Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd
Stinelill; så fint at du fortsetter å gå ned. Lykke til med treningen;-)

 

Tutta; bra at det var nedgang på tross av utskeielser;-) Lykke til resten av uka!

 

 

Har vært ivrig på treningen de siste dagene også er på rundt 8 trimpoeng til nå og enda er det jo flere dager igjen av uka. Satser på 15 trimpoeng denne uka. Vil fortsette og slå et slag for "Mosjonsutfordringen mars 2010" under "Trim og trening"' date=' virkelig kjempemotiverende å legge inn det jeg trener hver dag;-) I dag ble det 90 minutt jogg/rask gange. Jogga sammenhengende 15 minutt og det uten blodsmak i munnen he he... Det går fremover med kondisjonen...

 

Lykke til resten av uka alle sammen![/quote']

 

Lykke til med treningen, Tomo :-)

 

Moro å se fremgangen du har hatt her siden i høst. Selv om du hadde stillstand på mandag, kan du glede deg over en strammere og godt trent kropp. Håper du har en fin uke. Her bærer det til fjells i helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Det er ikke ofte jeg har hatt over 15 trimpoeng men jeg har vært flink i det siste. Jeg er sykepleier og jobber netter. Det betyr mye fritid de dagene jeg ikke må sove etter vakt. Da er barna mine på skolen og mannen min på jobb.

 

Trimpoengene mine får jeg ved hjelp av;

Svømming ca. 1 gang i uka.

Rask gange og jogging 3 ganger i uka minst 40 minutt.

Rockering 2-3 ganger i uka 20 minutt hver gang. Kan absolutt anbefale rockering, det er veldig kjekk trening. Det gjør jeg mens jeg ser påå nyhetene på TV...

Dansetrening på Elixia (treningssenteret her) 1-2 ganger i uka.

Styrketrening 1-2 ganger hver uke enten på senteret eller hjemme. Hjemme følger jeg et opplegg på DVD som heter 30 - days shred jeg har kjøpt på nettet. Det er veldig populært og tar bare 25 minutter. Det hender jeg får med meg barna på det hjemme i stua, det syns de er gøy selv om de er bare 6 og 9 år.

Litt skiturer og skøyter har det også blitt, men nå smelter både is og snø rundt meg her på Jæren så det er vel slutt på det nå... ;-)

 

Jeg har ikke vært vant til å trene så mye, har tatt det gradvis.

Du er flink som trosser gikta og er ute og går med staver hver dag, det er også flott trening;-)

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selv om vekta står stille (min egen feil siden jeg ikke er så ivrig med sunn mat for tiden...) er det herlig å være i så mye bedre form. Merker at "humpene" på låra og bakene har blitt mye mindre synlige, og selv om det er laaaangt fram til en veltrent stram kropp så kommer det seg jo... Nå glir jeg fint inn i str. 38 og M. Herlig følelse.

 

Når jeg jogga 15 minutt i går var det herlig å komme litt inn i en "flyt" der det nesten gikk av seg selv. Jeg kjente at jeg kunne ha fortsatt videre også, men stoppa for å ikke presse meg for mye. Får ta det litt gradvis så jeg ikke får skader. Tror at 5 kilometer jogging er urealistisk på ganske lenge enda, men sammenhengende jogg i 30 minutt er absolutt innen rekkevidde. Det høres sikkert helt corny ut å glede seg over 15 minutt jogging for deg som sikkert kan jogge i timesvis he he... Men for meg er det en seier;-)

 

Ønsker deg en kjempefin helg på fjellet - kos deg;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Hei tomo!

 

Synes du er kjempeflink! Så bra at du er godt i gang med joggingen. Jeg tror faktisk ikke det er lenge til du jogger 5 km i strekk. Når du har kommet så langt som du har, så går det stort sett ganske fort fremover :D

Selv driver jeg fortsatt på, og har nå 2 uker igjen til jeg skal klare 5 km.... Vi får se :D Nå er jeg nede i 40 min på 5 km, og det er jo ganske ok. Klarer å jogge store deler av tiden, så jeg håper jo at jeg skal klare det snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosastrompe; takk for ros, det varmer! Det er jo din fortjeneste at jeg begynte med det joggeprogrammet. Takk til deg;-) Jeg skal nå i gang med uke 6 og ligger jo egentlig litt foran skjema i antall minutter jeg jogger sammenhengende. Deilig å være i gang;-)

 

 

 

 

Så var det snart mandagsveiing igjen. Er dere klare for det eller;-)

 

Denne uka har jeg vært flink med treningen, endte på 19,2 trimpoeng. I forhold til maten så har det vært bedre enn forrige uke, som jo var helt katastrofe, men helt bra har det ikke vært. Det blir fort litt overspising på kveldene... Har ligget over 1600 kcal 3 av ukas dager. Alikevel så forventer jeg å ha gått ned litt - all treningen burde jo gi litt utslag?

 

Ønsker dere mandagsveiere en fortsatt fin søndags ettermiddag og kveld og lykke til i morgen!!

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Jeg er klar for veiing i morgen, jeg - uansett resultat!! Har vært knall flink med spisingen hele uken, bortsett fra torsdag (sikkert en del av dere som har lest mitt frustrerte innlegg i går)...

 

I forrige uke (uke 1) endte jeg på 1552 kcal pr dag i snitt, denne uken (uke 2) ser ut til å ende på 1487 kcal pr dag i snitt.

 

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om det på tråden din ja... Det var nok alkoholen som var årsaken, tror du ikke? Resultatet av det kan henge i en stund, men du har fortsatt å være flink så regner med at det går din vei i morgen!

 

Lykke til!

 

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Har lest om det på tråden din ja... Det var nok alkoholen som var årsaken' date=' tror du ikke? Resultatet av det kan henge i en stund, men du har fortsatt å være flink så regner med at det går din vei i morgen!

 

Lykke til!

 

Klem fra Tomo[/quote']

 

Ja, jeg krysser fingrene for at det blir bra i morgen :D Må jo være alkoholen ja.

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Hei!!

 

Dette er mine "tall" - ganske fornøyd egentlig!!

 

01.03 - 86,1 kg

08.03 - 85,3 kg (-0,8)

15.03 - 84,8 kg (-0,5)

 

Mål denne uken:

-0,5 kg

 

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Det ser jo ut til å gå bra med deg Smukkeline. Kjempebra :-) Her ble det 100 usle gram ned. Neste uke SKAL jeg se noe som har med 63 å gjøre. Er så lei 64, et eller annet ;-)

 

 

070908 : 73,0

130908 : 72,1 - 900 g

210908 : 71,2 - 900 g

280908 : 70,6 - 600 g

051008 : 69,6 - 1000g

121008 :69,3 - 300 g

191008 :69,3 - 000 g

261008 :68,4 - 900 g

021108 :68,2 - 200 g

091109 :67,3 - 900 g

161109 :66,7 - 600 g

221109 :66,4 - 300 g

301109 :66,3 - 100 g

071209 :66,2 - 100 g

141209 :66,4 + 200 g

211209 : 65,7 - 700 g

040110 : 65,5 - 200 g

110110 : 65,3 - 200 g

180110 : 64,6 - 700 g

250110 : 64,6 - 0000

010210 : 64,6 - 0000

080210 : 64,9 + 300 g

150210 : 64,9 0000g

220210 : INGEN VEIING

010310: 64,6 - 300g

070310: 64,6 000000

140310: 64,5 - 100 g

 

Totalt ned: 8,5 kg

Mål: 59- 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Takk takk :( Du har jo knall resultater totalt sett da, og 100g ned er tross alt 100g ned :D Stå på denne uken, så skal du se at du bokstavelig talt "letter" he he...

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta78

Ble stillstand her i dag, dvs 100 gr ned på to uker...:( Har ikke trent disse to ukene omtrent, har ikke vært helt i form. Har passet på maten, og skeiet ut begge helgene, så det er sikkert et greit resultat sånn helt egentlig. Men kjenner at nå vil jeg ha en uke med nedgang, er bare 2,4 kg igjen til målet, må da gå an å komme dit...motivasjonen er litt fraværende, tror jeg må finne på noe annet spennende å sunt i matveien, så kanskje... lykke til dere andre, nå skal vi ut og gå tur i finværet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og rapporterer i full fart, skal på nattevakt om gå minutter.... Endelig en liten nedgang - 300 gram, kjempeglad for det!!! Endelig snegla vekta seg videre nedover.... Er svært motivert nå om dagen, har hatt en virkelig supersunn dag i dag - og fått 4,5 trimpoeng.

 

Kikker litt mer på deres resultater i morgen når jeg står opp;-)

Ha en fin kveld!

 

Høyde 1,65 m.

 

04.10 77,0

12.10 74,5

19.10 73,9

26.10 73,7

02.11 73,0

09.11 72,5

16.11 72,3

23.11 71,5

30.11 70,8

07.12 70,6

14.12 70,1

21.12 69,8

28.12 70,2

04.01 69,8

11.01 69,7

18.01 69,5

25.01 68,4

01.02 67,9

08.02 67,5

15.02 67,2

22.02 67,0

01.03 67,0

08.03 67,0

15.03 66,7

 

Totalt -10,3 kg.

Delmål 65,0 kg (ønsker å nå målet før 1.mai 2010)

Hovedmål 58-62 kg.?

Midje 74 cm. = - 10 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta78

Flott nedgang dere tre, enig i at det går tregere nå, må bare greie å holde fokuset...har trimma i går og i dag da, fornøyd med det siden jeg ikke har trent på to uker, kanskje det løsner litt igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Vil bare ønske dere en riktig god helg. Jeg ligger foreløpig på 13 trimpoeng, men det blir fler i løpet av helgen :-) Spiste litt vingummi i går, ellers vært flink.

 

Trives godt med mitt eget speilbilde om dagen. Det er en fin trøst når vekten nesten har stoppet opp.

 

Kos dere i helgen alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Frøken Fryd! Jeg gikk også forbi speilet i dag og tenkte at MED klær ser det sannelig ikke så verst ut;-) Under klærne er det derimot mye å ta tak i he he...

 

Det går fint med treningen, for to dager siden jogga jeg SAMMENHENGENDE ute i skogen i 30 minutt. Det er ny rekord. (Da var jeg skjelven og kvalm men like fullt...) Dette er for meg helt utrolig. Jeg har aldri i hele mitt liv vært i nærheten av å jogge i en halv time så dette er en milepæl... Det har gått kjempefort framover med kondisen, er veldig overrasket over at jeg hadde det i meg. Jeg følger egentlig et joggeprogram fra iForm der man skal klare å jogge sammenhengende en halv time. Jeg ligger godt foran skjema. Nå gjelder det å holde formen ved like, kanskje øke farten litt også.

 

Maten har det vært verre med (som vanlig). Uka starta nokså bra men i går var jeg i selskap og da spiste jeg 4 kanelruller og 2 stykker eplekake med is før jeg stoppa. Ikke bra! Skal prøve å ta meg inn i helgen igjen, så kanskje vekta kryper enda noen hundre gram nedover til mandag.

 

Jeg vil også ønske dere en god og sunn helg, og så møtes vi her på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

lurer på hva jeg veier til mandag, for nå har jeg begynt å føre og veie maten igjen, gikk veldig bra sist så kan jo gå bra nå også :)

 

har dere tro på at man kan gå ned ved å følge 1300kcal vær dag fram til sommeren, kan 10cm rundt midjen bli borte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Godt sagt Frøken Fryd! Jeg gikk også forbi speilet i dag og tenkte at MED klær ser det sannelig ikke så verst ut;-) Under klærne er det derimot mye å ta tak i he he...

 

Det går fint med treningen' date=' for to dager siden jogga jeg SAMMENHENGENDE ute i skogen i 30 minutt. Det er ny rekord. (Da var jeg skjelven og kvalm men like fullt...) Dette er for meg helt utrolig. Jeg har aldri i hele mitt liv vært i nærheten av å jogge i en halv time så dette er en milepæl... Det har gått kjempefort framover med kondisen, er veldig overrasket over at jeg hadde det i meg. Jeg følger egentlig et joggeprogram fra iForm der man skal klare å jogge sammenhengende en halv time. Jeg ligger godt foran skjema. Nå gjelder det å holde formen ved like, kanskje øke farten litt også.

 

Maten har det vært verre med (som vanlig). Uka starta nokså bra men i går var jeg i selskap og da spiste jeg 4 kanelruller og 2 stykker eplekake med is før jeg stoppa. Ikke bra! Skal prøve å ta meg inn i helgen igjen, så kanskje vekta kryper enda noen hundre gram nedover til mandag.

 

Jeg vil også ønske dere en god og sunn helg, og så møtes vi her på mandag![/quote']

 

Kjempebra jobba, Tomo. Hva du presterer i joggeskoene om dagen er stort :-) Det er viktig at man tør utfordre seg selv på ulike arenaer gjenom livet slik du har gjort med joggingen. Når man ser resultatene komme, får man den gode følelsen av å mestre noe. Mestringsfølelsen er viktig å kjenne på med jevne mellomrom for å holde selvtilliten inntakt. I hvert fall føler jeg det slik. Så når vekta står stille over lengre tid slik den gjør litt for oss nå, må vi bare tenke over hva vi faktisk har klart å utrette siden i høst. Vi har jo tross alt gått ned mange kg, fått bedre kondis osv. Helsegevinstene er mange selv om de siste kg går sakte.

 

Lykke til videre alle sammen. Vi sees her på mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Måtte veie meg i dag i stedet for i morgen, da jeg skal reise bort! Jeg har gått ned 1,2 kg denne uken - er stor fornøyd :) Hurra!!

 

Mine tall så langt:

01.03 - 86,1 kg

08.03 - 85,3 kg (-0,8)

15.03 - 84,8 kg (-0,5)

21.03 - 83,6 kg (-1,2)

 

Totalt minus 2,5 kg siden 1. mars :) og 6 cm mindre rundt midjen.

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ,henger meg på her jeg :-)

 

 

Etter ett barn og lite trening er vekta deprimerende høy ,håper å få litt inspirasjon av dere .Er 170 cm høy og 33 år .Tror 1600 kcal er riktig meny for meg ,håper dette funker :-)

 

Mål : 70kg

Nå : 84,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kine 77; velkommen blant oss mandagsveiere. Syns selv at mandager er en fin dag å veie seg på, da skjerper man seg litt ekstra i helga... Fint å ha et sted å rapportere om vektnedgangen. Lykke til ;-)

 

Smukkeline; for en fantastisk nedgang! Kjempeflott;-)

 

Frøken Fryd; takk for ros (rødme, rødme...) Håper du har hatt en fin helg!

 

 

Lykke til med veiingen i morgen til alle mandagsveiere!!

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta78

Juhu, endelig løsna det litt igjen, ned 700 gr :) Måtte bare inn og fortelle, drar på jobb nå og kommer innom igjen senere i dag. masse lykke til dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...