Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest dennejenta

Tilgjengelighet ordnet opp for meg, fluffy. Hjemme (i Norge) trente jeg jo på studentidretten, og det betydde at jeg måtte ta meg inn til byen med mindre jeg skulle finne på noe ute selv. Også pakke baggen da... Og vaske klær, ikke minst! Nå har jeg treningssenteret (gratis) nede på parkeringsplassen her hvor jeg bor, og det er ikke all verden av senter, men det er mølle, steppemaskiner og en sykkel, samt noen frivekter og et par apparater. Jeg går bare utenfor døren, så er jeg inne på senteret, trenger ikke å pakke bag eller noe. Dusje gjør jeg hjemme. Og jeg var smart nok til å ta med NOK av løpetøy. Ikke sliter jeg i like stor grad med gnagsår heller, har tre par sokker pluss compeed-stift som visstnok gjør susen.

 

Så jeg bare utnytter mulighetene jeg har tilgjengelig! Og det synes jeg jo man bør gjøre. Jeg har ikke løpt noe særlig ute ennå, men sykler en del. Er ikke alle steder her det er særlig bra å oppholde seg alene i mørket, selv ikke løpende.

 

Har vært innom treningssenteret på skolen også, og innser jo at jeg må forsette med å trene litt vekter etterhvert. Det har nettopp blitt bygget ut, en eller annen NBA-spiller som har gått på dette universitetet har fått det for seg at han skal donere bort et helt nytt treningssenter til oss. :) Og det betales gjennom den altfor høye studentavgiften, så det er ingen grunn til å la være å bruke det.

 

Jeg tenker at jeg kan jogge bort dit (er ca en mile, altså 1,6 km), trene litt vekter en times tid, og jogge hjem igjen. Det blir en passe økt.

 

Jeg fikk IKKE tid til så mye trening hjemme da det var 20 minus nå i desember, så forstår godt hva du snakker om. Jeg sitret etter å komme på trening, men det var liksom så mye pes for å få det til. Skal huske på dette når jeg kommer hjem igjen, kanskje jeg bør melde meg inn på SATS igjen som har senter rett nede på parkeringsplassen der jeg bor... Hehe.

 

Jeg er litt bekymret for stinelill, var vi/jeg litt harde? Jeg håper hun har det bra, med ny kjæreste og alt. :) Men jeg har lest mye av alle trådene hun så ut til å starte hele tiden før, også inne på gravide og ammende. Blir jo litt bekymret av slik sporadiskhet, må jeg innrømme. Bekymret for, altså bryr meg OM, som noen her inne påpekte.

 

Det er så imponerende med dere som har gått ned så mye de siste ukene, til tross for kulda og alt. Og jeg lurer så inderlig vel på hva jeg veier om dagen. Hehe. Kanskje jeg får veie meg på en kjøpesenter eller noe i dag, så jeg har noe å gå etter.

 

Dette klarer vi sammen, her er det bare treningsglede! :) Selv gjør jeg i grunn mye av det Frøken Fryd sier, bryter gamle mønstre. Jeg gjør det faktisk hele tiden. Med mat, fordi jeg spiser veldig lite men ganske mye noen ganger i uken. Prøver også å bryte litt på treningsmønster, selv om jeg til nå bare løper. Har funnet ut at jeg egentlig bør trene på kvelden her, selv om jeg i begynnelsen slo et slag for morgentrening. Kan ikke henge ute alene etter mørkets frembrudd (som er i seks-tiden), så da er jeg flink til å gjøre skolearbeid og trene for ikke å gå på veggen her på rommet mitt. Så får jeg være ute på dagtid, sykle og kose meg. Jeg finner nok ut av det...

 

Dette ble langt, typisk meg. Vi prates senere i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det blir litt lettere å få til treningen når alt er veldig tilrettelagt. Høres ut som en super plan og løpe bort til treningssenteret og så trene vekter, blir en helt ok oppvarming for styrketrening det :)

 

Håper ikke vi har vært for harde med stinelill, men det trengtes nok også. Håper ikke hun er redd for å skrive noe mer her, alt var bare godt ment! :)

 

Nå venter snart overtidssalaten på meg her! Skulle gjerne skrevet litt lengre jeg også, men det skorter på tida... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Måtte ta en ekstravakt natt til i dag så derfor litt sein rapportering fra meg;-) Har akkurat kommet tilbake fra JustDance time på treningssenteret, det er så gøy!! Jeg veide meg før jeg gikk å la meg i dag morges, i dag stoppa vekta på 69,5. Det er sannelig ikke så verst, har blitt litt for mye tomme kalorier den siste uka. Godt at det ihvertfall går sakte men sikkert nedover.... Kom akkurat over 15 trimpoeng, en god trimuke.

 

Må si at det er DERE her på tråden som gjør at jeg fortsatt henger med;-) TUSEN TUSEN TAKK!!

 

Kjekt å lese om dere, må ta med Mac´en på jobb i natt så jeg kan lese litt mer nøye!

 

 

 

Høyde 1,65 m.

 

4.okt. 77,0

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

26.okt. 73,7

2.nov. 73,0

9.nov. 72,5

16.nov.72,3

23.nov.71,5

30.nov. 70,8

7.des. 70,6

14.des 70,1

21.des. 69,8

28.des. 70,2

4.jan. 69,8

11.jan. 69,7

18.jan. 69,5

 

Totalt -7,5 kg.

Første mål 65,0 kg (ønsker å nå målet før april 2010)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stinelill- kjære deg.- du er ei ung jente me mange "jærn i ilden" og mange ideer. jeg trur du er ei flink jente, men som kanskje strever litt me å finne ut av ting, hva du vil, og når. men du skal vite at du har vært til stor hjelp for mange her inne.- d ser jeg. og så var d jo du som starta denne tråden vet du! jeg har selv ei datter på din alder,- så jeg vet så godt hvor inpulsive og ivrige og gode og snille jenter dere er. og d er du også. håper du har d bra,- og kanskje vi får høre fra deg her? klem fra juania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Tråden skal da ikke forsvinne, kan du skjønne ;-)

 

Tomo:

Grattis med nedgang. Du synes kanskje 200gram er lite, men nå som du har fåt tilbake slankeånden løsner det nok til neste uke :-)

 

Hvordan går det med dere der ute ? Jeg fikk et skikkelig kick etter nugatti i dag. Gjorde min berømmelige tanketerapi før jeg kjøpte den. Sto lenge i butikken og tenkte etter om jeg virkelig hadde lyst på den....og det hadde jeg :-) Spiste grovbrød med nugatti og et glass skummet melk til kvelds. Det smakte bare himmelsk ! Har gått litt over kaloribudsjettet i dag, men uken er heldigvis ung og treningen går bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen- ser ut til at vi klarer oss bra-- håper og trur at denne uka går bedre enn den som var- er mere nøye på detaljene- og så har jeg faktisk satt vekta opp på et rom i 2.etasje- ble FOR hekta, fløy på den 3 ganger om dagen, og ble deppa-- så nå har jeg bestemt meg for å snikveie meg på fredagene, og så vår offisielle veiing på mandagane. idag skal jeg ha laksefile til middag, hva skal dere ha? og stnelill- er du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har klart å gå ned 600 sist uke, håper det fortsetter=) men har nå startet å registrere vekta mi hver onsdag istedet for mandager. grunnen til det er at jeg har opplevd for mange mandager med at jeg har stått stille eller litt ned og så daen etter på rast ned nesten ett kilo... ser ut til at mandager ikke er min dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det plutselig onsdag. Dagene flyr! Jeg sitter fortsatt på jobben, og skal på trening 20.15. Har kun blitt en trening tidligere denne uken. Satser på håndball imorgen og spinning på fredag morgen. I helgen skal jeg på fjellet, i bakken på lørdag og skitur på søndag er ihvertfall planen.

 

Merker overtiden tar på, er ganske sliten om dagen. Ha en fin kveld alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Jeg begynner å få den magen jeg alltid har ønsket meg! Huff, sånn kan man nesten ikke si noen andre steder enn her, føler jeg. Men skal si jeg har fått opp forbrenningen, også gjør jeg mageøvelser nesten hver kveld. I tillegg spiser jeg som en gal! Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på,hele tiden. Sjokolade, øl, alt går i grisen. :D Neida, jeg har noen dager hvor jeg spiser en del, men det er gjerne dagen etter at jeg har trent skikkelig bra. Ellers (som i dag, for eksempel) tar jeg det ganske med ro.

 

Pulsklokken min vil at jeg skal trene mer i sone 1 og sone 2, og det synes jeg egentlig er dritkjedelig. Er ikke trening for meg... Så på mandag tok jeg som sagt en sykkeltur på nesten fire mil, var på kjøpesenteret et par timer og leste bok på Starbucks, før jeg syklet hjem igjen. (3,8 mil totalt, tror jeg). Med pulsklokke på, slik at jeg fikk inn tiden for sone1 og 2 -treningen. I går hadde jeg helt treningsfri, og i dag tok jeg løpetur på 30 min før jeg bestemte meg for å ta sone2 -trening i 30 min på sånn ellipsemaskin. Kjedelig, men nødvendig, visstnok. Forbrenner mer fett ved ca 3/4 av makspuls. Jeg føler det er magen min som ikke er noe fin, at jeg blir skranglete ellers men av en eller annen grunn aldri får sånn flat mage som jeg ønsker meg. Men nå ser jeg at det virker, og da kan jeg endelig slutte å slanke meg. :) Men 30 min løpetur på delvis sone3-puls hver morgen, (eller nesten hver morgen) det får ingen ta fra meg! Basta. :)

 

Jeg får gjøre litt skolearbeid. Er så hyggelig å lese innom her hver dag mens jeg spiser frokost. Fint at det er liv i dere! Treningsglade damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Skjønner at all overtiden tar på, men håper du fikk en fin trenigsøkt i går, Fluffy :-) Blir nok deilig å komme seg til fjells i helgen, tenker jeg. Blir min tur neste helg . Hva står du på i bakken ?

 

Dennejenta:

Merker at jeg kan skeie ut mer enn før jeg også, det fikk jeg særlig bevist i jueferien. Begynner å se antydninger til magemuskler her jeg også, noe jeg heller ikke kan si andre steder enn her inne hehe :-)

 

Pulsmåling er moro altså. Trening på 75% av makspuls er jo optimalt når man skal forbrenne fett, så prøver å legge inn noen langkjøringer i det pulsnivået på ski,spinning eller mølle. Mandager går det i intervallspinning, og da ligger pulsen på 87-92% på toppene før jeg slipper meg ned i pausene. Det er deilig å kjenne hjertet pumpe på slutten av disse toppene altså :-)

 

Jeg hadde en skikkelig daff dag på sofaen i går, men i dag er jeg mer en klar for å svette litt. Ha en fin dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble en deilig økt med 55min hard spinning :) Står på carving ski, så er ikke noe mer avansert enn det. Hadde jeg hatt tid til litt flere helger på fjellet skulle jeg gjerne lært meg telemark. Får se om jeg får det til etterhvert. Håper å få til litt langrenn på søndag, så det blir noen trimpoeng også :D Litt trening blir det jo på lørdag også, men greit å få opp pulsen litt også. I dag skal jeg faktisk ikke jobbe overtid, første dagen på to uker!

 

Godt du har noen daffe dager innimellom også, kroppen har godt av det også :)

 

Ha en fin dag alle sammen, nå er det snart helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Da blir det årets første fest for mitt vedkommende i kveld. En venninne har bursdag, og det må selvsagt feires med brak og bram ;-)

 

Så da kjører jeg noe lavere kaloriinntak på maten i dag, prøver å forbrenne en 600-700 kalorier (ca en vinflaske + litt til). Maten satser jeg på at blir passe sunn. Tar meg en forrett i form av en skive rugbrød på veien bort. Da er magen litt full når jeg kommer, så trenger jeg ikke forsyne meg så mye ;-) Potetgull og snacks blir det ikke vanskelig å holde seg unna da jeg har fått skikkelig avsmak for potetskiver som er badet og stekt i FETT. Jepp, tror jeg har kontroll da :-)

 

Er jeg blitt fullstendig sær eller ? Er bare det at det siste jeg vil er å ødelegge noe nå som jeg begynner å nærme meg målet mitt. Er så dumt at en kveld skal ødelegge for en hel uke.

 

Hva er deres planer for helgen da, jenter ? Håper dere har hatt en fin uke ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Fluffy:

Tipper det var godt å få svette ut litt i spiningsalen :-)

 

Jeg elsker å stå på både slalåm og telemark. Du må absolutt prøve ut litt telemark en dag når du har fått litt bedre tid. Det er litt mer krevende teknisk, men utrolig god trim for rumpe og lår ;-)

 

Og du, skal si det blir trimpoeng av en hel dag i bakken på slalåm også !!! Er veldig rart, men du kan jo bare kjenne på pulsen din når du kommer ned i bunnen av bakken. Da er den alt annet enn lav, så du får nok sanket en del trimpoeng i helgen :-)

 

Riktig god tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

I går/ I dag, ett eller annet (jeg har jo ikke lagt meg ennå), fikk jeg ikke løpt på morgenen, holdt på med oppgave hele dagen før, og kommer meg merkelig ikke opp om morran her borte. Men etter skolen hoppet jeg i tightsen og rett opp på tredemøllen og satte ny rekord på fem km, fordi jeg trente intervaller. Juhu! Nå er det jo sånn at jeg ikke får lov av pulsklokken min til å ligge i sone tre, så jeg inngår deal med den: Jeg får lov til å løpe mine minst fem km daglig, hvis jeg er så snill at jeg trener en halvtime i sone 2 etterpå. Fin deal? Den har funket så langt i uken. Til helgen blir det sykkelturer igjen, for å klokke inn siste tiden i sone en og sone to. Smart, hva? Og selvsagt løping...!

 

Men så har jeg vært ute på byen i kveld også da, ble guiness, sjakk, mer øl (men her kan man drikke kalorifattig lite/light, det er faktisk ganske vanlig), og ikke nok med det, men hamburger og sjokolade etterpå. Hva så, jeg løper jo, og har ikke spist så mye i dag. Jeje, tar det ikke så tung. Jeg er bare så glad for at jeg har blitt så glad i å løpe. Jeg NEKTER å ta en dag fri, selv om jeg vet at midt i semesteret kommer jeg til å ha så mye skolearbeid å gjøre at jeg kommer til å dø. Og jeg merker at etterhvert som det hoper seg opp med venner (endelig!), så vil jeg sannsynligvis heller ikke få tid. Vil jo ikke være hun sære nørden som bare sitter hjemme og gjør lekser eller er oppe på mølla hver dag. Får ikke noen venner på den måten. :D

 

God helg alle sammen. Fest høres supert ut frøken fryd, og JA, du er litt sær, men hva så? Det er det jo bare vi som vet. Jeg har et stort motstandsproblem, jeg eier ikke motstand når det er noe jeg liker. Øl, mat, you name it. Så for meg må jeg bare spise lite og sunt de dagene jeg ikke gjør noe spesielt, og det går fint foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87

 

Marilyn:

Det kan ha mye med kinamaten å gjøre ja. Huska at selv om råvarene i kinamat i utgangspunktet er sunne greier som rent kjøtt/fisk/skalldyr med friske og hermetiserte grønnsaker' date=' er det sausene og måten maten tilberedes på som ødelegger. Mye salt, sukker og steking/fritering i olje gjør disse i utgangspunktet sunne rettene til rene kaloribomber. Vi satser på at det er saltet som holder på vann hos deg, så det er bare å jobbe på tl neste uke ! Lykke til [/quote']

 

Det var vann! :D Tror jeg da. Kiloen (+100g ekstra) var borte 2 dager etter hvertfall :)

 

Ja, sausen og tilberedelsen er ikke akkurat sunne tror jeg :/ Heldigvis så er det ikke kinamat på menyen hver dag :)

 

Gratulerer med flott nedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at det faktisk blir noen trimpoeng av en dag i bakken! Gleder meg til å dra etter jobb i dag, blir deilig med en helg på fjellet. Kommer jo til å bli litt god drikke, men også endel frisk luft og trim, så blir jo ikke så galt :D Kos deg på fest FrøkenFryd, blir faktisk første "festen" på meg også i kveld.. Regner jo med det blir endel vin :) Har vært på spinning på morran i dag, 60 min, og tok virkelig i.

 

Veldig imponert og misunnelig på deg dennejenta, så flink du er :)

 

 

Ha en fin helg alle sammen! Så "snakkes" vi på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det helg og det nærmer seg veie-dag. Har absolutt fått tilbake motivasjonen;-)

Har vært nokså flink med maten, tenkt litt mer på at maten skal være sunn ikke bare telle kalorier som jeg pleier... For det meste har jeg holdt meg på 1600 kcal., bare en dag med utskeielser.

 

Men JIPPI - i dag har jeg fått 7 trimpoeng - det er personlig rekord. Dagen starta med JustDance med påfølgende styrketrening. Så 1000 meter svømming og 20 minutter rockering. Så i dag har jeg vært FLINK;-)

 

Riktig god helg til alle slankevennene mine;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

hei, jeg er i grunn ikke så mye her om dagen kiloene lever sitt eget liv! så det får gå, føler meg gravid og ekkel, mensen skulle ha vært her men ser ikke ut som den vil komme denne uken heller! magen har blitt større samt puppa! jeg tror mye skyldes at jeg har for ensidig kosthold i grunn!

tror jeg skal begynne å trene igjen, men orker ikke pga jeg har nylig tatt piercing i navelen ;)

men jeg prøver å gå 10min vær dag til og fra bussen... deilig det! men dette kostholdet mitt er ikke bra om dagen! tror jeg må begynne å spise mindre kaker på jobb! og slutte med brus! greit jeg kan ha en brusflaske i 4dager, men uansett det blir ikke riktig, jeg må ha mer vann i stede for! gruer meg alt til veiing på mandag! håper så sykt magen min kunne blitt mindre til 29Mars!!!!!!!! jeg vil bli TYNN!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hei igjen Stinelill! nedgang er nedgang! Godt å se deg igjen ;)

 

Denne uken endte jeg på 14,9 TP, og det får være greit. Men jeg gruer meg til i morra etter sprekken på fredag... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært syk en uke, der jeg ikke har fått rørt meg i hele tatt, gleder jeg meg ikke til veiing i morgen. Jeg har spist nogenlunde fornuftig, så jeg håper at jeg iallfall ikke har gått opp. Lykke til folkens! (Jeg har forresten lest at det er best å veie seg på mandager. Det hindrer voldsomme utskeielser i helga. Visstnok.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...