Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Fy flate...... Grattis med ny og fin tid på mila, dennejenta. Du må komme inn og rapportere i trim- & treningstråden :-) Du må jo klinke til og gå for helmaraton til høsten slik som du løper om dagen. Jeg har hørt et sted at år man først har løpt to mil, kan man like gjerne løpe to til. Vet nå ikke helt hva jeg tror om det for min egen del, men er det noen som klarer det, er det DU :-)

 

Takk for ny motivasjon, Fluffy :-) Jeg klarte å presse meg ut på en rolig joggetur utendørs med vovsen i går. Da jeg kom hjem så jeg plutselig lysere på alt. Er alltid så hyggelig når man har med hund på tur. Folk smiler til hunden, og sier "å så fin" osv. Det varmer hjertet til'a mor, hehehe :-) Det du sa om å heller bruke noen uker ekstra, skal jeg følge heretter. Det blir helt klart fysisk aktivitet på hytta, og det er jeg som skal handle inn og bestemme midagene, så da blir det ikke sånn aller verst i matveien.

 

Hvordan går det med tomo, og resten av gjengen da ? Har dere lagt noen spennende helgeplaner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosastrompe

Frk fryd, du er jo imponerende, selv om du også sliter litt.

Dennejenta; merker jeg blir mektig imponert og sinnsykt sjalu! :) Jeg jobber for øyeblikket mot å klare å prestere å jogge 5 km... Er halvveis til det målet, men du løper jo som en gal. Tar av meg hatten :)

Stinelill: vet alt om å være utålmodig. Min mann er veldig fortvilet over meg for han er så stolt fordi jeg har forandre meg så mye det siste året (14 kg bort og -16cm rundt magen). Men selv ser jeg det ikke, og vil helst gå ned de siste 15-20 kg med en eneste gang, helst i går! Men det går rett vei, og det er det viktigste! Javel, så går det to skritt frem og 1 tilbake, men det er allikevel riktig vei. Ta deg gooood tid. det er den eneste måten å klare det på :) vi følger med og støtter opp vettu! :)

 

Angående helgen blir den tøff.... Skal ut og spise med venner i morra, og det er ikke alltid lett. Og lørdag er det vennefest med mat og alkohol... Skal virkelig forsøke å være flink, men mandagen er skummel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer- et litt utenom spørsmål her fra meg-- jeg fikk ikke me meg siste episode av den amerikanske slankekrigen- the biggest looser. er d noen her som vet hvem som vant, slik at jeg kan få fred me min nyskjerrighet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Hei roastrompe,

tusen takk for gode ord, men det er da sannelig ikke mer enn et par år siden jeg slet med å jogge mer enn tre km heller. Det hele begynte som et veddemål med sjefen, som var maratonløper (han er fortsatt det, men ikke sjefen min lenger). Hvis jeg løp et eller annet løp på den og den tiden, skulle han bli med meg og hoppe fallskjerm (ja, jeg gjør det også). Vel, nå har jeg klokket inn i alle fall ett løp på riktig tid (Sentrumsløpet, halvmaraton greide jeg jo ikke under to timer den gangen), så nå gjenstår det bare at han blir med meg på en liten flytur. Og tror du ikke han trekker seg! Nekter å bli med! Slår strek over hele greia? Her har jeg løpt som en gal i to år, så kan han ikke bli med på et lite kvarters flytur over Tønsberg. Dårlig deal. Men jeg føler meg som en vinner på alle måter...

 

Jeg gir meg ikke ennå, jeg tenkte jeg skulle gni det inn med å klokke inn halvmaraton også, helst under to timer selvsagt, men det er TUNGT. Og Frøken Fryd, de ordene om at "man like gjerne" kan løpe helmaraton etter halvmaraton, de kan du bare tråkke på tror jeg. INGEN jeg kjenner som løper helmaraton sier det er noe stas. I det hele tatt. Samboeren min løp hel da jeg løp halv, og jeg kjenner flere som driver med det. Etter tre mil bryter alle kropper sammen, vi er ikke laget for å løpe så langt. Det er en grunn til at de har tremila i militæret, og ikke firemila... eller firekommatomila, for den saks skyld. Det er fordi det ikke er meningen at vi skal holde på med det. :) Men jeg har tenkt å gjøre det en gang. Eller... jeg hadde jo ikke tenkt å si det, for nå må jeg jo gjøre det, men det blir ikke til høsten. Husk at den eneste gangen jeg hadde løpt distansen på halv, var da maraton faktisk var. Og først nå har jeg løpt den en gang til. Det er grusomt, intet mindre å si om den saken. Jeg vil gjerne løpe den litt fortere før jeg løper lenger. Jeg kan sikkert fullføre 4,2 mil, det er ikke det, men spørsmålet er jo hvor lang tid jeg skal bruke. 5,5 timer liksom, som Katie Holmes? Synes ikke det er noe vits egentlig. Det får holde i lange baner med halv til høsten, så får jeg prøve å få til det på under to timer (det er drømmen, men det spørs jo selvsagt). Jeg tror jeg har distansen i bena, bare ikke farten. Men farten har jo kommet seg!

 

I kveld har jeg spist massevis av godteri, og jeg har heller ikke trent (tirsdager og torsdager utgår visst for trening). Men i morgen tidlig skal jeg løpe first thing in the morning, og jeg gleder meg allerede. Skal ikke slå rekord i morgen (det sier jeg til meg selv hver gang, men blir alltid så fristet...)

 

Jeg står fortsatt på at alle som vil det kan løpe, roastrompe, så det er bare å begynne i det små. Saaaakte. Løp så sakte at du nesten ikke løper, og prøv heller å få til lengre distanser. Jeg var som en skadeskutt hare hver gang, men sannelig om ikke det er tilfredsstillende å presse seg lenger og hardere også! Det er først nå jeg ikke blir sliten av å løpe vanlig, faktisk. Det tar tid. Men med vilje og lyst så kommer det etterhvert. Jeg VET du klarer det :) (det var forresten heller ikke aktuelt for meg å løpe på tredemølle før i høst. Frøken Fryd fikk meg til å begynne med det). Og ikke minst er det en glimrende slankemetode! Jeg aner fortsatt ikke hva jeg veier, men noe sier meg at jeg står ganske så stille på rundt 58 kg. Jeg spiser mye tull, og forbrenner jo ikke så fryktelig mye på vanlig løping lenger. Men min ene nye bukse sitter litt løst, innbiller jeg meg da, i alle fall, så jeg har nok gått ned igjen julekiloene, i det minste. Og det er nok for meg. :)

 

Ha en fantastisk helg alle sammen! Jeg skal 1. ut på middag 2. begynne på én av 13 oppgaver jeg har dette semesteret og 3. feire kinesisk nyttårsaften med full fest (av alle ting). 4. ikke minst, jeg skal LØPE. Minst to ganger, men det blir helt sikkert tre. :)

 

(Jeg ble litt lei meg i dag da jeg fant ut at en av de som døde i helikopterulykken var en jeg hadde en del å gjøre med i New York sist sommer. Han var en helt fantastisk person. Jeg vet man sier det om alle folk som dør, men denne mannen var virkelig helt fantastisk, han var enestående. Måtte han hvile i fred. (Så fikk jeg sagt det til noen, det har vært litt tungt å gå og tenke på det i dag). Jaja, sånn skjer, men det er veldig rart for meg.)

 

God helg alle mann, og husk, løping er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hei Dennejenta :)

 

Jeg synes også løping er gøy. Før bekkenløsningen løp jeg minst 3 ganger i uka, i tillegg til annen trening, det er bare det at jeg har hatt ca 7 års pause pga den teite bekkenløsningen, så det er litt hardt å starte igjen. Men jeg følger et intervallprogram fra iForm som jeg har brukt før, og som virker. Med å vekselvis gå/jogge, og øke joggebiten gradvis. Er halvveis, så planen er at jeg skal klare 5 km (veldig sakte jogging) til vinterferien.(uke9). Og etter det skal jeg jobbe meg videre mot 10km.. :) Det er gøy å se at det går fremover!

 

synd å høre om ulykken. alltid trist med slike tragiske hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dennejenta; Jeg bøyer meg i støvet over treningsiveren din, helt utrolig. Kjekt å lese rapportene dine. Må være deilig å ha nådd målet sitt, være fornøyd med kroppen sin og jobbe mot andre mål enn vekt. Var 58 kilo en gang selv, men jeg er lavere enn deg (165 cm.) og jeg hadde pint meg ned litt fordi jeg skulle gifte meg. Det ble ikke en vekt jeg fikk beholde så veldig lenge for å si det sånn... Forferdelig tragisk med den ulykken, må være uvirkelig for deg som kjente en av dem.

 

rosastrompe; har du funnet det iForm opplegget på nettet? Blir kjekt å følge med på utviklingen din. Selv så klarer jeg knapt løpe 200 meter uten å bli andpusten... og det er selv om jeg føler meg i bedre form enn på lenge. Det er veldig greit å kunne jogge. Billig og fin treningsform!

 

Ja så var det helg (og snart mandagsveiing, det må vi ikke glemme...)

 

Begynte bra mandag og tirsdag etter knallveiinga hvor jeg hadde gått ned 1,1 kg. Onsdag landa jeg på rundt 1900 kcal. og i går tok jeg helt av og kom opp i minst 2500 kcal. Hadde gått bra på dagen og hadde et par hundre kcal. ogjen til vi skulle på besøk på kvelden. Så serverte de bare desserter og kaker og jeg klarte ikke å stoppe. Jeg har skrevet inn hver minste bit jeg har spist siden jeg meldt meg inn her i begynnelsen av oktober. Kan jo ikke akkurat dra frem matvekta når man er på besøk, så det blir jo litt omtrentlig med antall kalorier man spiser når man er ute men det ble altså ca. 2500 kcal... Ikke hadde jeg noen trimpoeng i går til å lene meg tilbake på så jeg får bare bite tenna sammen resten av helga og prøve å sanke noen flere trimpoeng så ikke de gode resultatene fra sist blir helt ødelagt. Blir litt fortvila og forundra over meg selv når jeg kan overspise slik jeg gjorde i går. Spiste mer enn de aller flest som var der... Ja, ja. I dag har det ihvertfall gått greit til nå, har ennå noen kalorier igjen til kvelden. Og nå skal jeg snart på svømming og i helga blir det skøyteturer både lørdag og søndag. Det blir bra;-)

 

En kjekk ting er at jeg har begynt å dra fram klær jeg ikke har kunnet bruke på leeenge, herlig med litt "nye" klær. En del henger fortsatt med prislappen på he, he...

 

Ønsker dere alle en virkelig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hei tomo

 

Jeg har et 6-ukers opplegg fra et gammelt iForm blad. Dette passer for den som har trent litt tidligere. På iForm.nu ligger det et 12-ukers program til 5km som selvsagt også kan følges :)

http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-5-km-lop

Dersom du ønsker 6-ukers-programmet, kan jeg selsagt sende det til deg :)

 

Ha en god helg, og ikke tenk på gårsdagen. Gjort er gjort og spist er spist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg veide meg i går 66.5kg :) så vekta går sakte men sikkert ned :)

det er så digg, men det at klæra mine ikke passer 100% enda skuffer meg, men nå skal jeg snart på trimsykklen så skal jeg i dusjen og så må jeg til byn og ta ut noe penger!

så blir jeg vel å gå meg en tur i dag også håper jeg :)

jeg skal og må klare og trene 2-4ganger i uka!

 

hvordan går det med dere andre her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

gleder meg til mandag jeg :( veiing blir spennende :) håper vekta har gått ned til da :D eller jeg vet den gjør det for jeg har vært flink hele helgen og uka :)

håper olabuksene mine passer snart også!

hadde vært så deilig om ting passa igjen<3

 

hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :(

 

I helga tok jeg og samboer en beslutning om at jeg må slutte å tenke slanking, og heller bare trene som jeg gjorde før. Han sier at det virker som om jeg kun tenker på mat for tida, blir helt hekta liksom. Vekta streika også i helga, så kanskje på tide og ta det som et tegn, har jo flydd på den vekta flere ganger daglig. Har siden slutten av november ikke rikka meg et gram nedover, men heller ikke gått opp.....

 

Så derfor vil jeg nok ikke være her inne så ofte framover. Håper dere sakte men sikkert går nedover hele gjengen! Kommer nok til å savne dere masse, og må innom og sjekke en gang iblandt. Det skal sies at jeg har fått mye mer orden på treninga etter jeg begynte og registrere her inne. Fra fredag til søndag ble det 4 økter og i dag har jeg startet dagen med 45 min på mølla. Så dette er ikke slutten på "slankinga", men gjør om til å tenke sunt og trening. Så jeg ikke blir helt gal i hodet.... Kommer ikke til å kjøpe ny vekt, men heller kanskje veie meg de gangene jeg er hos mamma og pappa.

 

 

Ha en fin mandag alle sammen! og lykke til med veiinga i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei fluffy.- så bra tenkt- syns uansett du har vært veldig flink, og du trner veldig mye. ønsker deg mye lykke til framover- du skal se vekta går masse nedover når hue slutter å være hekta, sånn er d bare - og d vet du sikkert selv også tenker jeg-. selv har jeg andre ting å tenke på idag--- ser ut til at barnebarnet mitt blir født i dag.---- p.s vekta sto stille hos meg denne uka, men d blåser jeg i.... had bra. klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluffy; du vil bli DYPT savnet. Håper virkelig du kommer innom av og til og gir livstegn fra deg! Du er en virkelig inspirator når det gjelder trening;-) Valget du gjør er sikkert riktig, det er nok flere av oss som blir mer opphengt i hva vi veier enn hva godt er!!! Lykke lykke til;-) Klem fra Tomo

 

juania; så kjempespennende med barnebarnet som har meldt sin ankomst, du får hilse datteren din fra oss slankevenner og si gratulerer når hun er vel i havn med fødselen;-))

 

avk og Tutta; gratulerer med flott nedgang, dere er GODE;-))

 

rosastrompe; takk for supert treningstips. Får se om jeg tar tak i joggeren som kanskje bor inni meg når det blir litt bedre føre ute?

 

Frøken Fryd; hvordan har det gått med deg? Hatt en fin hyttetur i helga? Godt å se at inpirasjonen var kommet tilbake! For hva skal jeg si til Motivatoren med stor M når selv hun mister motivasjonen? Du har alltid så gode råd til oss andre så jeg kan ikke annet enn si at du får følge dine egne råd og stå på nå når du straks er i mål. Vi andre kommer etter;-)))

 

Denne uka har jeg fortsatt den fine nedgangen, denne gangen 0,5 kg. til 67,9. Det betyr vel at jeg faktisk for første gang på mange år kan regne meg blant de normalvektige når man ser på BMI!!! Ikke verst. Det ble 12,3 trimpoeng, ikke så veldig bra men mye av helgeaktivitetene måtte avlyses da gutten vår fikk falsk krupp i helga. Heldigvis i fin form nå men det var vondt å se hvordan han strevde med pusten... Har hatt tre dager med utskeielser, fire dager med 1600 kcal. Så kan jeg jo bare drømme om hva jeg kunne ha oppnådd hadde jeg vært like standhaftig hele uka... Men - superfornøyd er jeg alikevel!

 

 

Høyde 1,65 m.

 

4.okt. 77,0

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

26.okt. 73,7

2.nov. 73,0

9.nov. 72,5

16.nov.72,3

23.nov.71,5

30.nov. 70,8

7.des. 70,6

14.des 70,1

21.des. 69,8

28.des. 70,2

4.jan. 69,8

11.jan. 69,7

18.jan. 69,5

25.jan. 68,4

1.feb. 67,9

 

Totalt -9,1 kg.

Første mål 65,0 kg (ønsker å nå målet før mai 2010)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da hatt en utrolig jevn og fin nedgang, tomo. Og ligger godt an til å greie mai-målet. Jeg tenker jeg skal ha en liten feiring den dagen jeg har bmi innenfor normalområdet. Synes det går veldig bra, og ser at dansehåndtakene har blitt mindre. Men gamle klær passer ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomo- ser at gutten din hadde falsk krupp, føler me deg på d- mitt barnebarn har hatt d- d er ille. akkurat nå er jeg stressa, venter på nytt barnebarn, in andre datter, henners første. ho strever nå, og her sitter jeg og er VELDIG stressa! vet ikke helt hva jeg skal ta meg til akkurat nå... venter og venter og venter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hei alle sammen :-)

 

Beklager sen rapportering i dag. Her ble det stillstand, noe jeg synes er helt greit etter en litt slapp uke i matveien. Bikket akkurat 20 TP, men har virkelig kost meg på hyttetur i helgen. Ble noen mil på ski og "velfortjent" snop etterpå. Nå har jeg hatt to uker med stillstand, så nå skal jeg gjøre alt som står i min makt for å gjøre et lite spretthopp ned på vekta til neste mandag.

 

070908 : 73,0

130908 : 72,1 - 900 g

210908 : 71,2 - 900 g

280908 : 70,6 - 600 g

051008 : 69,6 - 1000g

121008 :69,3 - 300 g

191008 :69,3 - 000 g

261008 :68,4 - 900 g

021108 :68,2 - 200 g

091109 :67,3 - 900 g

161109 :66,7 - 600 g

221109 :66,4 - 300 g

301109 :66,3 - 100 g

071209 :66,2 - 100 g

141209 :66,4 + 200 g

211209 : 65,7 - 700 g

040110 : 65,5 - 200 g

110110 : 65,3 - 200 g

180110 : 64,6 - 700 g

250110 : 64,6 - 0000

010210 : 64,6 - 0000

 

 

Totalt ned: 8,4 kg

Delmål: 63 kg

Hovedmål: 60 kg

 

Grattis til alle dere som har gått ned, dere har vært kjempeflinke :-)

 

FLuffy, må ærlig innrømme at jeg ble skuffet da jeg leste meldingen din, ikke over valget du har tatt, men at jeg får ikke ha deg med videre i tråden. Du har vært en super drahjelp på veien for meg, så vil bli dypt savnet. Ønsker deg lykke til videre, og hør gjerne av deg her i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Frøken Fryd; hvordan har det gått med deg? Hatt en fin hyttetur i helga? Godt å se at inpirasjonen var kommet tilbake! For hva skal jeg si til Motivatoren med stor M når selv hun mister motivasjonen? Du har alltid så gode råd til oss andre så jeg kan ikke annet enn si at du får følge dine egne råd og stå på nå når du straks er i mål. Vi andre kommer etter;-)))

 

Hei :-)

Synes du har vært utrolig flink i uken som har gått. 500g ned er jo kjempebra :-)

 

Her eralt bare bra. Hytteturen ble veldig bra. Unnagjorde noen mil på ski, spist sunne måltder, men kost meg med sjoolade og vin i glasset. Nå har jeg hatt to uker med stillstand, noe jeg tror kroppen min har vent seg til etter at jeg går ned mye slik jeg gjorde for to uker siden (700 gram). Føler den slipper litt mye gangen for så og stabilisere seg. Dette får bare ta den tiden det trenger. Føler enda det er et stykke igjen til mål da, så vi får holde koken her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Slenger på en liten personlig hilsen til avk og tutta også. Dere er utrolig flinke og har oppnådd mye de første ukene på slanker'n. Lykke til i uken som kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...