Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Tror du har sett litt feil, jeg gikk NED 400 gram, ikke opp... ;-)

 

Så kjekt at du også hadde fin nedgang, tipper det var gøy å se 7- tallet først i dag;-)))

 

Ha en fin dag!

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken Fryd

Grattis med nedgang til deg, Tomo. Du er virkelig i vinden om dagen :-)

Neste uke skal jeg også ned, takk for heiing :-)

 

Dennejenta, husker veldig godt den perioden du snakker om. Det er det som er drivkraften min til å fortsette videre. Jeg vet det er mulig siden andre har klart det før meg :-)

 

Håper alle har fått en fin start på uken og er godt i gang med trim og fornuftig spising :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt i gang med en sunn uke;-) Holdt meg innenfor 1600 kcal i går og ligger bra an i dag også.

 

I går 1. dag med joggeprogrammet (mest gåing nå i begynnelsen men...) og JustDance. Tema nå er Bollywood, kjekkere enn jeg trodde på forhånd! I dag rask gåtur 45 minutt og i morgen blir det 2. joggedag og styrke/core time. Helga ser hektisk ut med konferanse, familie - og vennebesøk så må få unna treninga før fredag ettermiddag;-)

 

Ønsker deg virkelig lykke til denne uka - du vil klare det, flink og fornuftig som du er!

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobbet alle sammen, og Frøken Fryd jeg har virkelig troa på at du snart går ned litt igjen :(

 

Det med dennejenta sine 3mnd'er kjenner jeg jo litt igjen på meg selv, er jo faktisk 3 mnd'er siden jeg har gått ned noe. Krysser fingra for at det er ned neste gang jeg ser en vekt. Imorgen tidlig er det klart for 40 min på mølla + litt styrke, da snakker vi 06.30 altså :D

 

Kjenner at jeg begynner å glede meg til våren nå, når det blir bart i skogen så man bare kan løpe og løpe... Deilig! Men jeg er glad i snøen også, så det er bare å nyte skisesongen så lenge den er her. Det er vel bare sånn at man lengter etter ting som ikke er her.

 

 

Stinelill? hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Hei alle sammen,

det er så hyggelig å logge inn her og se at motivasjonen er oppe og resultatene kommer sakte men sikkert for dere alle!

 

Tomo, når jeg jogger på mølle, er det litt forskjellig jeg stiller inn på ettersom hva som er formålet med turen min. Likevel gjelder noen prinsipper:

Jeg begynner nesten alltid i 6,5 mph (som er nesten 10,5 km/t). Med tanke på at jeg stort sett er nede på mølla omtrent 7 minutter etter at jeg har åpnet gluggene, så trenger jeg å varme opp litt før jeg stormer i vei. :(

Etter dette varierer det veldig hva jeg gjør, jeg kjenner stort sett etterhvert på formen (varmer opp i minst ti min) og bestemmer meg så for hva jeg skal gjøre videre. Det kan være alt fra å bare løpe en halvtime rolig, en time rolig, slå rekord på 5 km, 10 km, 15 km eller halvmaraton (bare gjort to ganger "over here") eller løpe så langt jeg klarer på 30 min eller 60 min.

 

I går kveld så imidlertid løpeturen ut omtrent slik:

10 min 6,7 mph

10 min 7 mph

10 min 7,3 mph

5 min 7,6 mph

5 min 7,9 mph

og etter det justerte jeg litt opp og ned, prøvde å slå rekorden på 10 km, hvilket jeg greide. Jeg løp på 51 min 13 sek.

 

Forresten, 1 mph = 1,61 km/t (omtrent), så 10 km = mellom 6,2 og 6,3 mph.

 

Videre gjelder prinsippene for "hva jeg gjør" (altså hva jeg velger med løpeturen) at jeg prøver å holde meg innenfor visse pulssoner. Målet er jo å løpe fortest mulig på lavest mulig puls. Grunnen til at jeg begynte på 6,7 mph i går, er fordi jeg gradvis blir i bedre form og kan gjøre det. Samtidig jogget jeg på kvelden, etter tre måltider, og det er nok litt annerledes enn å jogge rett fra senga. Jeg merket også antydninger til hold, men fikk det aldri ordentlig. Har hørt at også hold er noe som blir borte når man er bedre trent, men det kommer selvsagt også an på hva og når man sist har spist.

 

Jeg merker også at når jeg legger på hastighet, øker pulsen med en gang, men hvis jeg klarer å holde hastigheten i ca 10 minutter, synker pulsen gradvis og jeg ender opp der jeg var før jeg økte. Det er derfor jeg til stadighet eksperimenterer med forskjellige hastigheter og tiden jeg løper dem.

 

Målet er i sikte, selv om jeg alltid føler at jeg er døden nær på slutten av hvert løp. Tror aldri at jeg har noe mer å gå på, men knuser stort sett rekorder når jeg vil det likevel. Går nok vel så mye på vilje, trolig. Målet er mila på under 50, og halvmaraton (ordentlig løp, ikke på mølle) under 2 timer.

 

Håper dette var litt oppklarende, selv om jeg sikkert forvirrer litt med mph og sånn.

 

Forresten, i går fikk jeg meg en liten støkk. Jeg syklet rolig ca 30 min etter løpeturen, og innså plutselig at jeg er veldig tynn overalt, bortsett fra magen og hoftene, som jeg visstnok aldri blir fornøyd med. Det var vel derfor jeg syntes at jeg selv var tykk i ungdommen, og ikke innså at jeg var tynn overalt ellers. Må jo ha hørtes dumt ut når jeg sa at jeg var tykk, i alle fall til min tykke venninne da vi var 12-18 år. Jeg er ikke tykk, biologien min er bare sånn at jeg ikke har så veldig pæreform, jeg er mer rett ned, og fettet lagres på magen. Misforstå meg rett, jeg TØR å gå i bikini, og omkretsen rundt livvidden er godt under 70, jeg bare føler meg uproporsjonert, hvis noen skjønner. Samtidig vil jeg ikke ha tynnere rumpe og hender, for eksempel. (Hvor rart enn dette måtte høres ut). Det gjelder å akseptere sin egen biologi. Nå trener jeg mer for å holde formen, og det har vært deilig med nesten to måneder uten vekt! (bare litt random veiing her og der).

 

Dette var noen tanker fra meg, i alle fall! Riktig god uke, og helg og alt i hop. Selv har jeg planlagt to "hikings" uti ørkenen til helgen, tror det er korte turer. :D

 

Klems te æille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dennejenta- hvorfor d?? er bare litt trege her noen ganger- men er kjempeinspirerende å lese om deg- fortsett me d- hilsen ei gammal kjærring på 53---som syns d er morro å se hva andre får til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der er jeg helt enig med Juania;-) Det er bare vi som er treige....

 

Vi var jo en god del folk på denne tråden før, men en del har ramla av etter hvert, og slik vil det jo alltid være på alle tråder.

 

Forstår ikke hva du mener med at du "drepte" tråden, tvert om så har du vært en av dem som har holdt den i gang. Mange av oss har jo også skrevet at vi syns det er spennende å lese om livet ditt utenlands;-) Smittende treningsiver har du jo også!

 

For min del så er mandagsrapportene på denne tråden en av ukas høydepunkt og jeg er helt sikker på at uten den så hadde jeg mista motivasjonen for lengst!

 

Så stå på dennejenta, fortsett å skriv om livet "over there", jeg syns det er veldig inspirerende å lese om deg selv om du ligger et lysår foran meg mht. trening;-) Viktig å ha noe å strekke seg mot for oss andre vet du!!

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Ååh, nå ble jeg glad! Med drepte, så mener jeg selvsagt at "kanke hu der're dennejenta holde litt kjeft og slutte å være så forbannet selvgod". Det er bare det at jeg sprudler over av løping om dagen, jeg ER virkelig kommet i form! Og det gjør meg så glad. For jeg hadde ALDRI trodd at jeg skulle nå disse målene, eller like å løpe så godt som jeg gjør. Langt mindre at føttene mine skulle overleve det. Jeg slet med store problemer før, gnagsår slik at huden lå i folder nederst i sokken etter ca fem minutter. Jeg vil tro at jeg kanskje har fått "bedre" teknikk eller noe, for jeg har ikke på langt nær de gnagsårproblemene som jeg hadde før.

 

I dag løp jeg faktisk halvmaraton igjen, og vet dere hva? Jeg greide det på under to timer! Det var aldri planen å løpe halvmaraton, sånn egentlig, men det ble nå til det likevel. Jeg har fått altfor lite søvn den siste uken, og stod friskt og freidig opp klokken seks i dag for å møte nye folk som skulle ta meg med på en fire timers fottur ut i ørkenen. Etter å ha stresset med frokost og styret, skulle jeg gå ut, men glemte telefonen min, som stod på lydløs. Gikk opp og hentet den, og der hadde hun ringt, ikke mindre enn seks ganger. Og hun var syk. Hele greia var avblåst. Og der stod jeg, ferdigspist og klar for fottur i ørkenen.

 

Jeg var fullt motivert for den turen. Jeg var på OL-åpningsseremoni-sammenkomst i går, og hadde spist meg opp på karbohydrater, for å si det sånn. Masse potetgull og litt brus og pizza og dere vet.

 

Så etter en stund hjemme bestemte jeg meg for å gå ned og trene, noe jeg absolutt ikke hadde lyst til. Var trøtt og sliten, men blir alltid bedre av å trene. Og så løp jeg altså halvmaraton på 1t 52m 45s! Ikke verst, synes jeg. Hun selvgode, som sprudler over med skryt...

 

Håper i det minste det er litt inspirerende.

 

Det verste er at jeg ikke er så sliten. Problemet var at da jeg begynte å leke med tanken på å løpe 21 km, etter ca 15 min, måtte jeg så innmari på do. :)

 

En vakker dag skal jeg klare 42 km... en vakker dag.

 

Jeg gleder meg til å høre om nedgang på mandag, og husk! Dere har hele søndagen å trene og spise sunt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Beklager at jeg har vært litt sløv her inne de siste dagene. Stresset litt rundt med diverse jobbsaker, så mitt fravær har absolutt ikke noe med deg å gjøre, dennejenta ;-) Jeg er snarere tvert i mot meget glad for dine innlegg.

 

Gratulerer så mye med flott gjennomført halvmaraton, du er jo bare helt utrolig dyktig på den løpingen. Blir mye skigåing på meg om dagen, men skal ta opp løpingen når skiføret er borte. Vurderer faktisk sterkt å melde meg på halvmaraton nå jeg også. Mrn nå er det skirenn om to uker i første omgang. Gikk tre mil i går sammen med farog pulsklokke. En fin og grei gjennomkjøring i rolig tempo. Lå på 75% av makspuls, og da brukte vi tre timer og et kvarter. Når jeg får nummerlapp på brystet, blir det nok andre boller og sliting i lapskaussonen, tenker jeg ;-)

 

Tomo og Juania:

Godt å se at fortsatt henger med:-) Vi må fortsette slik at tråden ikke ebber helt ut. Savner Fluffy her inne jeg, altså. Følte at hun sammen med oss var en el av den harde kjernen her inne. Nå blir jeg så glad hver gang hun titter innom som et frisk vindpust :-)

 

Jaja, håper dere har hatt en strålende helg, så ses vi alle her i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer-- i helga har vi hatt besøk av et bitte lite knøtt- du verden så herlige! blitt så som så me sunn mat- men har skrivd opp og ført inn alt her- ligger på 1800- så d får være greit nok... nå skal vi ut en tur på kaffi- solong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Dennejenta; det er definitift ikke pga deg jeg ikke har vært aktiv her! Du er kjempeinspirerende! ;)

Jeg har bare ikke vært her, siden jeg mistet min bestefar torsdag kveld, så jeg har koblet litt ut og hatt andre ting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Gratulerer Stinelill, og heldigvis, 2013 er lenge til...

 

Jeg kondolerer roastrompe, nå føler jeg meg narsissistisk i stedet. Uff, ta tiden til hjelp, jeg tenker på deg.

 

Frøkenfryd, du er så flink til å gå på ski! Neste vinter kan vi gå sammen, så kan du lære meg de teknikkene du nå har lært. Jeg bruker nok fryktelig mye svette på å komme meg fremover, uten at det nødvendigvis går så veldig fort. Og hvis du melder deg på halvmaraton blir jeg superglad! Vi kan godt jogge sammen til sommeren, hvis du vil. Selv synes jeg ofte det er best å jogge alene, fordi det er så opp og ned hvordan jeg har lyst til å løpe, og det vet jeg aldri før jeg er i gang... Men rolige langturer er fint sammen med noen.

 

Vi snakkes! Her blir det soling ved bassengkanten og middag ute med finsk venninne i dag. Og oppgaveskriving... men det snakker vi ikke om. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dennejenta; godt å høre at det "bare" var DET du tenkte da du skrev det innlegget;-)) Som du leser av innleggene våre er vi godt fornøyd med deg og det du skriver... Det er bra å ha et sted hvor man kan skrive hvor bra man syns ting fungerer uten at man skal være redd for å være selvgod. Kan jo ikke akkurat skrive det på f.eks Facebook hvor mye man har trent osv... eller hva?

 

rosastrompe; kondolerer med tapet av bestefaren din. Alltid trist å miste noen man står nær...

 

juania; så kjekt for dere med besøk av det lille barnebarnet. Tenker jenta di er glad for å ha en slik stolt mormor til barnet sitt;-)

 

Frøken Fryd; høres herlig ut med skiturer, men tre mil høres jo utrolig langt ut! Så gøy å kunne gjøre det sammen med faren din. Du har tydeligvis fått noen gode treningsgener fra ham;-) Selv så gleder jeg meg til vinterferien neste uke, da reiser vi til hytta og da får også jeg gått på ski igjen. De har stått hos svigers siden i fjor. Dumt at jeg ikke har fått benytta meg av det herlige skiføret vi har hatt her på Jæren hvor jeg bor. Det er ikke ofte vi har snø her! I år har det vært enorme mengder som i resten av landet.

 

Stinelill; godt at du er innom av og til du også og gir livstegn fra deg, det var jo tross alt du som starta denne fine tråden;-) Fint å være forelska, ta bare tiden til hjelp og se om dette forholdet er nok å bygge på for et langt liv sammen selv når forelskelsen går over;-))

 

 

 

Er spent på veiing i morgen. Har bare hatt 3 dager med 1600 kcal., ellers har jeg ligget mellom 1700 og 1800 - ikke bra!

Har fullført 1.uke av treningsprogrammet hvor jeg skal klare å jogge 5 km. om 12 uker. Det har gått bra, men foreløpig er det jo bare noen få, få minutt jogging - det aller meste er rask gange. Nå bruker jeg 40 minutt på 5 km., det vil jo si en gjennomsnittshastighet på 8 km/t (ikke så veldig stø i matte, men tror det blir riktig?) Har ikke pulsklokke så bruker bare vanlig klokke å ta tida med. Det er liksom meninga at jeg skal klare denne strekningen på (5 km.) på 30 minutt. Det gjenstår å se, det er litt kupert terreng så jeg har vel mine tvil...

På tross av dette programmet pluss to økter på treningssenteret med dans og styrke har det ikke blitt mer enn 10 trimpoeng. Bør minst ha 15.

 

Gleder meg til å lese hvordan det har gått med dere i morgen!

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig juania, men du går sikkert ned igjen til neste gang, hvis du ikke lar deg vippe av pinnen nå. Er kjedelig når vekta går feil vei, men dette klarer du!

 

dennejanta; så flink du er, stå på! Skulle ønske jeg ikke syntes løping var så kjedelig...men prøverlitt likevel, blir vel bedre, utrolig med litt musikk på ørene :)

 

rosastrompe; kondolerer, ta vare på minnene og husk ham i hjertet ditt *klem*

 

Må bare beklage at jeg ikke har vært her inne den siste uka, litt travelt, og litt kjip veiing sist mandag. Egentlig var det som beregnet, for jeg hadde vært flink hele den uka, og så var vi i bryllup, dåp og 3 bursdag den helga. Hadde bestemt meg for at jeg skulle spise og drikke det jeg ville i bryllupet, og det gjorde jeg...*kremt* Ikke så smart sikkert, for vekta viste 100 gram opp den mandagen...orket ikke inn og registrere det heller, ble bare bestemt på å få det unna til i dag. Har vært sånn passeflink den siste uka, litt feil mat sikkert,men innenfor kcal-grensa. Har vært borte med venner i helga, så det ble litt kos med mat, men syns det gikk ganske fint, hadde det i bakhodet i allefall, og måkte snø og løp opp akebakken for å gjøre plass til litt ekstra....;)

Skal jo være en endring dette,så må jo kunne kose oss litt også, får være flink de fleste dagene, så gårdet sikkert bra. Vekta viste riktige tendenser i dag i allefall, ned 600 gr fra sist mandag, dvs 0,5 kg ned fra det jeg sist registrerte. Så da ble jeg plutselig litt motivert igjen.

 

Har fått meg pulsklokke, og syns det er utrolig motiverende å trene med!

 

Lykke til med veiing dere andre, er spent på å se! Så skal jeg bli litt mer aktiv igjen, syns denne tråden påmandager er veldig motiverende, er greit å ha et sted hvor man liksom *må* skrive inn vekta, da skjerper i allefall jeg meg litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Her står man på stedet hvil igjen ja, men vet dere hva ? Det er faktisk helt ok :-) Nå skal jeg bryte litt mønster slik at jeg kanskje klarer å gå ned noen gram til neste uke :-) Jeg er ved godt mot i dag.

 

juania:

Det var leit å høre. Jeg krysser fingrene for at noe av det er vannansamlinger, og at resten forsvinner til neste mandag :-)

 

Tutta78:

Grattis med fin nedgang og ny pulsklokke :-) Godt å høre at motivasjonen er tilbake.

 

Ønsker alle en super-duper uke og lykke til med veiingen !

 

 

070908 : 73,0

130908 : 72,1 - 900 g

210908 : 71,2 - 900 g

280908 : 70,6 - 600 g

051008 : 69,6 - 1000g

121008 :69,3 - 300 g

191008 :69,3 - 000 g

261008 :68,4 - 900 g

021108 :68,2 - 200 g

091109 :67,3 - 900 g

161109 :66,7 - 600 g

221109 :66,4 - 300 g

301109 :66,3 - 100 g

071209 :66,2 - 100 g

141209 :66,4 + 200 g

211209 : 65,7 - 700 g

040110 : 65,5 - 200 g

110110 : 65,3 - 200 g

180110 : 64,6 - 700 g

250110 : 64,6 - 0000

010210 : 64,6 - 0000

080210 : 64,9 + 300 g

150210 : 64,9 0000g

 

Totalt ned: 8,4 kg

Delmål: 63 kg

Hovedmål: 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så ofte her inne på tråden, men idag er det mandag, og jeg vil gjerne skryte litt. Jeg gikk ned 1,3 kilo denne uka! Jeg fikk svømt i går, og det skal jeg gjøre igjen, for det var gøy, og jeg kjenner at jeg fikk brukt kroppen, må bare kjøpe ny badedrakt, for den jeg har er alt for STOR. Status så langt:

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150209: 70,6 kg, 85 cm midje

 

Lykke til til dere som ikke har veid dere ennå! Og gratulerer med fint resultat til deg, Tutta! Jeg håper du snart kommer over den kneika, Frøken Fryd. Jeg regner med å møte en sånn en selv om en stund, og håper den blir kortvarig, og at jeg greier å være like standhaftig som deg. Og Juania, den der kiloen din forsvinner til neste uke, og drar med seg en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk kjære slanke-venner! nå er jeg ikke så deppa lenger-- jeg har uansett så mye å se fram til og være glad for- men vil såklart fortsette å være flink, slik at jeg har helse til å være me bine barnebarn- dette skal jeg klare,- også med å lese om dere- og få mentalt støtte.. klem fra juania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i full fart og legger inn vekt: i dag viste vekta 67,2 kg, en nedgang på 300 gram. Hadde gått ned en cm. i midjen også, til 74 cm. Det er en nedgang på 10 cm. bare i midjen siden oktober. Ikke verst! Skal ha besøk nå, så må skrive mer senere etter å ha lest rapportene deres i kveld.

 

Høyde 1,65 m.

 

4.okt. 77,0

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

26.okt. 73,7

2.nov. 73,0

9.nov. 72,5

16.nov.72,3

23.nov.71,5

30.nov. 70,8

7.des. 70,6

14.des 70,1

21.des. 69,8

28.des. 70,2

4.jan. 69,8

11.jan. 69,7

18.jan. 69,5

25.jan. 68,4

1.feb. 67,9

8.feb. 67,5

15.feb. 67,2

 

Totalt -9,8 kg.

Delmål 65,0 kg (ønsker å nå målet før 1.april 2010)

Hovedmål 60-62 kg.?

Midje 74 cm. = - 10 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...