Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Ja nå var det ikke så mye liv her inne på tråden vår;-)

Håper alle koser seg skikkelig i jula, nyter maten og ikke tenker FOR mye på kalorier;-)

 

Vi har reist til sørlandet til svigers. Havna i et forferdelig uvær på vei sørover, så knapt meteren foran oss pga. sterkt snøfall. Kjempeskummelt. Måtte stoppe bilen flere ganger, samtidig som vi var redde for at bilen skulle sette seg fast i snøen. Vi brukte dobbelt så lang tid som vanlig.

 

Blitt svært lite med trimpoeng, gikk hjem fra kirka i går i stedet for å kjøre det er den eneste trimmen jeg har hatt siste dagene.... Tenkte jeg skulle demontere rockeringen jeg fikk i bursdagsgave men har fått skikkelige blåmerker rundt magen så det var godt med en liten pause fra rockingen...

 

Med maten så har det vært helt ok. Havna på ca. 2500 kcal. i går, tipper det blir omtrent det samme i dag og i morgen. Fra søndag er det full skjerpings. Jeg var jo heldig og nådde julemålet på 70 kg. (det ble 69,8) Håper at vekta på mandag er litt snill og at jeg ihvertfall ikke går opp til mer enn 71 kg. Time will show.

 

Ønsker alle mandagsveiere en fortsatt god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest stinelill1988

Hei alle sammen, da er jeg hjemme igjen.

hvordan går det med dere?

 

jeg har kost meg litt for mye med god mat men er jo bare jul en gang i året!

 

nå har jeg reist nok i dag, er sliten og trøtt, også ble jeg syk natt til 23desember! er tett i brystet og nesa renner og halsen er sår! æsj å!

 

på mandag SKAL jeg ut å kjøpe meg pulsklokke!

noe tips til hvordan jeg burde kjøpe?

 

ellers må dere ha en go kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Hei hei, søndagen er veiedag for meg, og i dag var jeg 59,7 kg, hvilket betyr at jeg har holdt meg noenlunde greit gjennom julen. Flott flott! Jeg ønsker dere alle en god veiedag i morgen!

 

Stinelill, jeg fikk polar med gps og full pakke til bursdagen min, den koster bortimot 3000 kr, men er virkelig verdt det! I alle fall selve klokken, gps trenger du ikke kjøpe spør du meg (har brukt den en gang, og den tar ikke inn signaler i tettbygde strøk, så den registrerte bare halve turen). Men pulsklokken har alt man kan ønske seg, dagsform, vektprogram, treningsprogram, lagring av filer osv osv. Jeg har funnet ut at jeg bruker mye mindre kalorier på det meste enn jeg trodde, og det er jo nyttig å erfare (spesielt hvis man følger trimpoeng og meny slavisk).

 

Fortsatt god romjul og godt nyttår, jeg er allerede over på den sunne siden (bortsett fra i kveld, hvor det blir litt alkohol). Tror jeg gjorde klokt i å jobbe 1. og 2. juledag, slik at jeg ikke bare ble sittende og spise og se på tv.

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Hei hei' date=' søndagen er veiedag for meg, og i dag var jeg 59,7 kg, hvilket betyr at jeg har holdt meg noenlunde greit gjennom julen. Flott flott! Jeg ønsker dere alle en god veiedag i morgen!

 

Stinelill, jeg fikk polar med gps og full pakke til bursdagen min, den koster bortimot 3000 kr, men er virkelig verdt det! I alle fall selve klokken, gps trenger du ikke kjøpe spør du meg (har brukt den en gang, og den tar ikke inn signaler i tettbygde strøk, så den registrerte bare halve turen). Men pulsklokken har alt man kan ønske seg, dagsform, vektprogram, treningsprogram, lagring av filer osv osv. Jeg har funnet ut at jeg bruker mye mindre kalorier på det meste enn jeg trodde, og det er jo nyttig å erfare (spesielt hvis man følger trimpoeng og meny slavisk).

 

Fortsatt god romjul og godt nyttår, jeg er allerede over på den sunne siden (bortsett fra i kveld, hvor det blir litt alkohol). Tror jeg gjorde klokt i å jobbe 1. og 2. juledag, slik at jeg ikke bare ble sittende og spise og se på tv.

 

Lykke til i morgen![/quote']

 

jeg har tenkt litt på Polar F4 Pulsklokke den lå nemmelig på 999kr på nette så håper den ikke er noe dyrere i butikken....

 

så bra du har holdt deg på 50tallet gjennom julen da, jeg håper jeg har nedgang eller er på 68.7kg enda, det får vekta vise i morgen. orker ikke trene pga jeg er syk! får heller ta igjen ting når jeg er frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Polar FT60 heter min, men jeg er helt sikker på at alle til polar er fine. Jeg ønsket meg egentlig ikke så dyr, men jeg har en kjæreste som alltid må ha det beste. :)

 

Jeg har nok vært over 60, men det er i dag det er veiedag, ikke sant. ;) Jeg har spist masse og ikke rørt meg i julen, men det var ikke så mange dager (kun lillejulaften og julaften). Så siden dette begynner å bli tre dager siden eller noe, er ting ute av systemet mitt. Jeg har spist veldig sunt og lite de dagene jeg har vært hjemme alene fordi jeg skulle jobbe, og det hjelper jo på :) I tillegg sitter jeg ikke akkurat helt musestille i den jobben jeg har vært på nå. (hjemmesykepleien).

 

Du får ha god bedring, det er like greit å vente til man blir helt frisk med å trene igjen. Men en forklaring på hvorfor man ikke går ned så mye, kan altså ligge i at du forbrenner mindre enn du tror, for eksempel på gåturer. Jeg gikk en ganske flat runde sammen med kjæresten min da jeg hadde fått klokken, den er 9 km og vi brukte vel 1,5 timer. På dette forbrant jeg ikke mer enn 120 kalorier, tror jeg. Legger du det inn her er du vel oppe i 350 eller noe. Nå har jo jeg generelt veldig lav puls, så det kan ligge der, men det er noe å tenke på. Hvis du bor i blokk og har trapper, så anbefaler jeg deg å gå i trapper en halvtimes tid, det får fart på blodårene og lungene! :)

 

God bedring, som sagt, så snakkes vi vel på nyåret igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Jeg bor nok ikke i blokk! fins ikke trapper her! men jeg har wii fiten min og den skal jeg trene med når jeg blir frisk og fått med pulsklokke!

 

ja klart vi snakkes på nyåret.

ps: jeg får julegave i dag å ;)

 

men nå får jeg sove sånn at jeg blir frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle mandagsveiere!

 

Først vil jeg si virkelig god bedring til deg stinelill. Så irriterende å bli syk igjen, også i jula da.... Gratulerer med nedgang, det var jo sannelig ikke verst midt i den verste tida for fristelser. Lykke til med frieriet på nyttårsaften;-))

 

Håper dere alle har hatt en veldig fin jul! Selv så har jeg vært på sørlandet hos svigers. Jeg er sykepleier og da må man jo ofte jobbe enten jul eller nyttår, i år blir det jobbing nyttårsnatta for meg.

 

Det ble som forventet en liten oppgang i vekta denne jula. Nesten utrolig at det ikke ble mer enn 400 gram - fra 68,8 til 70,2. Må si at jeg er svært fornøyd med det!! Det ble fattige 6 trimpoeng juleuka, det var så kjipt vær at det ikke frista å gå ut så mye. De fire siste dagene har jeg havna på rundt 2500 kcal. (vanskelig å vite helt eksakt, ville ikke si til svigers at jeg driver og veier maten så det droppa jeg...)

 

Nå er det full skjerpings fremover. Skal på dansetime på treningssenteret senere i dag og så er jeg igang;-)))) Neste uke er jeg garantert tilbake med vekt nede på 60-tallet!

 

 

Høyde 1,65 m.

 

4.okt. 77,0

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

26.okt. 73,7

2.nov. 73,0

9.nov. 72,5

16.nov.72,3

23.nov.71,5

30.nov. 70,8

7.des. 70,6

14.des 70,1

21.des. 68,8

28.des. 70,2

 

Totalt -6,8 kg.

Julemål 70,0 (ble nådd;-)))

Mål 65,0 kg (ønsker å nå målet før april 2010)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

tusen takk :)

må ha noen nydelige dager som kommer og ikke minst en fin feiring av det nye året<3

er på bedringensvei nå...

har også kjøpt med pulsklokke i dag polar ft 4 ;)

er så gøy å trene nå! har trent stepp i 12min i dag, tar det rolig siden jeg ikke er helt frisk enda!

men plages litt med å få starta pulsklokka men får det til!

 

gleder meg til meg trim resten av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ale sammen-- har dere hatt noen fine juledager? d har jeg- og håper d samme for dere. jeg har vært mye på farten, besøkt fasmilie, har ikke fått gått mue, vært veldig kaldt også,- og har såklart spist god mat, men me måte. d blir veiing i mårra istede for idag, kom så sent hjem. er spent, både på meg selv, og åssen d har gått me dere alle. uansett så står vi på vidre, ikke sant.. klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha- da vard veiing- vi får leike at d er mandag- hehe- opp 3oo gram, var som venta, men d gjør ingenting, for når jeg strammer målbåndet litt ekstra, spå er d - en cm rundt d som skal være liv-vidde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juania!

Ikke verst med 300 gram opp i jula;-)

Selv gikk jeg opp 400 gram. Skulle alikevel ønske at jeg drøyde veiinga til i dag jeg også, snikveiinga i dag viste at jeg er under 70 kg. allerede....

Nå er det bare å stå på, så kverker vi resten av kiloa i året som kommer;-)))

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har altså gått fra sans og samling i juletidene. De siste tre-fire ukene har jeg lagt alt av slankeplaner vekk øverst på hyllen der påsketingene står!!! Det har vært fester, altså mye drikke. Julekaker , pinnekjøttt, delfia kake, desserter og diverse andre gode ting har gått ned på høykant her. Jeg har kost meg , det må jeg innrømme. Har vært herlig å legge alt vekk og kost meg skikkelig i julen. (Har tross alt slanket meg i tre år). Men det var grusomt å gå opp på vekta på lørdag og se resultatet av denne fråtsingen, nemlig opp 3kg!!!. Så nå har jeg trent både på søndag og mandag og har tenkt meg ut på en litt lengre gåtur i snøen sammen med hunden til søsteren min.

 

Men jeg har troen på meg selv at dette skal jeg klare! Selv om målet mitt er litt lengre vekke nå en før. Jeg har også fått ett godt råd fra en vennine, nemlig å se på det som en vei til å bli sunnerer i matveien og dermed så kommer kiloene til å følge med. Så det rådet skal jeg følge nå!

 

Håper at alle har hatt en god jul =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg ser nå at jeg burde veie alt jeg spiser igjen! har jo klart å spise 2000+ kcal og det er ikke bra, tror jeg kan øke inntaket mitt til 1400kcal en stund for å se om jeg går ned da! eller burde jeg kanskje ligge på meny 3 når jeg ikke går ned på meny 1 eller 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til deg stinelill og alle andre mandagsveiere!

Håper virkelig 2010 vil bli året der vi når våre mål alle sammen.

Takk for alle gode råd og oppmuntringer jeg har fått etter at jeg ble med i vektklubben her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu meg at jeg blir med dere på mandagsveiing i dette nye året! Skal ned ganske mange kilo ca 20 i første omgang! :D

 

Dette blir bra! :D

 

--------------------------------

Startvekt: 77,5

 

Nåværende vekt: 77,5

 

Mistet: 0

 

Mål: 54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til mandagsveie-klubben! Det er vanligvis mye aktivitet her men tror mange er på juleferie.

 

Hvor høy er du Varme?

 

Jeg strekker hele 163 cm :D Får ikke lov til å miste puppene av mannen, så kanskje 54 kg blir litt lite? Aner ikke jeg! Har aldri vært så tynn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Jeg strekker hele 163 cm :D Får ikke lov til å miste puppene av mannen' date=' så kanskje 54 kg blir litt lite? Aner ikke jeg! Har aldri vært så tynn :D[/quote']

 

du er akkurat 10cm høyere enn meg :)

hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er d full cherpings her ifra meg- nå er d nyttårs-forsetter dlux- håper kulda gir seg nå, har ikke trimma på ei uke, her i telemark hvor jeg bor, har vi hatt -29 grader. idag er d -12, så d blir bedre. skal tenke veldig SUNN mat nå, dette vil jeg klare, støtter meg til dere jeg! nyttårs-klem fra meg me gode tanker inn i d nye året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...