Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Grattis, rosastrompe og tutta78 :-) Kjempeflott nedgang på begge to. Her ble det kun 300g ned, men ned er ned :-)

 

Føler generelt denne tråden har dabbet noe av etter nyttår, men jeg er her med dere altså. Har bare vært utrolig mye å gjøre i det siste jobber fulltid mens jeg er i søke- og intervjuingsprosesser for nye potensielle jobber. I tilegg skal jeg trene og spise sunt. Skal si tiden flyr om dagen :-) Men jeg svikter ikke mandagene, da tar jeg meg uansett tid til å titte innom her.

 

Så, jenter. Nå er det 1.mars og den første vårmåneden. Skal vi prøve å hente litt ny motivsjon i det ? Jeg har vært litt lei av all matregistreringen og skeiet ut litt i matveien både januar og februar. Nå er jeg vrkelig klar til å sette inn støtet. Jeg skal ned ca 5kg til innen 1.juni, og gjerne før ;-)

 

Ha en fin uke alle sammen, jeg heier på dere ! Skal jeg prøve å titte innom her litt oftere enn det har blitt i det siste :-)

 

070908 : 73,0

130908 : 72,1 - 900 g

210908 : 71,2 - 900 g

280908 : 70,6 - 600 g

051008 : 69,6 - 1000g

121008 :69,3 - 300 g

191008 :69,3 - 000 g

261008 :68,4 - 900 g

021108 :68,2 - 200 g

091109 :67,3 - 900 g

161109 :66,7 - 600 g

221109 :66,4 - 300 g

301109 :66,3 - 100 g

071209 :66,2 - 100 g

141209 :66,4 + 200 g

211209 : 65,7 - 700 g

040110 : 65,5 - 200 g

110110 : 65,3 - 200 g

180110 : 64,6 - 700 g

250110 : 64,6 - 0000

010210 : 64,6 - 0000

080210 : 64,9 + 300 g

150210 : 64,9 0000g

220210 : INGEN VEIING

010310: 64,6 - 300g

 

Totalt ned: 8,7 kg

Delmål: 63 kg

Hovedmål: 59- 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken Fryd
Oppstart i dag så her er startvekta: 86' date='1 kg

 

Smukkeline[/quote']

 

Velkommen skal du være. Nå kjører vi hardt på frem til sommere og bikinisesong :-) Hva er målet ditt ? Og hvor høy er du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Hei,

 

Jeg er 1,79 m høy og veier i dag 86,1 kg - mitt mål er å komme ned til 70 kg :D Lang vei, men SKAL klare det :) Første mål er som sagt 80 kg og forhåpentligvis er jeg der om 18 uker - dvs 0,330 pr uke i vekttap :) men gjerne mer.... men har lært meg å ikke ha for store forhåpninger på at dette går raskt...

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Hei' date='

 

Jeg er 1,79 m høy og veier i dag 86,1 kg - mitt mål er å komme ned til 70 kg :D Lang vei, men SKAL klare det :) Første mål er som sagt 80 kg og forhåpentligvis er jeg der om 18 uker - dvs 0,330 pr uke i vekttap :) men gjerne mer.... men har lært meg å ikke ha for store forhåpninger på at dette går raskt...

 

Smukkeline[/quote']

 

Dette klarer du fint ! Men cluet er å ha TÅLMODIGHET . Du kan se på min hitsorikk at det til tider kan stoppe opp i lengre perioder. Da er det lett å miste motivasjonen. Det virker som du har en riktig og sunn innstilling når du nå setter i gang. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det slutt på vinterferien.... For meg betydde det masse sjokolade og annen usunn mat hos svigers og på hytta.... Stillstand er jo nesten utrolig etter alt det jeg har spist i løpet av uka;-) Jeg tror bare det var en eneste dag jeg holdt meg innen 1600 kcal, de andre dagene har jeg vært helt oppe i ca. 2500 kcal. Helt nøyaktig er det ikke mulig å være uten matvekt tilgjengelig men altfor mye har det ihvertfall blitt. Tror det er treningen som har reddet meg, ble litt skiturer, rask gange og lett jogg samt 30 - days shred styrketrening en gang.

 

Velkommen til Smukkeline;-)

Grattis til alle dere andre, denne gangen var det enten stillstand eller nedgang på dere alle - kjempebra!

 

Kjenner jeg er klar for våren jeg også Frøken Fryd - klar for de siste kiloene som skal av før sommerferien. Er supermotivert faktisk;-) Spennende med jobbsøking - hva slags type jobber er det du ønsker deg?

 

Tutta; kan på det varmeste anbefale styrkeprogrammet "30 - days shred" med Jillian Michaels. Den kan du laste ned eller kjøpe billig på play.com. Flott styrketrening for hele kroppen unnagjort på 25 minutt;-)

 

 

Høyde 1,65 m.

 

4.okt. 77,0

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

26.okt. 73,7

2.nov. 73,0

9.nov. 72,5

16.nov.72,3

23.nov.71,5

30.nov. 70,8

7.des. 70,6

14.des 70,1

21.des. 69,8

28.des. 70,2

4.jan. 69,8

11.jan. 69,7

18.jan. 69,5

25.jan. 68,4

1.feb. 67,9

8.feb. 67,5

15.feb. 67,2

22.feb. 67,0

1.mars. 67,0

 

Totalt -10 kg.

Delmål 65,0 kg (ønsker å nå målet før 1.april 2010)

Hovedmål 60-62 kg.?

Midje 74 cm. = - 10 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet meg med i "mosjonsutfordringen mars 2010" under diskusjonsforumet "Trim og trening". Du kan lese om utfordringen på en egen informasjonstråd på samme forum. Det er både for de som trener mye og lite. Du bestemmer selv hvor mye du vil trene og hva slags mål du vil sette deg. Tror at den tråden der jeg legger inn hva jeg har trent og antall trimpoeng kan motivere meg til å stå på og gjør en ekstra innsats denne våren;-) Nå skal de siste kiloa av!!!

 

 

Utfordringen er herved gitt;-)

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har starta bra, hatt to dager nå der jeg stort sett har spist sunt. Hatt en herlig tur på ski idag, vil ikke helt slippe vinterferiefølelsen... Mannen min kunne ta seg litt tidlig fri og vi reiste av sted etter barne var ferdige på skolen. Tok med oss pølser på termos og (grove) pølsebrød med tilbehør.

Når vi kom hjem ble det litt styrketrening og 20 minutter med rockeringen. Svært fornøyd med dagen;-)

 

Frøken Fryd; hvordan gikk det på skiløpet du deltok i på fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Til å være mitt første skirenn synes jeg det gik ganske bra. Ingen brekte staver eller stygge fall ;-) Gikk på tre timer og åtte minutter, og det synes jeg er helt greit. Var en periode der hvor jeg gikk og lurte på hvorfor i huleste jeg hadde meldt meg på dette, men da jeg kom i mål kjente jeg mersmaken. Kunne nok ha presset meg ned i under tre timer, men er rett og slett litt for bedagelig anlagt på egenhånd ;-)

 

For å svare på spørsmålet ditt ang jobb; så søker jeg det meste innen medie- og pr-bransjen. Hadde vært moro om det ordnet seg med noe nytt snart. Kjenner at jeg er klar for nye oppgaver og utfordringer :-)

 

Høres ut som både du og familien har fått en fin start på uken :-) Fortsett slik du, Tomo. Nå er det viktigere enn noen gang at vi holder ut i leie perioder. Nå når vi begynner å nå målet, går det så mye saktere enn i de føreste kiloene som bare raste av. Jeg håper så inderlig at vi er på plass der vi vil være til 1.juni.

 

Ha en god og fornuftig uke alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hei alle mandagsveiere :-)

 

Håper uken har gått bra sålangt. Jeg skeiet litt ut i går, men reiser kjerringa i dag og i morgen. Bir nødt til å veie meg på søndag da jeg er bortreist på mandag. Uvisst om det er noen vekt der, så tar ingen sjanser ;-)

 

Ha en riktig god helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Ja, på mandag er første veiedag etter start ;) forrige mandag... Er knallspent. Har vært flink til nå i alle fall, og håper at helgen også blir bra :). Håper på litt resultater på mandag...

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Denne uka begynte jo bra når det gjelder maten. Dessverre så har jeg skeia ut både onsdag og torsdag.... I går hadde jeg brukt opp kaloriene da kvelden kom og vi skulle ha besøk - ikke særlig lurt... Da jeg først var i gang overspiste jeg delux - kom opp i rundt 3000 kalorier... Nå gjelder det bare å ikke forsette i det sporet. Satser på en SUNN helg. Skal ha nattevakter hele helgen så da sover jeg det meste av dagene og rekker ikke å spise så mye he he...

 

Når det gjelder trimpoeng har det virkelig gått bra, er oppe i 16,7 trimpoeng til nå, det er virkelig kjempebra til meg å være. Det er "mosjonsutfordringen mars 2010" under tråden "Trim og trening" som har motivert meg denne gangen. Satser på at den økte trim- mengden holder grammene unna selv om jeg ikke har vært flink med maten;-) Har vært på to skiturer denne uka, utrolig deilig å suse av sted... I tillegg er jeg i uke 4 av "joggeprogrammet" mitt, det går fremover, merker det går lettere nå, blir ikke helt pumpa over å jogge noen hundre meter lengre.... Er ikke så veldig glad i å presse meg selv, er makelig anlagt, så jeg er glad for at dette programmet ikke går for fort frem. Klarer fint å jogge i 10 minutter uten å kjenne blodsmak i munnen nå... ;-)

 

Frøken Fryd: hvor mange mil var det skiløpet var? Skikkelig sprekt å gå i over tre timer syns nå jeg.... Apropos bindinger - i vinterferien vår forrige uke hadde jeg ikke gått lengre enn 3 - 400 meter før ene skibindingen knakk... Vi er ikke så veldig proffe skiløpere i vår familie og hadde ikke med oss reserve. Da var det bare for meg og lille jenta mi å snu mens de andre gikk videre. Heldigvis fikk jeg låne et annet par neste dag så jeg også kunne nyte skiføret...

Lykke til med jobbsøkingen, høres interessant ut med media og pr - bransjen. Det er virkelig en verden som er helt ukjent for meg og mitt fag;-) Du virker til å være et menneske med en veldig positiv innstilling og det trengs virkelig på alle arbeidsplasser. De er heldige de som ansetter deg uansett hvor det nå blir;-)

 

Lykke til i helgen både du Smukkeline og alle dere andre mandagsveiere;-)

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Takk for oppmuntrende ord, Tomo :-) Må få lov til å skryte litt av deg også; du har jo blitt helt rå på trening. Denne uken "slår" du meg på trimpoengsfronten. Har 12,6 til nå, men skal få meg en tur nå før jeg reiser til København i ettermiddag. Siden jeg blir borte noen dager, har jeg veid meg i dag, og her er det stillstand. Helt greit, har ikke vært superflink denne uken så har bare meg selv å takke. Håper jegkan komme med litt mer gledelige nyheter til dere neste uke.

 

Ryddet i skapet i går og prøvde gamle klær. Alt jeg kjøpte rundt 2008, kunne jeg vasse i nå :-) De gode, gamle jeansene fra tidligere på 2000-tallet sitter snart som støpt. Skal si det + det flotte vårværet som har vært i det siste, hjelper godt på motivasjonen.

 

Skirennet jeg gikk var 3 mil langt. Målet var å holde en time på mila, men gikk litt tid til å gå i kø i starten + at jeg måtte ta noen småstopper på drikkestasjonene. Så er ganske greit fornøyd med min debut som "skiløper" :-) Langrenn er en utrolig flott treningsform, man får brukt hele kroppen, kaloriene renner av og man får masse frisk luft. Har aldri tenkt på å ha med reservebinding før jeg heller, så dere er ikke så uproffe da, Tomo ;-)

 

Da får jeg komme meg ut her, folkens. Dere må ha en toppen søndag og lykke til på vekta i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta78

Sukk, nå tror jeg at jeg gruer litt til veiing i morgen, har ikke trent denne uka, motivasjonen har vært totalt fraværende...har vært flink med maten, men har nok spist alt for mye fredag og lørdag kveld...en snikveiing i dag tidlig viste stillstand, som forøvrig er greit siden jeg har kost meg max i helga, men bare noen få gram ned i morgen hadde vært gøy da. Fikk tatt en liten økt på ellipsemaskinen nå, skal greie å finne formen igjen neste uke. Er ikke fullt så travelt heller føler jeg, siden jeg er bare 2,4 kg unna målet, men vil jo gjerne greie det da ;) Helst før påske...;p

 

Tomo og Frøken Fryd, dere motiverer stort med treninga, fortsett slik! :) Så får vi krysse fingrene for at alle får et ok resultat i morgen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg veide 66.2kg ;) opp igjen!

jeg er ikke her så mye for jeg har en vanskelig periode der jeg ikke orker noe trening! men sundt spiser jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Så flott å se at mange av dere har hatt en hyggelig veiedag i dag! Gratulerer så mye, dere er flinke;-)

 

Så ble det stillstand denne uka også på meg. Har veid det samme flere uker nå. Kan alikevel ikke kalle det for en vektterskel, for dersom jeg hadde fulgt Grete Roede - opplegget i forhold til maten hadde jeg helt sikkert fortsatt å gå ned. Merker at jeg ikke helt GIDDER å ta meg sammen heller... Eneste grunnen til at jeg ikke har gått opp er at jeg har trent masse, 19,6 trimpoeng ble det, det er ny rekord for min del. Merker at når det gjelder trening er jeg MYE mer motivert for tida. Det er lett å trene for tiden, det har det ikke vært tidligere. En annen grunn til at jeg nok ikke helt klarer å ta meg sammen når det gjelder maten er jo at nå kan jeg dra frem klær fra skapet som passer perfekt - litt som deg Frøken Fryd- og da er jeg i grunnen veldig fornøyd. Samtidig så må jeg jo si at det hadde vært deilig å bli kvitt de siste kiloene. Ikke dumt det nå når bikinisesongen står for døren;-)))

 

Ønsker dere alle sammen en kjempefin uke! Lykke til med trening og sunne matvalg (det siste var til meg også he he...)

 

Klem fra Tomo

 

 

Høyde 1,65 m.

 

04.10 77,0

12.10 74,5

19.10 73,9

26.10 73,7

02.11 73,0

09.11 72,5

16.11 72,3

23.11 71,5

30.11 70,8

07.12 70,6

14.12 70,1

21.12 69,8

28.12 70,2

04.01 69,8

11.01 69,7

18.01 69,5

25.01 68,4

01.02 67,9

08.02 67,5

15.02 67,2

22.02 67,0

01.03 67,0

08.03 67,0

 

Totalt -10 kg.

Delmål 65,0 kg (ønsker å nå målet før 1.april 2010)

Hovedmål 60-62 kg.?

Midje 74 cm. = - 10 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta78

Grattis med nedgang til dere som gikk ned-kjempebra! Og stillstand er bedre enn nedgang. Dere som gikk ned; stå på, kanskje løsner det denne uka!

 

Jeg rakk ikke å veie meg i går morgest, plutselig var klokka såmange at vi bare måtte løpe alle mann, men tok det i dag i stedet, 100 gr ned, ikke mye, men ned. Og all utskjeielse i helga tatt i betraktning så er jeg fornøyd! ;)

 

Nå må jeg bare finne motivasjon til å skjerpe meg denne uka, kanskje det hjelper å henge mer her inne...? Kjenner jeg dabber litt av, og det vil jeg ikke! Finne noe annet godt og sunt å kose seg med kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

nå føler ting kommer seg litt etter litt :D så smått begynner gamle klær å passe igjen og jeg er kjempe fornøyd med det :D

trente 20min på trimsyklen min i går :D og det skal jeg gjøre alle dager jeg har tid, uten om det så er jeg mye mer i bevegelse, og i dag var jeg nede i 65.2kg igjen :D

så jeg ser lyst på ting nå!

 

ha en super dag alle sammen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinelill; så fint at du fortsetter å gå ned. Lykke til med treningen;-)

 

Tutta; bra at det var nedgang på tross av utskeielser;-) Lykke til resten av uka!

 

 

Har vært ivrig på treningen de siste dagene også er på rundt 8 trimpoeng til nå og enda er det jo flere dager igjen av uka. Satser på 15 trimpoeng denne uka. Vil fortsette og slå et slag for "Mosjonsutfordringen mars 2010" under "Trim og trening", virkelig kjempemotiverende å legge inn det jeg trener hver dag;-) I dag ble det 90 minutt jogg/rask gange. Jogga sammenhengende 15 minutt og det uten blodsmak i munnen he he... Det går fremover med kondisjonen...

 

Lykke til resten av uka alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomo- et spørsmål til deg- jeg må ha et tips og råd- hva er d du gjør når du får til 19 trimpoeng? er d spinning, eller jogging- og hvor mye og ofte? er ikke så mye her nå,- men fortsetter å prøve å leve sundt,- men trenger noe tips,- så fint hvis du har d- klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...