Gå til innhold

Nybakt mammaers slanketråd!


Gjest Stinemarie

Anbefalte innlegg

Gjest Stinemarie

Da satser jeg med friskt mot mot en slankere kropp før sommeren. Vet vi er flere i samme bås, så sleng dere med. Ble mamma til nummer to 1 desember og har hittil ikke gjort stort for å gå ned i vekt. Men jeg begynte med GR på torsdag og har til nå gått ned 2.8 kg. Det er jo helt utrolig. Tror kanskje ammingen hjelper til litt. Håper flere slenger seg på denne tråden. Jeg har et mål om å nå 16 kg dette året....

 

*Stinemarie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SisselAnn

Jeg slenger meg med jeg.Jeg fikk nr.3 28.okt.Har ikke gjordt noe for å få av noen kilo måtte få jul,nyttår og dåp unnagjordt.Har ikke meldt meg på kurs,men har gått tidligere så jeg vet hva som skal til.Gikk på kurs etter at jeg fikk den første da tok jeg av 25 kilo på 4 mnd.Tenk om det blir slik denne gangen og....Jeg har et kjempe stort mål,men håper 25 kg til sommeren.Og 25 kg etter sommeren.....Så nå er det trilleturer som står på trimprogrammet.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg med friskt mot mot en slankere kropp før sommeren. Vet vi er flere i samme bås' date=' så sleng dere med. Ble mamma til nummer to 1 desember og har hittil ikke gjort stort for å gå ned i vekt. Men jeg begynte med GR på torsdag og har til nå gått ned 2.8 kg. Det er jo helt utrolig. Tror kanskje ammingen hjelper til litt. Håper flere slenger seg på denne tråden. Jeg har et mål om å nå 16 kg dette året....

 

*Stinemarie*[/quote']

Jeg blir med. Ble mamma til nr to 5 desember, har ikke gjort noe for å kvitte meg med de ekstra kiloene enda. Har bestemt meg for å gå ned 8 kilo før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til som vil slenge seg på deres "slanketeam"!

Jeg fødte i begynnelsen på sept, og har tatt av det meste av fødselsvekta, men nå henger de siste 10 igjen!!!(Hehe...dvs 5 kg kom før ungen var påtenkt ;o) ) Har delmål om 5 kg først, så en kilo av gangen etter det! Bor i USA så det er litt annet matsystem å forholde seg til! Savner masse av det norske og kjente nå!!!

Men det som er viktigst for meg er inspirasjon og noen som kan motivere.....for motbakkene vil komme.....før eller siden.

Så håper og tror vi kan finne støtte i hverandre og at vi skal klare dette!!!

 

Mvh

Mommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinemarie

Idag har jeg og Judith trent!!!! Første gang på Elixia etter at vi fødte. Det var kjempe morsomt. Jeg syklet først 15 min før vi hadde styrketreningstime med instruktør. Jeg ble kjempe sliten, men det er godt å endelig være i gang. I går gikk jeg ute med vogna i nesten tre timer. Ble 2.5 trimpoeng det!!!! Dette er bare så motiverende altså. Er kjempe flink om dagen....

 

Hvordan går det med dere andre? Er dere motiverte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinemarie

Da har jeg trent igjen. 50 min aerobic. Det var kjempe motsomt og slitsomt. Gleder meg til å veie meg neste mandag. Jeg har forresten 6 trimpoeng denne uken allerede. Målet er 12....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SisselAnn

Jeg har som mål å gå tur med vogna 4-5 dager i uka.Så har jeg hester som også skal trimmes utenom men har ikke helt kommet igang med dem etter fødselen....Så foreløpig blir det å gå.Jeg har 7,2 trimpoeng foreløpig denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt redd for når det blir forlite kalorier i forhold til ammingen....... og hva er det som er mest normalt? 1500 kcal på dg i snitt??? Syns det er MYE mat å fylle opp.... så er redd det får motsatt effekt(stillstans eller vektoppgang).

Har vært flink med trim denne uka, men sliter med søtsuget......

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt redd for når det blir forlite kalorier i forhold til ammingen....... og hva er det som er mest normalt? 1500 kcal på dg i snitt??? Syns det er MYE mat å fylle opp.... så er redd det får motsatt effekt(stillstans eller vektoppgang).

Har vært flink med trim denne uka' date=' men sliter med søtsuget......

 

Ha en fin dag![/quote']

 

Så kan effekten bli at du mister melken, pluss at du ved å gå ned for mye overfører tungmetaller som lagres i fettet ditt til barnet via melken! 1500 kalorier under amming høres kanskje litt lite ut, med mindre du er ganske liten selv? Den aller minste GR dietten er på 1300 og ved amming skal man ha 300 kalorier ekstra per dag! Har du regnet ut kalori behovet ditt? Hvis ikke kan du regne ut anbefalt kaloriinntak etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)"

 

Dette er altså anbefalingen for de som ikke er gravide og ammende, mens gravide og ammende skal legge seg en meny høyere enn det kaloriforbruket tilsier! Lykke til MOMMY, og kos deg med knøttet!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt svar fra deg og veldig oppklarende!!! Jeg er vel sånn middels høy.....

 

Startvekt: 77,5

Mål (1): 72,5 til påske

Mål (2) : 67,5 til juli

Høyde: 168

 

Aktivitetsnivået er idag vanlig, men trimpoeng blir det mer og mer av. 7 poeng er et minimum!!!

 

Så nå skal jeg regne ut og se hvor jeg skal være :))

 

Har ikke gått ned noe denne uka, bare stått stille.....så jeg trår til med ei ny uke (og flere kalorier ser det ut til.......)

 

Tusen takk igjen

 

Beste hilsen Mommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Jeg slenger meg med jeg.Jeg fikk nr.3 28.okt.Har ikke gjordt noe for å få av noen kilo måtte få jul' date='nyttår og dåp unnagjordt.Har ikke meldt meg på kurs,men har gått tidligere så jeg vet hva som skal til.Gikk på kurs etter at jeg fikk den første da tok jeg av 25 kilo på 4 mnd.Tenk om det blir slik denne gangen og....Jeg har et kjempe stort mål,men håper 25 kg til sommeren.Og 25 kg etter sommeren.....Så nå er det trilleturer som står på trimprogrammet.

 

Lykke til!![/quote']

 

 

Hei! Er du ikke redd for å miste melka når du skal ned så mange kilo???

Jeg vil også gjerne ned noen kilo til sommeren, men hører så mange skrekk historier om at man mister melka og giftstoffer som går over i melka....? Jeg fikk ei jente 5.januar og har veldig lyst til å møte sommeren i en litt slankere utgave....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...