Gå til innhold

Vektterskel??


Gjest Tibo

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tabt de fleste av kiloene som var for mye!

Men de siste to ukene har vekten ikke rørt seg og siste uke var motivasjonen helt vekk og jeg la på meg 400g.... ikke mye men likevel for mye!

Kan noen hjelpe meg å finne motivasjonen??

Mangler egentlig "bare" de siste tre-fem kiloene....

Føler ikke jeg blir noe bedre på treningen heller... blir fortsatt like svett og sliten av treningen som for måneder siten... tenkte jeg skulle klare mere på dette tidspunktet!

Noen som har ideer??

Suk fra Tibo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er på tide å ta en liten pause?

 

Hvis vekten står stille kan det være at kroppen din har blitt vant til å være i "sparemodus". Et alternativ kan være å spise akkurat så mange kalorier som du skal ha for å vedlikeholde vekten noen uker og få forbrenningen opp på den måten. Og så gå tilbake til å spise etter GR retningslinjer igjen.

 

Et annet spørsmål er jo om du veier alt fremdeles? Hvis ikke kan det jo være at du spiser for mye uten at du vet om det, fordi skivene som skulle være 30 gram plutselig ble litt mer etc. Så hvis du ikke veier lenger, kan du jo prøve å veie alt noen dager og sjekke om du spiser for mye.

 

Når det gjelder treningen, så betyr vel ikke det at du fortsatt blir like svett at du ikke kommer i bedre form. Det betyr vel heller at du tar mer i enn tidligere og blir like svett, men at det er fordi du yter mer? Det ville i alle fall jeg tro.

 

Det kan kanskje også være en ide å prøve noe helt nytt hvis du mister treningsmotivasjonen. Danse, spille ball eller gjøre noe annet som du vanligvis ikke gjør, så får du litt ekstra "spenning" i treningen, kanskje det kan hjelpe?

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er på tide å ta en liten pause?

 

Tusinn tak for svaret! Trengte det!

Tenker på å ta et par ukers pause etter dette kurs er slut!

 

Jeg prøvde faktisk å veie alt igjen forrige uke, så det er ikke det som er problemet og siste uke la jeg så på meg. Så jeg vet ikke hva som skjer, men skal prøve å være tålmodig!

Tenker på å prøve noe ny trening... men vanskeligt når jeg er alene med to barn i hverdagerne og helgene går så fort! Men har kjøpt meg løbesko så jeg kanskje kan løpe litt når ungene sykler!

Håber jeg snart ser resultater igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å alliere deg med noen andre med barn, slik at de passer dine når du skal trene og du passer deres når de vil trene?

 

Eller, hvis barna dine er i lekealder så kan du leke med dem, masse god trim i det. ;)

 

Har ikke barn selv, så har ikke så mye erfaring selv, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HisjiMin

Jeg er alene med en gutt på 8 år - og han er min beste treningspartner :-) Hver lørdag og søndag er vi på langtur på minst et par timer. Han på sykkel, jeg går raskt og jogger litt om hverandre.

 

Vi rekker også en times tur etter skole/jobb minst en dag i uka ellers også. Er jeg lat en dag er det gjerne han som spør. Og regner det sier han "vi bryr oss ikke om at det regner vi mamma" - og det har han helt rett i. Vi kler oss bare etter forholdene.

 

Det er vel snart slutt på sykkelsesongen - men da kan jeg dra han på akebrett/snowrace. Det blir jeg skikkelig svett av :-) Eller han kan gå på ski og jeg løpe ved siden av. God trening blir det uansett :-)

 

Og ikke minst er det "kvalitetstid" for mor og sønn. Han har tusen spørsmål underveis og vi får snakket masse sammen. En skikkelig vinn-vinn-situasjon med andre ord.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for de gode tipsene :-)

Jeg vil prøve å gjøre trening til noe jeg kan gjøre med børnene! Men synes det er vanskelig med en på tre og en på seks... Men gjelder vel bare å se på nye muligheter...

Tak for de opmuntrende ordene ;-)

Tibo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...