke akkurat til å gå ned mye om hver dag skal være som i går... Spiste 6 sjokoladehjerter (litt større enn konfektbiter....) Mmm så godt det var. Har 10 trimpoeng så langt denne uka, ingen rekord uke, men helt greit. Orker ikke stresse så mye med treninga nå før jul.

 

 

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det blitt 5,5 trimpoeng på meg :D Styrke i sal + håndball. Imorgen er det mye trening på planen, løping + styrke + ballspill. Akkurat nå tror jeg at jeg begynner å bli syk, krysser fingra for at det slipper taket i natt. Har lyst til å både dra på jobb og trene, så her får all sykdom holde seg unna!!!!

 

 

Hvordan har det gått med resten av gjengen i dag? Stinelill hvordan var siste dagen på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
I dag har det blitt 5' date='5 trimpoeng på meg :D Styrke i sal + håndball. Imorgen er det mye trening på planen, løping + styrke + ballspill. Akkurat nå tror jeg at jeg begynner å bli syk, krysser fingra for at det slipper taket i natt. Har lyst til å både dra på jobb og trene, så her får all sykdom holde seg unna!!!!

 

 

Hvordan har det gått med resten av gjengen i dag? Stinelill hvordan var siste dagen på jobben?[/quote']

 

det var litt trist :D blir liksom å savne den gjengen! mye liv å røre, men nå er det tilbake på jobbkurs under nav!!! men live får bare gå videre!

i dag betalte mamma hår klipp til meg og jeg kjøpte meg ny mobil i dag, htc tattoo :D

men jeg har spist litt julemat i dag! men spiste ikke opp! spiste mest av det sunne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda var nok noe sykdomsdrit som ble kasta på meg i går kveld. Er hjemme fra jobb i dag.. Det er andre dagen totalsett på 2,5 år jeg er hjemme fra jobben, så skjer ikke så ofte. Forrige gang var for ca 2 mnd'er siden. Har skikkelig vondt i hodet og feber, akkurat som sist gang. Da gikk det over etter en dag, så krysser fingra for det nå også. Jeg som så gjerne vil på trening i kveld, men kun 4 timer til den begynner nå, og formen er ikke klar for å løpe intervaller akkurat.. Får krysse fingra for at den er klar for spinning imorgen tidlig :D

 

Mm er nok rart å ha siste dagen på jobb, men du får bare stå på så får du deg nok snart en ny jobb stinelill. Hvordan går det egentlig økonomisk uten jobb, hvor mange % av lønnen får man i arbeidsledighetstrygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Huff, så synd at du måtte bli syk nå. Krysser fingrene for at du kommer deg til hektene, og er klar for spinning i morgen. Gikk og hanglet i forrige uke, så vet hvor kjedelig det er når man vil trene og oppnå resultater.

 

Riktig god bedring ønskes til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det juania, er det samme her. Virker som det er håpløst å komme seg nedover fra 75,9, slanka på den samme kg'en i 4 uker nå.. Men er ikke så lett nå i juletida heller, får ikke vært så super flink. Har trent en time spinning på morran i dag. Oppe i 15,6 trimpoeng denne uken. Blir noen til, men ikke veldig mange.. Var som skrevet tidligere syk i går og gikk glipp av treningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hei alle sammen :-)

 

Da er helgen over oss, og veiedagen nærmer seg med stormskritt. Imponert over Fluffy som kom seg på trening igjen i dag. Bra jobba :-)

 

Disse julebordstider er ikke enkle å ha med å gjøre. Denne helgen byr på fest både fredag og lørdag for mitt vedkommende, så det skal bli spennende med veiing over helgen. Holdt på å snikveie meg i gårkveld, men fant ut det bare var tull siden jeg vanligvis veier meg om morgenen. Skal nok klare å styre nysgjerrigheten min til mandag.

 

Juania:

Når på døgnet veide du deg ? Husk at et menneskes vekt kan variere med opptil 2kg i løpet av et døgn. Dette gjelder også tynne mennesker. Kanskje det ikke står så ille til med deg allikevel ;-)

 

Hva er deres helgeplaner da jenter ? Her starter det med venninnejulebord i kveld og bursdagsfest i morgen. Skal gjøre mitt ypperste for å holde meg på et fornuftig nivå trenings- og matmessig. Blir nok litt i underkant av 20 trimpoeng denne uken.

 

Ønsker alle en god helg. Ta dere tid til å tenke på denne tråden når dere sitter med fristelsene lett tilgjengelige foran nesa :-) Still dere spørsmålet; "Har jeg egentlig lyst på denne sjokaldebiten/ekstra ribbestykket/kakebiten/vinglasset etc ?". Jeg har opplevd flere ganger i det siste at det er mulig å tenke seg ut av søtsuget på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære frøken Fryd oh fluffy,- ja den vekta- veier meg om mårraen,- men vuderer å sette vekta vekk og kun ta den fram på mandagsmorran...blir litt for hekta... men prøver å trimme hvær dag, sjøl om d kun er turen på 50 min- men bedre en ingenting, blir iallfall sliten nok.. og så har jeg kjøpt boka- lett og mett av GR. skal lage pølse-og potet-gryte dra der, idag. takk for støtte fra dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Ja så var helga kommet og det er snart veiing igjen... Skal ha arbeidshelg så det blir ikke akkurat så veldig avslappende men, men. Går kun nattevakter. Har en veldig fin og givende jobb og veldig kjekke folk å jobbe samen med så det gjør ikke så mye å jobbe helg.

 

Matmessig så har det gått greit, tre dager med 1600 kcal., 1800 kcal i går men da var det julebord. Kommer til å ende på ca 1800 i dag også, var ute og spiste med en venninne men klarte å styre unna det søte i dag. Ikke verst. Satser på at jeg klarer å holde meg til 1600 kcal. lørdag og søndag. Det er egentlig ikke så vanskelig når jeg jobber helg for da sover jeg det meste av dagen....

 

Det har blitt rundt 14 trimpoeng til nå, satser på en styrketime på treningssenteret i morgen når jeg våkner (hvis jeg orker da...).

 

Håper dere alle får en virkelig god helg;-)

 

Vennlig hilsen tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i helgen FrøkenFryd :D Jeg skal på julebord i morgen, i kveld blir det rolig på sofan.

 

Maten går greit, men alltid noe godt som frister.. Er nesten så jeg gleder meg til januar nå, kjenner jeg ikke klarer å være 100 % skjerpet..

 

Ha en god jobbehelg tomo! Og juania, jeg er på vekta nesten så og si hver dag... klarer ikke holde meg unna!

 

Ha en god helg folkens, tror ikke jeg rekker inn igjen her før på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer,-- d er helg, og vi skal vel kose oss også litt, ikke sant, noen på julebord, og noen hjemme. skal ha GR pitza idag, men d er lørdag, så da så. veiing til mandag, og jeg vet nå at jeg har gått opp 400 gram, men d får bare være slik DENNE uka, ha en fin helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...