Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Skrev et lengre svar her nå, men kom visst bort i et eller annet. Nå er alt borte og det er sent. Jeg er nødt til å ta kvelden, men skriver inn igjen i morgen.

 

Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg faktisk oppe 9,9 TP sålangt denne uken, ser ut til at jeg slår forrige ukes 10. Ikke akkurat høyt antall i forhold til tidligere. Jobbjobbjobb, kommer tilbake her i helga når jeg har litt bedre tid til å skrive. Veldig spennende å lese om alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Ok. Da prøver jeg igjen, Tomo ;-)

 

Jeg har heller aldri fulgt GR-modellen slavisk. Fordi jeg aldri har vært på kurs visste jeg ike helt hvordan den fungerte, så jeg lagde mitt eget opplegg.

 

De første ukene:

Usikker på hvor mye kalorer jeg skulle spise pr dag, men la meg på 1700-1800 pga jeg trener såpass mye som jeg gjør. Fordelingen var på fem måltid, og så omtrnet slik ut: F: 200 - L:400 - MM:150 - MI:800 - K:150/200.

 

Det fungerte jo bra en stund, raste ned 3,4kg de fire første ukene. Det var en god kickstart på slanker'n ;-) (Nå skal det sies at som regel er de 3-4 første kiloene man mister mest overflødig vann i kroppen). MEN ! så kom to uker hvor jeg bare gikk ned 300 gram den ene uka og ingenting den andre. Etter å ha vært vant med 900, 600, en helg kg osv ned, ble dette en 300g en skikkelig nedtur. Det var da jeg for første gang valgte å bryte mønsteret mitt litt, altså etter seks uker.

 

Fra den syvende uken:

Nå valgte jeg å gå ned til 1600 kalorier fordelt jevnt over fire måltider.

F: 400 - L:400 - MI:400 - K:400.

 

Samtidig begynte jeg å trene mer styrketrening, og jaggu funket ikke dette fint. Neste veiing gikk jeg ned hele 900 gram, før jeg hadde en liten "pauseuke" med 200g. Deretter 900 gram enda en uke, etterfulgt av 600 gram og 300 gram. Dette var tider.... :-)

 

Men så kom de kjipeste tre ukene under hele slankeperioden, midt i førjulstiden...

100g ned to uker på rad for så 200 gram opp. Altså totalt sett en stillstand på tre uker. Da var jeg rett og slett demotivert, men etter noen runder med meg selv, bestemte jeg meg for å virkelig sette inn støtet slik at jeg kunne ta juleferie med god samvittighet. Jeg fortsatte med oppdelingen med fire måltid, men ga 200 kalorier fra kveldsmaten til middagen. Da så dagen slik ut :

F: 400 - L: 500 - MI:500 - K:200

 

Med omtrent de samme treningsmengdene som før og litt forandring i matveien, ble det 700 gram ned mandagen rett før juleferien :-)

 

I juleferien ble det jo så som så med spisemønsteret, det sier seg selv. Jeg veide meg ikke mandagen i romjulen, men hadde en nedgang på 200g mandag den 4. januar og forrige mandag hadde jeg også bare gått ned 200 gram. Så hva gjør jeg nå ? Jo jeg har rett og slett begynt å følge det nye registreringsskjemaet. Jeg synes frokosten er litt liten da, så hender jeg legger mellommåltidet inn der ;-) Jeg har en god følelse på neste veiedag, og jeg håper virkelig på å komme under 65 kg.

 

Dennejenta nevner noe i sitt innlegg som jeg leste i en artikkel her på nettet en dag. Det handler om å spise mye/lite annenhver dag. Forskning viser at om man gjør det, går man mer ned i vekt enn om spiser lite hver dag. Det kunne kanskje være en måte å bryte med de vante spisemønstrene. Jeg ser for meg at dette blir min taktikk neste gang jeg ser stillstand, men enn så lenge følger jeg rett og slett bare anbefalningene i registreringsskjemaet.

 

Her link til artikkelen:

http://www.kk.no/831827/spis-lite-annenhver-dag

 

Du kunne kanskje prøve deg med litt magrere pålegg ? Så kan du spare påleggskaloriene til middag :-) Får du forresten i deg nok omega3-fett ? Husk at hvor rart det enn høres ut, så må kroppen ha fett for å kunne brenne fett. Prøv å legge inn litt fet fisk, avokado, nøtter/kjerner/frø i løpet av dagen. Finnes mye feks mye godt fiskepålegg ;-)

 

Så, dette var min historie om hvordan jeg har brutt med vante mønstre og oppnådd nedgang. Håper du fikk noen tips videre på veien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Nå er jeg faktisk oppe 9' date='9 TP sålangt denne uken, ser ut til at jeg slår forrige ukes 10. Ikke akkurat høyt antall i forhold til tidligere. Jobbjobbjobb, kommer tilbake her i helga når jeg har litt bedre tid til å skrive. Veldig spennende å lese om alle sammen :D[/quote']

 

Hyggelig at du tar deg tid midt i all jobbingen til å titte innom her :-)

 

Livet går sin vante gang med trim og mat. Det blir heldigvis nok en rolig og alkoholfri helg for mitt vedkommende. Det er så deilig å våkne uthvilt kl 9 i helgene. Man får så mye ut av dagene :-)

 

Lykke til videre med overtidsjobbingen din !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Dennejenta:

Ja, vi fortsetter treningspraten her. fant nemlig ikke igjen den tråden jeg heller.

Innleggene dine er fantastisk lesning. Du er bare helt rååååå på jogger'n :-) Er nok lurt av deg å kjøre noen langkjøringer innimellom, som en slags aktiv restitusjon ;-)

 

Har ikke blitt så mye jogging på meg i det siste, men holder da koken i spinningsalen. Blir mye langrenn om dagen da jeg har slike flotte forhold rett utenfor døren. Vovsen får også være med, men bare på småturer foreløpig. Han elsker å få løpe siden av meg i sporet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Jeg prøver å få innarbeidet trening i hverdagen. I dag tenkte jeg å ta en time spinning (i gruppe) etter styrketreninga. Der møtte jeg veggen' date=' gitt! Etter en halvtime ble jeg så svimmel at jeg ble redd for å besvime, så jeg måtte bare tusle ut. Det var nedtur! Det bruker da å være musklene mine som svikter, og ikke pusten. Jeg strevde med å puste lang tid etter jeg kom hjem. Jeg vil ikke gi opp spinninga heller, siden det er så effektiv og morsom trening, men må se om jeg finner en lettere time.

 

Om en måned skal jeg greie det! Banna bein![/quote']

 

Spinning er knallbra !!! Hadde det ikke vært for spinningen, hadde jeg ikke kommet så lett i gang med slankingen som jeg gjorde. Det er effektivt både kondisjons, motivasjons- og fettforbrenningsmessig, så stå på ! Kanskje starte litt roligere neste gang og heller bygge deg gradvis opp gjennom timen ;-)

 

Lykke til med all trim fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Det er virkelig gøy å lese innleggene dine også Frøken Fryd! Supermotiverende. Og langrenn er jo mye bedre enn jogging, herregud, du trener jo absolutt hele kroppen! Dårlig med langrenn her i 20 +, men jogging må det i alle fall bli. Restitusjon, du liksom, jeg er så støl i dag at i dag var det ikke snakk om å komme seg opp på mølla. Så selv om jeg så gjerne vil trene, så gikk det ikke i dag. Og jeg har tre kurs i dag og middagsavtale i kveld, så det blir nok helt fri på meg.

 

Håper iveren er tilbake i morgen, men det spørs litt. Jeg og en finne skal muligens ut på biltur til nabostaten... Spørs om det blir så mye trening da gitt. Jaja, jeg får nøye meg med at jeg synes jeg har vært flink hittil.

 

Det er interessant å lese om matvanene dine, hvis jeg spiser så mye går jeg ikke ned i det hele tatt (føles det som). Så jeg kjører på med spisedager og ikke-spisedager, og det har så langt funket. Nå begynner jeg for alvor å lure på hva jeg veier... Hehe. Kanskje de har vekt dit jeg skal i kveld?

 

Hvordan går det med langrennsteknikken? Skøyter du? Deilig å gå når det er så kaldt? Det er jo ganske kupert der hvor vi bor (ehh, bare du nå da), så det blir ganske god trening hvis du går helt inn. Fikk meg bare en tur før jeg emigrerte til varmere strøk, og jeg kan si så mye som at jeg IKKE har teknikken i orden. Bruker nok mye energi på det, i stedet for å komme meg fremover. Litt som Therese Johaug. Synes hun har heller dårlig teknikk, og med den styrken hun har,så kunne hun sikkert vunnet hva som helst hvis hun bare kom seg mer fremover. :D (For jeg er langrennseksperten her, liksom).

 

Vi snakkes! Nå er jeg spent på nedgangen deres på mandag.

 

Stinelill, vil du oppdatere litt på sivilstatusfronten? Jeg er av den nysgjerrige typen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du verden, frøken fryd, så flink du er til å trene.. jeg blir inspirert. så jeg går hvær dag, 4 km. 50 min me gåstaver. d er bra å lese om andre her, ivertfall for meg. vekta går sakte men sikkert nedover, så da eer jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg prøver spinning igjen i morgen, 45 minutter, så får jeg heller passe på å spare på kreftene (blir lett litt overivrig når jeg blir piska). Det er ikke så enkelt å nå målet når det gjelder trimpoeng denne uka (målet er 15), men jeg skal ikke være så misfornøyd med 10 heller.

 

Dere er spreke damer! Imponerende! Kanskje jeg skulle prøve lørdagstrening for å leve opp til det? Pilates høres gøy ut. Og jeg har stor tro på nedgang mandag, men må nok ta kontroll over innkjøpene selv (ferdigpizza i dag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk Frøken Fryd for at du ville dele dine erfaringer, absolutt verdt å lytte til. Skal lese artikkelen du henviser til i helga og sette meg mer inn i det du har gjort. Er veldig takknemlig for at du tok deg tid til dette;-)

 

Det er klart at ser jeg gjennom hva jeg skriver at jeg spiser hver dag er det jo et mirakel at jeg i det hele tatt går ned i vekt;-)

 

Hatt en dårlig slankedag i dag, ingen trening og 3 stykker brownies med is - det drar opp kalorimessig. Uff og uff. Men - imorgen er det svømming og kyllinglasagne som gjelder. Får ta meg sammen og se om ikke jeg ihvertfall får pint meg ned 100 gram til på mandag...

 

Vil seriøst kikke på råda du gav og se om det ikke er til etterfølgelse for en som egentlig hater å ofre noe som helst for å gå ned i vekt he he...

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvor er du stinelill? Hvordan gikk testen?

 

Ja, nå har jeg en liten 5 min'er i all jobbingen. Var på trening til morgenen i dag, så fikk 2,5 trimpoeng. Nå har jeg slått forrige uke og i tillegg skal jeg spille kamp i morgen og har planlagt en løpetur på søndag. Så da blir det nok en 17-18 tilsammen :D Satser på at jeg får holdt planene til tross for overtid. Denne uken har jeg spist salat til overtidsmat tre av dagene, ganske så bra :D Akkurat nå føler jeg det er veldig vanskelig å komme av flekken med kg'ene... Har nok liggi på den vekta jeg har nå, i ca et år tidligere, før jeg la på meg endel i sommer.. Så er nok derfor det er mye vanskeligere å gå ned nå enn tidligere. Men detta skal gå! På meg blir det ihvertfall salat til middag i ukedagene.

 

Ha en fin helg alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde spinning igjen i dag, og nå gikk det bra:-) 4,8 trimpoeng på en fredag! Jeg er veldig fornøyd! Men de nøttene jeg spiste på hjemvei kunne jeg godt ha unnvært, det oppdaget jeg da jeg registrerte dem (over 400 kcal). Ikke rart jeg har lagt på meg, så mye nøtter som jeg har brukt å spise.

 

Skal likevel unne meg et lite glass når ungene har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

hei alle sammen, nå er jeg tilbake etter en liten pause, nå som jeg ser meg i speilet føler jeg at jeg har blitt tynnere, men det får målingen i morgen vise og veiingen på mandag!

blir litt spennende å se om jeg har vært like flink den tiden jeg ikke har vært her :) håper så sykt vekta har gått ned :)

 

btw testen var negativ, så nå er det stopp med cola og smågodt for min del!

 

hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

avk; så kjempeflink du er, blir spennende å se hvordan vekta reagerer på all treninga di:)

 

Fluffy; har det litt som du, syns det er vanskelig å få pint vekta videre nedover. Sist jeg slanka meg stoppa vekta på 69 og så gikk jeg oppover igjen. Det er en utrolig prestasjon å komme så høyt i antall trimpoeng når du jobber så mye;-) Selv så jobber jeg jo nattevakter og har egentlig mye fri innimellom men klarer ikke å nærme meg treningsmengden din alikevel...

 

Har funnet litt tilbake til "slankegnisten" og har tatt meg sammen igjen. I går starta jeg dagen med JustDance og på kvelden svømte jeg 1000 meter i svømmebassenget mens ungene bada og lekte. Etter badinga lagde vi til chips og dip til fredagskos mens jeg spiste Ingers rugbrød med magert pålegg. Da følte jeg meg flink.... ;-)

 

Nå skal vi snart på bading igjen, hadde tenkt oss på skøyter men så blåser det nesten storm i dag så da dropp VI DET...

 

HA EN FIN HELG ALLE SAMMEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre fra deg!

Du har vært savnet;-)

 

For mannen min og meg tok det nesten 9 år før jeg ble gravid. Du er jo ung og har mange mange år med sjanser til å bli gravid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

akkurat nå er det vel best og se hvordan det går for meg å den nye typen min, vi har snart vært sammen i 2uker bare:)

 

jeg tror jeg skal prøve meg en tur på vekta i dag for å se om jeg har vært flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Dere er superflinke her inne. veldig inspirerende å følge med :) Har nå 12 TP denne uka, og regner med å ta et par timer i morra også, så da kommer jeg nok opp i ca 18 totalt. Det må jeg jo være fornøyd med. Bortsett fra en teit sprekk med McD på onsdag, så har uka vært veldig bra matmessig, så får vi se til mandag om vekta er snill eller ikke :)

 

Stinelill: Du bør absolutt se hvordan forholdet utvikler seg før du tenker barn hvis dere bare har vært sammen 2 uker :) Men hva skjedde her? Har jeg ikke fulgt med? Jeg trodde du hadde vært sammen med en lenge og skulle fri og greier? Nå føler jeg at jeg surrer litt her, men det vil ikke være første gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Dere er superflinke her inne. veldig inspirerende å følge med :) Har nå 12 TP denne uka' date=' og regner med å ta et par timer i morra også, så da kommer jeg nok opp i ca 18 totalt. Det må jeg jo være fornøyd med. Bortsett fra en teit sprekk med McD på onsdag, så har uka vært veldig bra matmessig, så får vi se til mandag om vekta er snill eller ikke :)

 

Stinelill: Du bør absolutt se hvordan forholdet utvikler seg før du tenker barn hvis dere bare har vært sammen 2 uker :) Men hva skjedde her? Har jeg ikke fulgt med? Jeg trodde du hadde vært sammen med en lenge og skulle fri og greier? Nå føler jeg at jeg surrer litt her, men det vil ikke være første gang! :)[/quote']

 

 

den delen gikk ik dass, ikke du som er surrete, men har ny type. og har det mye mye bedre nå, jeg orket ikke å være sammen med en som slo meg og alt!

så nå lever jeg mest på luftog kjærlighet om dagen <3 aldri hatt den så bra som nå! greit jeg og fyren bor langt unna hverandre men går jo så bra siden jeg skal kanskj flytte til bergen neste år, men jeg får da møtt typen så ofte som mulig!

hva har vel alder å avstand noe å si på så lenge man elsker personen <3

 

men hvordan har denne uka gått for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Så flott at du har det bra! Det er viktig for en nedgang også tror jeg, at man har det greit med seg selv og har det fint :) Jeg og min mann bodde også laaaangt fra hverandre det første året (sørlandet - sunnmøre) men alt går når man vil at det skal gå :)

 

Uken er jeg egentlig ganske fornøyd med. 12 TP så langt, og stort sett bra på mat, så jeg er veldig spent til mandag, og for første gang på lenge gruer jeg meg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

det er jo bare helt utrolig hva kjærligheten kan gjøre, jeg har klart og holde meg unna brus denne uka :) stolt, kan hende det blir litt i dag, men det er lørdag og da må man få kose seg litt!

 

så flink du har vært med trening da :)

jeg gruer meg bitte litt til veiing, men ikke så mye som jeg gjorde!

det er spennende håper jeg ser 100-500gram ned :) nedgang er nedgang uansett<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er litt redd for at det ikke skal ha skjedd noe med vekta på mandag heller. Så i kveld blir det tur . Det er vanskelig å få tid til å skaffe trimpoengene. Jeg har registrert den tida jeg bruker til å gå til og fra jobb, men tror det blir litt juks, ettersom det jo er helt vanlig aktivitet, det er jo ikke sånn at energiforbruket mitt er regnet ut fra en rent vegeterende tilstand heller.

 

Samtidig er jeg redd for å gå for hardt ut og bli lei. Jeg mener to dager med trening i uka skal være passe også når jeg blir slank. Og så må jeg ha litt ekstra nå når jeg slanker meg.

 

Konklusjon så langt: jeg noterer bare det som er utover normal hverdagsaktivitet som trim, og sier meg fornøyd med 10 trimpoeng.

 

Og uansett vekta: jeg føler meg tynnere, fastere og sterkere.

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...