Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest dennejenta

Stinelill, skulle du fri til og få barn med en som slo deg?

Og 2 uker med ny type, jeg mener ikke å være gledesdreper, men vent litt med å få barn er du grei. Du er jo så ung! Og du virker så ung.

 

Jeg er 28 og tenker fortsatt at jeg vil få barn om noen år, etter at vi har giftet oss, og i alle fall etter at jeg har en grad på universitetet. Og nå bor jeg jo på et annet kontinent enn samboeren, så nå får det med barn vente, tror jeg. :) Men jeg skal innrømme at med 45 dager siden mensen, ble jeg veldig bekymret. Er nok litt stress, jeg har jobbet hele desember, flyttet, sovet lite, trent og nå har jeg jo helt ny tilværelse. Gravid var jeg i alle fall ikke. :)

 

Nå er jeg moraliserende, men jeg synes noen burde si det. Du har statistikken i mot deg hvis du kjører på med barn nå. Det er slemt, men statistikk er slemt. Kos deg med den nye kjæresten, og la forholdet utvikle seg til noe fint.

 

Sånn, det var dagens moralpreken. Så over til dagens trening, som bestod av 8 km jogging. Nå er jeg faktisk på 5 mil denne uken, men så må jeg også roe ned litt nå. Er VELDIG mye skole, hjelpe meg, vet ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom semesteret. Så det er mulig jeg ikke titter inn her så ofte heller. Bær over med meg. Jeg kommer sterkere tilbake, og med en gang jeg vet hva jeg veier (vurderer å kjøpe meg vekt faktisk, kontrollfreak) så skal jeg rapportere.

 

God helg folkens! Ikke gjør noe jeg ikke ville ha gjort. Selv skal jeg lese... Og nå skal jeg sole meg litt. (Det ene utelukker jo ikke det andre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken Fryd
du verden' date=' frøken fryd, så flink du er til å trene.. jeg blir inspirert. så jeg går hvær dag, 4 km. 50 min me gåstaver. d er bra å lese om andre her, ivertfall for meg. vekta går sakte men sikkert nedover, så da eer jeg fornøyd.[/quote']

 

Hyggelig å høre at også jeg kan være til inspirasjon her inne :-)

 

Så flink du er til å gå ute. Kroppen har godt av frisk luft, og staver er en fin måte å "spice" opp gåturer med :-)

 

Håper du har hatt en fin helg, og lykke til i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Prøvde spinning igjen i dag' date=' og nå gikk det bra:-) 4,8 trimpoeng på en fredag! Jeg er veldig fornøyd! Men de nøttene jeg spiste på hjemvei kunne jeg godt ha unnvært, det oppdaget jeg da jeg registrerte dem (over 400 kcal). Ikke rart jeg har lagt på meg, så mye nøtter som jeg har brukt å spise.

 

Skal likevel unne meg et lite glass når ungene har lagt seg.[/quote']

 

Så flott å høre at spinningen går lettere :-) Det er kjempefine og effektiv trening når man skal brenne bort fett. Lykke til på sykkelsetet fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Tomo:

Det er superbra at du har funnet den berømmelige gnisten igjen :-) Er helt vanlig at man har noen tunge dager mens man slanker seg. Da er det ekstra fint å ha en tråd som dette å søke støtte i :-)

 

Hyggelig å høre at du likte innlegget og tipsene mine. Du får holde meg oppdatert dersom du prøver ut noe av det.

 

Fortsatt god helg og lykke til i morgen :-)

 

Stinelill:

Må si jeg stiller meg bak inlegget til Dennejenta. Et to-uker langt forhold er ingenting når det gjeler alvorlige ting som famileforøkelse. Nyt heller tiden som nyforelsket litt, reis på turer, ha det moro sammen, se hvordan et samboerskap vil fungere og ta det videre derfra.

 

Jeg er selv 28 år og singel, skulle jeg møte den rette, ville jeg allikevel ventet litt med barn og familieetablering. Har absolutt ikke noe tidspress på meg føler jeg.

 

Til syvende og sist er det ditt valg og din kropp, men tenk litt gjennom ting. Når man først sitter der med et barn, er det ikke bare,bare å feks ta seg en fest når man vil, reise på impulsve venninneturer, studere i utlandet osv..

 

Ha en strålende søndag alle mann, og lykke til på vekta i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

avk; så kjempeflink du er' date=' blir spennende å se hvordan vekta reagerer på all treninga di:)

 

Fluffy; har det litt som du, syns det er vanskelig å få pint vekta videre nedover. Sist jeg slanka meg stoppa vekta på 69 og så gikk jeg oppover igjen. Det er en utrolig prestasjon å komme så høyt i antall trimpoeng når du jobber så mye;-) Selv så jobber jeg jo nattevakter og har egentlig mye fri innimellom men klarer ikke å nærme meg treningsmengden din alikevel...

 

Har funnet litt tilbake til "slankegnisten" og har tatt meg sammen igjen. I går starta jeg dagen med JustDance og på kvelden svømte jeg 1000 meter i svømmebassenget mens ungene bada og lekte. Etter badinga lagde vi til chips og dip til fredagskos mens jeg spiste Ingers rugbrød med magert pålegg. Da følte jeg meg flink.... ;-)

 

Nå skal vi snart på bading igjen, hadde tenkt oss på skøyter men så blåser det nesten storm i dag så da dropp VI DET...

 

HA EN FIN HELG ALLE SAMMEN!![/quote']

 

 

Jeg er imponert over at dere med unger, klarer å få trent så mye! Blir virkelig imponert :) Det ble 17,8 trimpoeng på meg denne uken, og må si meg godt fornøyd med det! Er sambo som skal lage middag i dag, så er litt redd for at det blir biff, og det er jo ikke akkurat positivt for veiinga imorgen.

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med de rådene dere andre skriver her til stinelill. Jeg skjønte plutselig ingenting her når jeg leste innleggene. Trodde egentlig at du og forrige typen hadde det veldig bra, jeg fikk ihvertfall inntrykk av det! Jeg har vært sammen med samboeren min i litt over 2 år, jeg er selv 24 år og han fyller 30 nå snart. Det blir ikke barn det første året tror jeg, men iløpet av et par tre år vil jeg tro. Begge er ferdig med utdannelse og har jobbet noen år, jeg i to år og han i fire. Menmen nok om det. Er litt spent på veiinga, iom at jeg fikk ned såpass mye forrige uke. Men vi får se, krysser fingra for at jeg ikke går opp :) 17,8 trimpoeng denne uken, men litt for mye god mat i helgen.

 

Ha en fin søndag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke la være å bry meg litt om dette jeg heller...

Har lest masse innlegg av stinelill. Hun virker ung og heller umoden, og jeg henger meg på dere andre her inne som blir bekymret.

Stinelill; jeg tror ikke tiden er inne for å få barn med en du har kjent i to uker. Skal man sette barn til verden må forholdet være stabilt og godt. Økonomien må være på stell- det er dyrt med barn. Å få seg en utdanning er en stor fordel. Likeså er det lurt å "rase fra seg" litt i din alder- livet blir helt annerledes når man blir foreldre. Vil bare at du tenker over dette. Du virker litt usikker i livet ditt, både mtp barn og andre ting ( ref andre tråder) Jeg lurer litt på hvorfor du har det så innmari travelt?

 

Klem fra ei som bryr seg ( om )

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått sånn nogenlunde denne helga når det gjelder mat. Jeg kom opp i 2000 fredag på grunn av mine 65 gr pecannøtter (450 kcal), og over 1700 i går (kafelunsj), men jeg fikk saktens trimpoengene mine og. I dag har jeg vært superflink. Men jeg er sulten! Tips til noe enkelt og METTENDE som ikke som ikke får meg utover mine 1600 i dag og? Jeg orker ikke å spise så veldig mye selleri.

 

Har forresten vært med ungene på skøyter, og nå skal jeg kjøpe meg skøyter selv. Det vil være en artig måte å skaffe seg trimpoeng på!

 

Gleder meg til å høre resultater i morgen. Og er veldig spent på mine egne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

I dag ble det 1 kg ned :) Det var deilig, selv om jeg bare hadde 12 TP. Denne uken har jeg mulighet til å trene enda mer, så nå er jeg i siget :)

 

PS: Stinelill: Jeg håper du skjønner at vi er bekymret fordi vi bryr oss om deg. Håper bare du har det veldig bra nå med ny type og alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 kg ned på meg i dag! :) Det hadde jeg ikke forventet, så nå er jeg ordentlig fornøyd! Ned 3,5 kg totalt siden 1 januar :)

 

Rosastrompe; kjempeflott nedgang på deg også!! Grattis!

 

avk; lykke til med veiinga, spent jeg nå! Lykke til dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff huff er frustrert!! opp 300 gram,- til 80,9-. enda jeg går i time stav-gang hvær dag,- 4 km- klarer ikke mere enn d. må se hva jeg gjør feil her- har holdt meg på 1600 kcal, men har vært oppi 1900 et par ganger, fikk kick på noe- . huff, er ikke fornøyd nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har gått ned, og til juania ned og litt opp er helt normalt, bare så stå på videre!

 

Her ble det på stedet hvil. Mye god mat i helga, så det har skylden. Biff i går kveld var nok heller ikke smart. Satser på en kg denne uka, skal prøve å få til endel trening :) salat til middag i dag :)

 

Venter spent på resten av gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87

Gratulerer til alle dere som har gått ned! Dere er superflinke!! :)

 

 

Jeg har derimot ikke gått ned. Jeg har gått OPP.

 

EN HEL KILO.

 

:)

 

 

Jeg trooor at det er fordi jeg spiste kinamat i går.

 

Kinamat har mye salt = Salt binder vann = Vannkilo.

 

Men vi får se neste mandag, hva vekta sier da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Grattis dere som går ned. Ikke fortvil dere som har stillstand eller går opp! Det kan være mange faktorer til det, og vi har alle vært der. Bare å stå på videre. Dere er gode!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Jeg løp halvmaraton søndag kveld! Åh hjelpe meg, det føles, for å si det sånn. 21 mil på mølle er ikke til å spøke av. Så nå har jeg løpt 7,5 mil forrige uke, tipper vi tar neste uke litt roligere. Pulsklokken min mener jeg skal trene mer i sone2 og sone1, så da blir det rolige sykkelturer på dennejenta. :)

 

Gratulerer med nedgang alle! Nå er det natta for meg, klokken er snart to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

700 gram ned :-)

 

Det skal jeg si meg meget fornøyd med altså. Endelig er jeg i gang igjen etter juleferien. Kan nesten ikke tro at jeg bare er 1,6kg unna å ha gått ned 10 hele kilo. Jeg har 4,6 kg igjen til målet nå, og det vil jeg så gjerne klare til påsken.

 

Uken har vært fin med 21 trimpoeng, mye frisk luft og mer grønnsaker enn foregående uke. Unnet meg en liten pose smågodt da jeg var på kino i går og litt julekake med geitost etter 2,5 timer langkøring på spinningsykkelen om lørdagen.

 

Grattis til rosastrompe og tutta med flott nedgang. Skjønner at vi har lagt listen høyt her inne når det gjelder trening. Anbefalt trimpoeng fra Grethe Roede er visst syv har jeg hørt, men i vår tråd blir man skuffet ved 12 poeng... Sier litt om motivasjonsfaktoren her inne. Supert altså :-) Jeg har mye å takke Fluffy og Dennejenta for når det gjelde å hige etter mange trimpoeng.

 

juania:

Ikke fortvil. 300 gram er ikke så mye og husk at det kan skyldes mange faktorer slik som rosastrompe poengterer. Jeg gikk opp 200 gram i en av ukene før jul enda jeg hadde over 20 trimpoeng den uka. Neste veiing klinka jeg til og gikk ned 700 gram. Så legg dagens veing bak deg og jobb mot neste mandag !

 

fluffy:

på stedet hvil er jo bedre enn oppgang. Dette fikser du til neste veiing. Skjønner at tiden din ikke strekker til så mye trening om dagen med de arbeidsmengdene du har på jobb. Jeg synes du har en super stå på-vilje, og med den kommer du langt.

 

Marilyn:

Det kan ha mye med kinamaten å gjøre ja. Huska at selv om råvarene i kinamat i utgangspunktet er sunne greier som rent kjøtt/fisk/skalldyr med friske og hermetiserte grønnsaker, er det sausene og måten maten tilberedes på som ødelegger. Mye salt, sukker og steking/fritering i olje gjør disse i utgangspunktet sunne rettene til rene kaloribomber. Vi satser på at det er saltet som holder på vann hos deg, så det er bare å jobbe på tl neste uke ! Lykke til :-)

 

Takk til alle for god motivasjon gjennom nok en uke. Gleder meg til å høre fra resten av gjengen her utover dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Jeg løp halvmaraton søndag kveld! Åh hjelpe meg' date=' det føles, for å si det sånn. 21 mil på mølle er ikke til å spøke av. Så nå har jeg løpt 7,5 mil forrige uke, tipper vi tar neste uke litt roligere. Pulsklokken min mener jeg skal trene mer i sone2 og sone1, så da blir det rolige sykkelturer på dennejenta. :)

 

Gratulerer med nedgang alle! Nå er det natta for meg, klokken er snart to.[/quote']

 

7,5 mil på en uke !!! Du er bare vanvittig RÅÅÅÅÅÅÅÅ når det gjelder den løpinga altså. Jeg er veldig imponert. Ha en god natt og fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Frøken Fryd, jeg er selv imponert over deg, så følelsene er gjensidig, for å si det sånn. Du trener som en gal, jobber, går med hund og har det jeg kaller et perfekt liv. :)

 

Men ja, jeg knuste alle rekorder hva løping angår forrige uke, så det er lov til å være fornøyd nå. Jeg løp forresten på 2t og 5 sek, det gikk akkurat ikke under to timer, og det er jo litt synd, for det er det overordnede målet, og da må jeg gjøre det en gang til... Hehe. Og sånn går no' dagan.

 

God natt, og toppers uke til dere! 700 gr ned igjen Frøken Fryd er jo bare fryd og gammen! Du er flink! Supernabo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig: 1 kilo ned! Og to nye cm på målebåndet. Så da er jeg i rute! Jeg oppdager at jeg har lagt inn feil mål da jeg starta (har målt midja med inntrukket mage, forfengelig som jeg er), og greier ikke å endre det. Tips?

 

Og det må jeg si: dere er da noen fantastisk spreke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrieanne

Veier meg om mandagene jeg og.

Startvekt: 96,3

Total nedgang: -2,9

Denne ukes nedgang: -0,5

Vekt idag: 93,4

 

Må vel si meg sånn passe fornøyd med nesten 3 kg til nå siden 4. januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære dere her i denne tråden, både mine gamle og mine nye GR allierte.- tusen mange takk for oppmuntrende ord, d gjør at jeg står på vidre, d hjelper å få støtte, og d hjelper å høre om dere som har gått ned, og tilogmed at dere har opplevd d samme som meg, 2 skritt fram og ett tbake...jeg skal stå på idre, ut å trimme, og leve sundt, og kose meg til lørdag,- da får jeg besøk av sønnen min,- har så mye å se fram til,- ene dattra skal i disse dger ha sin første, ei lita jente.- og min yngste datter skal ogsa ha si, men d er lenge til- og sjøl kan jeg ikke tru akkurat den biten enda, for ho er MINSTEJENTA!! sjøl om ho er 20.......men sånn er d vel tenker jeg... ha en fin mandag alle samme, både dere som har gått ned. og vi som har gått opp- og du som sto på stedet hvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

jeg blir også veldig motivert av dere som er så flinke til å trene her inne. Jeg vet at jeg har en liten treningsnarkoman inni meg, så det er deilig å begynne å finne frem den igjen. jeg klarer jo å trene nå, og det er deilig. Jeg har nemlig nettopp begynt å trene igjen etter nesten 7 års pause pga bekkenløsning. Det er fantastisk deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over alle sammen :) Den løpinga de dennejenta er utrolig bra, jeg får så lyst til å løpe... Jeg løper jo egentlig masse, men hadde min første tur ute i går etter noen ukers opphold pga -20 grader... Var veldig deilig :) Frøken Fryd, du er så flink.. skulle ønske jeg hadde tid til så mye trening jeg også, og i frisk luft! Og når samboer stod og laga biff i går kveld, kunne jeg ikke akkurat si nei takk. Spiser jo middag på jobben så og si hver dag! Og når jeg har spist biff, merker jeg det på vekta... Føler igrunn jeg skal være veldig fornøyd med hvert gram jeg går ned nå, den jobben tar på. Reiser til syden 26. mars, hadde ikke gjort noe om jeg var nede i 70 kg da. så jeg får prøve og se om det faktisk er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...