Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest rosastrompe

Hei alle sammen. da fungerer heldigvis registreringen for meg også. Måtte også legge inn firefox.

Jeg har kjøpt meg ny vekt, og det var litt kjipt siden den viser mer enn den gamle... Men men. Nytt år, ny start, så får vi bare kjøre på! Har allerede 16TP denne uken, og får sikkert en del i helgen også, så jeg er godt i gang :) Håper det går bra med alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Nå sitter jeg småsulten i sofaen med et glass vin etter å ha vært på trening. Og det jeg lurer på er: skal det som ble forbrent på trening legges til dagsrasjonen min (på ca 1600 kcal)? Forstår det sånn at det ikke er bra å spise for lite heller.

 

Og god helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Fluffy:

Regner med du sitter med jobb oppover ørene om dagen. Vi sees i allefall her på mandag tenker jeg. Lykke til videre med arbeidsmengder, spising og trening.

 

Ønsker alle en god helg, og sier det igjen for de nyes skyld; Når dere møter på fristelser i butikken/kjøleskapet på selskap osv, ta dere tid til å stoppe opp og tenke om dere virkelig har lyst på en sjokoladen/kakestykket/brusen etc... Tenker man seg lenge nok om, hender det at søtsuget forsvinner av seg selv. Har dere fortsatt lyst på godbiten etter å ha tenkt, spis/drikk den ! :-) Da smaker den også mye bedre enn om dere hadde dyttet den i munnen uten å overveie. Husk at noen ganger er det verdt å unne seg litt snacks/godis.

 

Ok, peace out ;-)

 

Her er jeg :)

 

Det er masse jobb om dagen, sitter her nå også. Blir vel åtte timer ihvertfall hver dag i helgen også. Snikveide meg på morran i dag og da var det en kg ned, så skal holde den i helga :) I tillegg har vannet frysi hjemme, så har igrunn hatt nok å styre med. Holder på med den kunden med mest tidspress nå, så derfor rekker jeg ikke innom hver dag. Har fått trent 4 dager til nå, rekker ikke noe i dag. Men får ta alt som bonus ihvertfall, maten har det gått bra med.

 

 

Ha en fin helg alle sammen og veldig koselig å se at det er noen nye her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I går ble det 1000 meter brystsvømming. I kveld skal jeg på nattevakt og da skal jeg ta bena fatt å gå til jobb slik at det blir litt trim i dag også. I morgen kveld satser jeg på en god time med rask gange på glatta. Blir nok ikke 15 trimpoeng denne uka dessverre, mye av trimminga mi er jo gåing, merker det er mye mer tiltak å komme seg ut nå som det er så kaldt!

 

Er veldig spent på veiing på mandag, har ikke snikveid meg. Har bare to dager med 1600 kcal., resten av dagene har jeg vært en god del over. Det ble litt ekstra kos da jeg var i Oslo....

 

Fortsatt god helg!

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og god søndag :) Jeg sitter og jobber i dag også... Denne uken ble det kun 10 trimpoeng på meg, kan ikke huske sist jeg hadde så lite. Det blir nok noen flere i uken som kommer, men har vært flink på andre fronter som er minst like viktig. Gleder meg til veiing i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagen er på hell- i mårra må jeg kjøpe ny vekt.- da jeg var på jernia sist, var d vareopptelling-- håper den nye viser d samme som den gamle,- ja om den viser mindre, er d greit d... hmhm - vi skrives i mårra jenter, da er d veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og det var -1,6 kg og veier nå 76,3 kg, så da er nesten alle julekiloene borte. Det laveste jeg har vært i høst var 75,9 kg og 76,0 på siste veiing før jul. Satser på at jeg slanker bort noen nye gram den uka som kommer slik at jeg er under 75,9 kg neste uke.

 

Det blir en ny uke med mye overtid, og jobbing i helgen. Jobbing i helgen medfører lite trening i helgen. Da treningssenter har kortere åpningstider og jeg kanskje bør få sett samboeren min litt i løpet av uken... Denne uka som har gått har jeg kommet så sent hjem at han ofte har sovet når jeg kom hjem.

 

Lykke til dere andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var redd for at jeg skulle ha gått opp en hel del i helgen! Ble litt utskeielser! Men - 0,8 er ikke dumt for min del!

 

Lykke til med ny uke alle sammen!

 

Stor klem fra varme :P

 

-----------------------------------------------------------

 

Startvekt 01.01.10: 77,5

 

Nåværende vekt: 75,6

 

Mistet: 1,9

 

Mål: 54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87

Gratulerer med nedgang folkens :P

 

 

Jeg selv har gått ned 1,1 kg :P Veldig fornøyd med det.

 

Også målte jeg midjen i dag, 79 cm ble start-cm. (Målte ikke forrige uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang dere! Jammen er dere flinke! Vekta mi viste en nedgang på 900 gram i dag, dvs en total nedgang på 2 kg siden 1 januar, godt fornøyd! Skal prøve å trimme enda litt mer denne uka, blir spennende mot neste mandag igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere som har gått ned- gratulere! selv var jeg ikke så heldig denne uka,- d stpo stille, på 80,6. så da får jeg bare håpe på noe bedre neste mandag! ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det meg:

 

Startvekt 040110: 75,1

I dag 110110: 75,1

 

Kanskje bittelitt skuffet, men jeg regner med at det kommer. Mistet to cm rundt livet, så noe skjer jo. Har nesten nådd målet på 15 trimpoeng.

 

Tror ikke jeg skal gjøre store endringer i opplegget. Har holdt meg ca innenfor det jeg skal spise, og har ikke hatt noen utskeielser. Og gratulerer til dere andre. Jeg kommer etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Gratulerer alle sammen :-) Ingen har gått opp, så da er vi alle mann på riktig vei i alle fall. Synes alle har vært kjempeflinke og gått ned mye siden sist.

 

avk:

Stillstand er bedre enn oppgang. Bare stå på i uken som kommer, så skal du se at det snart løsner. Du har jo vært kjempeflink med trening denne uken, så du ser nok resutater etterhvert dersom du er flink med maten. Lykke til ! :-)

 

Her ble det bare 200g ned denne uken. Føler meg litt hoven i bena så håper jeg har litt overflødig vann i kroppen, heehehe :-) Er lov å håpe.

 

Da ser min historikk slik ut pr. dags dato:

 

7/9 : 73,0

13/9 : 72,1 - 900 g

21/9 : 71,2 - 900 g

28/9 : 70,6 - 600 g

5/10 : 69,6 - 1000g

12/10:69,3 - 300 g

19/10:69,3 - 000 g

26/10:68,4 - 900 g

2/11 :68,2 - 200 g

9/11 :67,3 - 900 g

16/11:66,7 - 600 g

22/11:66,4 - 300 g

30/11:66,3 - 100 g

7/12 :66,2 - 100 g

14/12:66,4 + 200 g

21/12: 65,7 - 700 g

4/1 : 65,5 - 200 g

11/1: 65,3 - 200 g

 

Totalt ned: 7,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87
Gratulerer alle sammen :-) Ingen har gått opp' date=' så da er vi alle mann på riktig vei i alle fall. Synes alle har vært kjempeflinke og gått ned mye siden sist.

 

avk:

Stillstand er bedre enn oppgang. Bare stå på i uken som kommer, så skal du se at det snart løsner. Du har jo vært kjempeflink med trening denne uken, så du ser nok resutater etterhvert dersom du er flink med maten. Lykke til ! :-)

 

Her ble det bare 200g ned denne uken. Føler meg litt hoven i bena så håper jeg har litt overflødig vann i kroppen, heehehe :-) Er lov å håpe.

 

Da ser min historikk slik ut pr. dags dato:

 

7/9 : 73,0

13/9 : 72,1 - 900 g

21/9 : 71,2 - 900 g

28/9 : 70,6 - 600 g

5/10 : 69,6 - 1000g

12/10:69,3 - 300 g

19/10:69,3 - 000 g

26/10:68,4 - 900 g

2/11 :68,2 - 200 g

9/11 :67,3 - 900 g

16/11:66,7 - 600 g

22/11:66,4 - 300 g

30/11:66,3 - 100 g

7/12 :66,2 - 100 g

14/12:66,4 + 200 g

21/12: 65,7 - 700 g

4/1 : 65,5 - 200 g

11/1: 65,3 - 200 g

 

Totalt ned: 7,7 kg[/quote']

 

 

Fy flate, sjekk den nedgangen a! Superimponert! Håper min historikk ser like fin ut etterhvert :P

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Tusen takk for det :-)

 

Snittet er jo ca 450 gram ned pr uke, så er ikke sånn aller verst. Men som du ser, har jeg vært gjennom flere perioder med stillsatnd/liten nedgang pr uke. Det kan være litt demotiverende til tider, men som du ser er det bare å jobbe på. Plutselig mister man en kg en annen uke.

 

Synes det er greit å vise historikken, for da kan dere nye se at det kan gå litt i rykk og napp til tider ;-)

 

Er det forresten mange av dere nye som har prøvd å slanke seg før ? Dette er min første og siste slankekur håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87
Tusen takk for det :-)

 

Snittet er jo ca 450 gram ned pr uke' date=' så er ikke sånn aller verst. Men som du ser, har jeg vært gjennom flere perioder med stillsatnd/liten nedgang pr uke. Det kan være litt demotiverende til tider, men som du ser er det bare å jobbe på. Plutselig mister man en kg en annen uke.

 

Synes det er greit å vise historikken, for da kan dere nye se at det kan gå litt i rykk og napp til tider ;-)

 

Er det forresten mange av dere nye som har prøvd å slanke seg før ? Dette er min første og siste slankekur håper jeg.[/quote']

 

Ja, går veldig opp og ned på de grammene/kiloene ja.

 

Jeg har slanket med ca konstant i noen år jeg. hehe. Eller, nei. Av og på i mange år.

 

For to år siden gikk jeg på Ketolyse. Hvis du ikke har hørt om det før, så er det en lavkarbokur. Veldig likt Atkins, hvis det sier deg noe.

 

Gikk ned 7 kg på 3 mnd, noe som var veldig bra til en på min daværende størrelse å være. Begynte på 65 kg og veide 58 da jeg var ferdig.

 

Men så gikk jeg opp ca 15 kg igjen :P

 

Og nå er det sunn mat og trening som gjelder. Tror det er det beste for å holde seg nede på trivselsvekta si.

 

Så dette er forhåpentligvis siste gang jeg slanker meg, hvertfall så mange kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første og siste. Tidligere har jeg prøvd å la være å spise kjeks når jeg lager middag og sånt, men det holder ikke i lengden (spesielt ikke når de bare er annenhver dag..) Jeg er ikke så veldig stor (170 cm, 75 kg), men hvis jeg ikke tar tak i det nå får jeg snart et skikkelig problem. Og jeg merker at jeg har blitt for tung for de dårlige knærne mine, og det er ting det er tungt å gjøre nå som det var lett å gjøre da jeg var lettere (sitte på huk, reise seg opp etc). Jeg vil bli helt slank! Og løpe gjennom sommerengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Marilyn:

Har hørt om de lavkarbokurene ja, men det er ikke noe for en som trener mye. Får man ikke i seg karbohydrater da, kan man etter en tid bare pakke sammen fordi kropen blir helt nedbrutt. 7kg på tre mnd er jo bra når du startet på 65 kg, men kjedelig å sprette opp til mer enn man veide i utgangspunktet. Jeg skjønner godt at det er lett å la seg friste til kurer som lover rask vektnedgang. Det er bare så synd produsentene ikke informerer om hvor rask oppgangen blir etterpå. I det lange løp, er det bare en varig livsstilendring som fungerer tror jeg. Følger vi grunnprinsippene fra GR, så blir nok dette siste kuren for oss :-)

 

avk:

Du har omtrent samme utgangspunkt som meg du. Jeg er 168 og veide 73 kg da jeg startet. Kiloene mine har kommet gradvis snikende over en femårsperiode. Følte meg heller ikke spesielt stor da jeg startet, men innså at nå må jeg gjøre noe ellers vil det bare balle mer og mer på seg.

 

Da jeg startet var målet mitt 63 kilo. Syntes det hørtes forferdelig mye ut at jeg skulle gå ned ti kg, men da jeg etter fem kg nesten ikke så på kroppen at jeg hadde gått ned, satte jeg et nytt mål. Jeg merker selvsagt på klærne at jeg har blitt tynnere, men har faktisk litt problemer med å se at hele 7,7 kg faktisk er borte. Har fått litt mer markerte kinnben og mindre pupper da... og så ser jeg nå faktisk antydning til mellomrom mellom lårene. Men det er dette magefettet som er mitt store problemområde.

 

Mitt nye mål er satt til 60kg, dvs at jeg har 5,3 kg igjen. Føler på meg at dette kan gå fryktelig sakte, men håper på å være i målområdet rundt påsketider.

 

Puh, nå ble det mye om meg her. Men det føltes godt å få lagt ut en rapport om stå her i gården kjenner jeg.

Da ser jeg frem til en ny og effektiv uke på slanker'n og ønsker alle ammen lykke til frem mot neste veiedag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87

Ja, jeg vet. Det er jo en varig livsstilendring det med lavkarbo også, man må bare klare det :P Jeg klarer ikke å leve på lavkarbo resten av livet, hoppet av, og raste opp.

Det er jo ikke meningen å gjøre som meg å bare gå på det i noen mnd...

 

Jeg sliter litt med det samme. Ser ikke at kiloene blir borte altså.

Nå har jeg jo bare gått ned litt over 1 kg da, men fra da jeg gikk ned 7 kg så så jeg det bare litt selv, mens vennene mine advarte meg om at jeg begynte å bli for tynn.

 

Andre ser det fortere (av en eller annen meeeerkelig grunn :P ) enn meg selv.

 

Nå skal jeg ha før og etter bilde, slik at jeg ser det selv. Jeg ser jo på bildene fra den tiden jeg var 58 kg (for to år siden, hjelp) at jeg var i tynneste laget, men der og da så jeg det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra det gått med alle sammen! jeg selv har gått ned 200g, noe som jeg ikke er fornøyd med i det hele tatt! Sist mandag veide jeg meg nemlig for første gang etter jul og dt var litt av ett sjokk nemlig opp ca 3kg!. Men jeg var veldig flink hele uken og snikveide meg på fredagen og da var jeg gått ned hele 2,5 kg! så jeg var super happy!. men nå i helgen så har jeg vært på fest og demed så opp igjen. Hvorfor er det slik at en fest skal ha så mye å si på vekten? Det blir da ikke morsomt i det hele tatt å drikke på fest lenger. Skal på fest i helgen som kommer også, men denne gangen har jeg bestemt meg for å være edru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...