Gå til innhold

Kampen for tilværelsen - og mot tjukk rompe


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Nok er nok! Når olabuksa revner i rompa, har man nesten ikke noe valg, dere.. eller hva? Nå har jeg altså surret rundt her inne i flere år, men har aldri "klart" å gjøre noe ordentlig. Superteit, sant? Jepp, helt enig.

 

Okei, så buksa mi revna.. det var kjipt, men heldigvis hadde jeg en joggebukse i bakhånd, så det ordnet seg! Men, man kan ikke leve hele livet i joggebukser, så nå er det på tide å gjøre alvor ut av truslene.. :(

 

Situasjonen er som følger: jeg er lat og glad i sjokolade (og all mat generelt!).

Situasjonen skal bli: jeg skal komme igang med trening igjen og få mer overskudd, og jeg skal kutte ned på sukker og fett.

 

Jeg er 26 år, er 175 cm høy og veier idag 74.4 kg. Jeg har ønsker om å gå ned til 68 kg i første omgang, for da passer nok alle klærne mine fint, og jeg vil føle meg mer vel. Planen er å trene 3-4 timer i uka og spise ca 1600-1800 kcal.

 

Wish me luck!

 

PS: Idag har jeg allerede gått en time, men spist for dårlig.. mye å gjøre på jobb.. må planlegge bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei du!

Kjedelig med bukser som revner, jeg skjønner den;) Men det virker jo som om du har en veldig bra plan for å unngå at det skjer igjen, og siden du i tillegg virker veldig motivert er jeg sikker på at det kommer til å gå kjempebra!

Masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Vet du hva jeg tenker? Du kan da ikke være så veldig tykk egentlig? Men lat, usunn og glad i sjokolade kan man jo være uten å være veldig tykk. :(

 

Om du fokuserer på treninga først er jeg sikker på du kan hente en del cm der så buksene passer igjen.

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige svar, "Pittelille" og "koko1975"! Fint med litt oppbacking :(

Motivasjonen er her nå, men jeg har ikke så lett for å trene, fordi jeg har leddgikt, men jeg gjør så godt jeg kan! Jeg tror likevel mye er gjort hvis man klarer å gjøre noe med maten. Jeg er veldig glad både i å lage og å spise (sef!) mat, og gjerne sunn mat i tillegg.. elsker fisk og grøvt brød og grønnsaker, så det er nok med maten jeg har best sjanse til å lykkes.

 

Idag skal jeg og samboeren på SATS og ta en økt. Han pleier forsåvidt å være der hver dag, men jeg har ikke vært innom på tre uker tror jeg! Sløvt... Jeg er litt lei fordi jeg ikke kan trene noe særlig "morsomt", som aerobic og step, pga vondt kne, og ikke noe særlig styrke heller pga vonde håndledd.. Men alt er vel bedre enn ingenting antar jeg! Så da blir det vel litt ellipse og lett styrke på mage/rygg, for det trenger jeg!!

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe trening igår.. Overtalte meg selv til å la være. Jeg har null motivasjon i forhold til trening om dagen! Men jeg er i hvert fall flink med maten :( Og igår foreslo samboeren å kjøpe sjokolade, men jeg overtalte han til at vi lot være! Så litt skryt skal jeg da gi meg selv.. ett steg av gangen, ikke sant?

Har ligget på litt i underkant av 1600 de siste dagene, siden jeg ikke har beveget meg noe særlig. Føles som det funker, jeg blir i hvert fall sulten mellom måltidene, og passe mett etter. Blir spennende å veie seg på fredag!

 

Neste mål nå er å kutte ned på kaffe latte på jobb.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...