Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosastrompe

Jeg er småbarnsmor selv, så jeg har jo et stykke igjen til jeg blir bestemor. Håper jeg! Eldste er ikke mer enn 8 1/2! :( Men det må være veldig spesielt når ens egne barn får barn :) Kos deg med det nye barnebarnet ditt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Kan tenke meg du koser deg med babybesøk om dagen, Juania :-)

 

Hvordan står det så til med mat og trening om dagen, dere ? Jeg gjør alt som står i min makt for å unngå èn uke til med stillstand. Blir sjeleglad dersom jeg bare går ned noen små hundre gram på mandag jeg. Er så lei av å se 64,6 nå, så får jeg se et nytt tall under det, skal jeg være fornøyd :-)

 

Ha en god dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå krysser jeg fingre og tær for at vekta slipper seg nedover for deg! Det har du virkelig fortjent;-) Pleier du å snikveie deg i løpet av uka eller holder du deg til mandagene?

 

I går var jeg på Corebar på Elixia, det er en time der jeg føler jeg får alt i ett; styrke, utholdenhet, kondisjon, smidighet og balanse. Trenger virkelig den styrkedelen for jeg havner ofte på dansetimene fordi jeg syns det er det kjekkeste. Må av og til dra meg i ørene for å få inn styrketrening i løpet av uka. Trenger det for å få stramma opp kroppen litt.... Etter timen i går var jeg helt utsulta. Dessverre så hadde jeg bare spart kalorier nok til et eple og det var ikke nok for å stagge sulten. Endte med 5 (grove) rundtykker med smør og pålegg - kom opp i 2500 kalorier til slutt. Da måtte jeg rett og slett veie meg i dag for å se hvordan det hadde gått - opp 400 gram - men regner med at både det og litt til forsvinner til mandag dersom jeg bare tar meg inn med én gang. Helga som kommer er det jobbehelg, da blir det ofte ikke så mye trening men jobben i seg selv er nokså aktiv så får en del bevegelse i løpet av vakta.

 

Ønsker dere alle en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld kjære slankevenner-- syns igrunnen at vi har vært flinke her -- noen trener veldig mye, og andre er flinke me sunn mat.. selv hadde jeg blomkål og brokkoli-suppe idag, delevis GR. ellers baker jeg mitt eget brød, groft, har kutta ut brunosten som jeg var så avhengig av, og bruker heller egg og reke-salat, delevis lagd selv, og ellers bacon-ost, og lett-eplemos. går en time hvær dag, me gåstaver- er ellers mye i ro- er hjemme pga gikt osv, men prøver å være litt aktiv i huset da.... begynte på 86,3 kg 19 oktober, nå er jeg på 80, 2.- så d hjelper vel. ha en fin kveld jenter, og takk for koslige gratulasjoner til ei stolt bestemor......... klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Ja nå krysser jeg fingre og tær for at vekta slipper seg nedover for deg! Det har du virkelig fortjent;-) Pleier du å snikveie deg i løpet av uka eller holder du deg til mandagene?

 

Takk for oppmuntring. Dette går nok mot e ny uke med stillstand, eler i verste fall oppgang :P Jeg har ikke vært særlig flink denne uken, hverken med trening eller mat. Nå reiser jeg hvert øyeblikk på hytta. Det blir en rolig helg med lange skiturer, så det bøter nok litt for alt ekstra jeg har spist denne uken. Men fra mandag av er det full skjerpings og kontroll. Har generelt vært dårlig med slankingen etter nyttår , på tide å ta et krafttak nå kjenner jeg.

 

Jeg foretar meg snikveiinger i perioder hvor jeg oplever stillstand over lang tid, som feks nå. Da går jeg på vekten midt i uken, (ons eller tors) for å ha litt kontroll og prøve å regulere mest mulig frem til veiing. Kjørte en snikveiing i går,da veide jeg 100 gram mer enn på mandag, men det stresser jeg ikke så mye med ;-)

 

Tomo, er ikke rart du overspiste rundstykker den dagen. Du kan da ikke bare beregne et eple til etter treningen, det er altfor lite. Du må ha i deg et skikkelig måltid etter trim, vet du :-). Varme rundstykker er farlig godt altså ;-) men de ekstra kaloriene slipper nok taket til mandag tenker jeg.

 

God helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhauno; velkommen til mandagsveie-gjengen;-)

 

Junia; det er kjempeflott med én time stavgang hver dag, du er flink! Håper det går fint med det nye barnebarnet og at du bor så nær at du kan kose deg ofte sammen med henne;-)

 

Frøken Fryd; ja - du har helt rett, det er absolutt ikke nok med et eple etter treninga, må prøve å planlegge litt bedre... Håper du har hatt en kjekk hyttetur og fått lada opp til en kommende knalluke med full innsats;-)) Har du en jobb med mye stillesitting eller får du være i aktivitet på jobb også?

 

Denne uka har jeg ikke vært særlig flink. Har hatt jobbehelg og det drar ikke opp trimpoenga for å si det sånn. Lander på 12 trimpoeng ser det ut til... Ellers så har det blitt flere stykker med Oreo-kake siste del av uka. Det må være verdens beste men også mest kalori -rike kake.... Ikke akkurat et sjakk-trekk å lage den når man vil gå ned i vekt he he... Men - nå har jeg gitt bort det som var igjen så da slipper jeg å tenke mer på den kaka;-))

 

Ellers så har jeg tenkt å gå i gang med iForm sitt joggeprogram 5 km. på 12 uker. Føler meg jo i god form men når det kommer til jogging er jeg helt gele etter bare noen hundre meter. Så - i uka som kommer setter jeg i gang!! Wish me luck;-))

 

Lykke til i morgen jenter og damer;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :P

 

Så bra med jogging tomo, jeg er ganske sikker på at det er den beste metoden for å gå ned i vekt. + litt styrke da selvfølgelig! Idag har jeg startet dagen med 35 min på mølla + litt styrke trening, ble tilsammen en time. Har blitt motivert av dennejenta til å løpe på mølla, hater det egentlig og går lei etter 5 min. Men har nå funnet ut at det er sånne programmer på de, og startet på nummer en i forrige uke. Iløpet av de 35 min i dag forbrant jeg 450 kalorier på pulsklokka og det er jo ganske bra på 35 min synes jeg. I går ble det en skitur. På lørdag ble det harry tur til Sverige og var helt utslitt når vi kom hjem.

 

Lykke til med veiinga i dag! Jeg har ikke vært på vekta, da jeg ikke har planer om å bytte batteri med det første (tror kanskje det er det som er galt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChillCatch

...får jeg innpass her ? Vil også veie meg hver mandag, iallefall offisiell veiedag .. er på vekta hver morgen :P Men skal slutte med det, snart !

 

Vekta ved siste veiing var 87.1kg og dagens vekt er 86.7 kg.

-0.4kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hei og velkommen til deg , Chill Catch :-) Grattis med fin nedgang til i dag. Her ble det dessverre 300 gram opp, men det er helt greit. Jeg fortjente ikke noe annet. Nå er det full skjerpings på meg fremover.

 

Hva er målet ditt da, Chill Catch ? Hvor lenge har du holdt på ?

 

 

Her ser du min historikk:

070908 : 73,0

130908 : 72,1 - 900 g

210908 : 71,2 - 900 g

280908 : 70,6 - 600 g

051008 : 69,6 -1000g

121008 :69,3 - 300 g

191008 :69,3 - 000 g

261008 :68,4 - 900 g

021108 :68,2 - 200 g

091109 :67,3 - 900 g

161109 :66,7 - 600 g

221109 :66,4 - 300 g

301109 :66,3 - 100 g

071209 :66,2 - 100 g

141209 :66,4 + 200 g

211209 : 65,7 - 700 g

040110 : 65,5 - 200 g

110110 : 65,3 - 200 g

180110 : 64,6 - 700 g

250110 : 64,6 - 000

010210 : 64,6 - 000

080210 : 64,9 +300 g

 

 

Totalt ned: 8,1 kg

Delmål: 63 kg

Hovedmål: 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned!

 

040110: 75,1 kg 92 cm midje

180110: 74,1 kg 88 cm midje

010210: 73,0 kg 87 cm midje

080210: 71,9 kg 86 cm midje

 

Så jeg ligger foran skjema på en halvkilo i uken, og har nå 6,9 kilo igjen! Jeg er veldig, veldig fornøyd. Det er så gøy å få så målbare resultater, og jeg håper det går like lett hele veien. Det er lett nok til å holde på fram mot sommeren, men ikke så lett at jeg har lyst til å ha samme kustus fram mot høsten. Såpass mye savner jeg en øl og noen ferske rundstykker.

 

Lykke til med veiinga til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest severine

Jeg har gått ned 2 kg siden 05/01. Har ikkje målt midje mål eller nåkke i dag men syns kanskje d går litt treigt nedover.. men uansett fornøyd med å ha gått ned 2 kg da :P

 

Lykke til videre alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Oi, så gøy fluffy, at jeg kan motivere deg! Jeg hatet mølle før jeg også, var helt sikker på at jeg løp fortere enn den sa, og det var da jeg ble sliten over 9 km/t. Sannheten var jo at jeg ikke løp fortere enn det, og hadde ikke form til det heller. Det som er gøy med mølle er at det er så målbart fra gang til gang. Jeg synes det er slitsomt å følge med på pulsklokken mens jeg løper, så den sjekker jeg bare litt av og til. Når jeg løper på mølle er jeg fullt ut konsentrert om tiden, og jeg regner brøk hele tiden... :( "Nå har jeg løpt 15 min, det var jo ikke så verst, bare 3 sånne til så er jeg ferdig..." og sånn tenker jeg hele tiden. Nå synes jeg en time går relativt fort. Før var det død og pine.

 

Jeg er glad jeg inspirerer!

 

Ikke fullt så flink akkurat nå, tror jeg. Var superbowl i går, og jeg var jo på party. Jeg spilte Mario Kart med gutta. Drakk øl, spiste gull, kyllingklubber med blue cheese -dressing, og drakk en hel haug med øl. Klokken elleve forstod jeg mitt eget beste og satt på med noen hjem (da skulle de se Kill Bill, en av mine absolutte favoritter!). Og klokken syv i dag spratt jeg opp, vel vitende om at en 12 timer lang skoledag venter meg... Skal levere oppgave i dag, og den er ikke helt ferdig.

 

Yes. Men trening får det bli sent i kveld, akk kanskje bare sone 1 -trening. Rolig sykling.

 

Gratulerer med nedgang alle mann! Og Frøken fryd, nå er du i en periode hvor kroppen stabiliserer seg, jeg var KJEMPELENGE på 62-3 kg, husker du det? Jeg snakker nesten tre måneder. Du har muskler vet du, sånn som du trener! Ikke bli demotivert, tenk hvor mye du har slanket bort og omgjort til muskelmasse! Du må kanskje justere litt på matinntaket etterhvert, men bare hvis du klarer å spise deg mett, selvsagt.

 

Og ja, jeg veide meg i går (på festen). 130,5 pounds, og dette var jo med klær og mat og litt øl i maven. Så jeg står nok på stedet hvil jeg også. Det er vel rundt 58-59 kg tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChillCatch
Hei og velkommen til deg ' date=' Chill Catch :-) Grattis med fin nedgang til i dag. Her ble det dessverre 300 gram opp, men det er helt greit. Jeg fortjente ikke noe annet. Nå er det full skjerpings på meg fremover.

 

Hva er målet ditt da, Chill Catch ? Hvor lenge har du holdt på ?[/quote']

 

Heisann og tusen takk- er lettere å finne motivasjon til å gå ned når man er flere som gjør det samme :(

Målet mitt er vel egentlig å komme meg ned til trivselsvekta mi, noe som jeg er usikker på hva er. Men tenker meg det er ett sted rundt 65-70 kg, men er som sagt ikke sikker.. så jeg får vel bare se når jeg kommer til 70kg.

 

Jeg "begynte" vel egentlig i desember i fjor, da vekta fortalte meg at jeg var få kilo fra 100kg. 97.7 kg... Det var ufattelig skremmende.

Har siden da gått hver eneste dag (utenom de 3-4 dagene jeg var syk) , og jogget av og til. Sykler på ergometersykkelen hver dag i 40 min og har nå startet med rokkering m/vekter.

Har ikke rørt pasta, fete sauser, poteter, brød, snop , potetgull og brus siden den dagen på vekta.

Ok, lyver litt hihi. Har spist ett lite stykke av stratos i dag , og i dag hadde vi fiskeburger til middag så da spiste jeg brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei slankevenner! nå har jeg vært å besøkt 2 døttre og 2 barnebarn, den siste så lita!!1 og så deilig å holde sånne små!

frøken fryd,- d blir jo spennende for deg neste mandag da, d pleier jo å være sånn me oss vet du- to skritt fram og i tbake.. du har uansett gått ned mye. og ellers vil jeg si velkommen til nye mandags-veiere, og grattis me nedgang til dere som hadde d slik. selv veier jeg meg i mårra denne gang, kom igjen istad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en nedgang på 0,4 kg, ikke så verst egentlig når jeg tenker på all den gode maten jeg har kosa meg med denne uka...

 

Nå begynner kommentarene å komme om at det er veldig synlig at jeg har gått ned i vekt. Jeg merker at det jo er hyggelig, men samtidig så får jeg jo følelsen av at folk har tenkt at jeg var feit før jeg starta på denne kuren.... Er det bare meg som er helt koko og tenker slik? ;-)

 

Chillcatch; Velkommen blant mandagsveierne. Vi er en hyggelig gjeng;-) Du har vært kjempeflink. Nå når du trener så mye trenger kroppen din karbohydrater også, det finnes sunnere alternativ til pasta osv. (fullkornstypen) og grove brød og knekkebrød. Lykke til!

 

Fluffy; såååå kjekt at du kikker innom oss og følger med litt. Hyggelig å høre fra deg! Høres litt deilig ut å bare holde på på egen hånd, ikke registrere mat og ikke veie seg hele tiden! Samtidig så vet jeg jo at JEG ikke hadde hatt en sjanse uten, jeg hadde gitt opp for lengst.... Du er heldig som har trening som en naturlig del av livet, det har ikke jeg he he. Begynte med joggeprogrammet i dag. Skal kunne jogge i rolig tempo 5 km. etter 12 uker. Det er jo helt aldeles på nybegynner plan, i dag bare litt rask gange og 2 x 1. min jogging.... Kunne lett ha hoppa over de første ukene av programmet, men tror jammen jeg skal ta det fra scratch siden det kommer i tillegg til den andre treninga mi... Har en lysløype i skogen utenfor huset vårt som har sløyfer på 2,5 km. så det er jo helt perfekt;-)

 

Frøken Fryd; du vet jeg heier på deg;-))

 

Avk og Severine; gratulerer med fin nedgang;-)

 

dennejenta; gøy å lese om livet ditt "over there" ;-) Så deilig å kunne spise og drikke (nesten) så mye du vil og så bare justere det med trening;-) Hvor mange km/t pleier du å stille tredemølla inn på når du løper én time f.eks.?

 

juania; så kjekt for dem å få mormor på besøk;-) Lykke til med veiing i morgen!

 

 

 

 

Høyde 1,65 m.

 

4.okt. 77,0

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

26.okt. 73,7

2.nov. 73,0

9.nov. 72,5

16.nov.72,3

23.nov.71,5

30.nov. 70,8

7.des. 70,6

14.des 70,1

21.des. 69,8

28.des. 70,2

4.jan. 69,8

11.jan. 69,7

18.jan. 69,5

25.jan. 68,4

1.feb. 67,9

8.feb. 67,5

 

Totalt -9,5 kg.

Delmål 65,0 kg (ønsker å nå målet før 1.april 2010)

Hovedmål 60-62 kg.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei tomo- ja koslig å være me barnebarna, og heldigvis godt å komme hjem igjen også- og du går nok ned neste gang, all den tid du gikk litt opp nå, for vi må såklart kose oss også. og så morro at andre kommenterer at du har gått ned!

fluffy- håper vi hører fra deg innimellom åssen d går me deg!

dennejenta- du inspirerer meg!

alle nye- så morro at denne tråden har blitt så populær at dere vil være me oss!

ha en super duper dag alle sammen- ja jeg gikk på vekta idag, ned fra 80,1 til 79,7 denne uka, så jeg bare smiler....solong alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...