Gå til innhold

Da er det tid for å gå ned i vekt..


Gjest lillestoreida

Anbefalte innlegg

Gjest lillestoreida

Jeg fødte ei lita tulle 6. august, og i løpet av svangerskapet gikk jeg opp fantastiske 35 kg.. I know, det er mye, men jeg har unnskyldninger som alle andre;) Bekkenløsning og gravid-grandiosa genet( Jess, jeg har funnet på den selv).

 

Vekt før jeg ble gravid: 96 kg

Vekt før fødsel 131 kg

vekt per i dag 29/09: 114,8 kg

 

Vekttap hittil; 16,2 kg

 

 

Mitt første mål er å gå ned det jeg har gått opp i svangerskapet, men for å gjøre tallet rundt så er det BIG GOAL 95 kg. Første delmål er å komme ned til 110 kg.

 

Jeg har fra om med 1. oktober lyst til å sette i gang med å få orden på kostholdet, men tar gjerne i mot tips i og med at jeg fullammer.. Er det noen tips eller ting jeg bør ta hensyn til nå i forhold til at jeg ammer? Eller er det bare å kjøre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Hei!

 

Grattis med jenta! ;) Jeg synes du tenker på dette veldig kjapt, men skjønner følelsen. Ikke noe stas å ikke "være seg selv".

 

Du kan jo så smått begynne å tenke på å gå ned litt uten å være fanatisk. Først hadde jeg regnet ut hvor mange kalorier du bør ligge på i døgnet. Det gjør du her:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Du går opp en meny siden du ammer. Jeg skal f.eks. ligge på meny 2 for å gå ned uten amming, så jeg har lagt meg på meny 3. Ellers er det supermotiverende å legge inn alt man trener. Begynn med å legge inn trilleturer og sett deg et mål. GR anbefaler f.eks. minimum 7tp pr uke. Permisjonstid er jo en perfekt anledning til å forbrenne ved trilling! Litt på sikt hadde jeg også skaffet meg en pulsklokke - supermotiverende!!

 

Lag deg en presentasjon på Resultattråden vår når du er klar for å sette igang litt ordentlig. Ta ellers en titt innom her innimellom - jeg synes i hvertfall det er motiverende å se andre få det til!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...