Gå til innhold

Er det andre som har gått på Grethe Roede kurs?


Gjest krinie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Endelig håper jeg på å få motivasjon nok til å klare å komme meg ned til det jeg var når jeg sluttet på Grethe Roede kurset rett før jul i fjor...!

Jeg veide 85kg i mai i fjor, og da kurset var slutt i begynnelsen av desember, hadde jeg tatt av 20 kg!:) Jeg var den flinkeste på hele kurset, men har nå gått opp 5-6 kg på det året siden kursslutt.

Men nå har jeg endelig begynt å trene, og er veldig motivert til å komme meg ned i det jeg var! helst 60kg! Da skal jeg være så fornøyd at:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med flott resultat! Jeg tok to kurs i vår, og gikk ned 11 kg. I løpet av sommeren har jeg gått opp 3-4 kg og falt litt tilbake i gamle synder. Håper at jeg skal klare å finne tilbake til det gode jeg lærte på kursene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk for 2 år siden ,for mange kilo etter fødsel...Hadde fortsatt 10 kg til jeg skulle vært nede da men fortsatte ikke p.g.a flytting og jobb(usikker på arb.tidene den gang og hadde ikke data.)Klarte å holde vekta jeg gikk ned til helt til i vinter,da for jeg opp igjen og nå er jeg 2 kg.mindre enn før jeg starta på kurs sist....Så nå må jeg bare komme igang igjen!Derfor er dette så bra og motivasjonen har også kommet tilbake :)Stå på alle sammen,dette klarer vi!Mitt største problem er godteri,tror rett og slett at jeg må kutte det helt ut for å klare å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk et kurs for 2 år siden og gikk ned ca 10 kg. Fikk barn i februar og gikk på kurs igjenn i sommer , men gikk bare ned 5 kg.. Det var litt nedtur siden jeg følte at jeg var ganske flink. Skal klare å gå ned de siste 8 kg. iløpet av høsten !!! Håper denne vektklubben kan hjelpe når motivasjonen svikter.

 

Kikki2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåveispiken

er snart ferdig med mitt første grete roede kurs!veldig fornøyd.kunne ønsket meg noen kg til ned,men det er vel det beste å gå sakte ned.har gått ned 6 kg.vil 4 kg til ned.men mitt problem er nå de siste kiloene.de sitter helt børr fast! !trener 5-7 ganger i uken både styrke og kondis.men for første gang føler jeg vel egentlig ikke at jeg slanker meg.for resten av familien spiser jo det samme.har kanskje en gang for alle.greid å vende kostholdet.stå på alle der ute!vi trenger oppmuntring hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SiljeKristin1981

Jeg holder på med mitt første kurs nå, og håper jeg klarer mitt langsiktige mål!! Jeg har gått ned 5 kg til nå og det er to uker igjen....hadde håpet på 8 kg ned. Jeg trener også 5-7 ganger i uken, både kondisjon og styrke!! Noen som har gått ned over 40 kg....er det ett veldig urealistisk mål eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå på slutten av mitt andre nett kurs, har gått i sommer, noen jeg syntes var fint, for det er jo som oftes da man legger på seg. jeg har gått ned 8 kilo, ikke det helt store, men tross alt, er det nedgang. jeg går 50 minutter hver dag med staver. har litt magetrim innimellom. har tenkt å gå helt til stabiliseringskurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Knallkjekt med motivasjon på nettet, akkurat det jeg trenger.

Jeg gikk på kurs for 2 år siden. Har egentlig gått på kurs 3 ganger i løpet av de siste 10 årene. Funker hver gang, er sååå flink mens kurset pågår. MEN etterpå sniker kiloene seg på igjen. Ønsker å gå ned 7-10 kg. Gratulere til dere som er godt i gang, stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gikk mitt første kurs for 10 år siden og var tynn som ei flis da jeg var ferdig. Men fornøyd? Neida. 2. kurs var etter et svangerskap i februar i fjor, fortsatte med et internett-kurs og gikk tilsammen ned 11 kg. Fordi jeg ikke passet meg kom alle kiloene på. Tok derfor et kurs i vår, men sto jeg bom fast hele kurset!

Nå vil jeg begynne på ny frisk og arbeide meg nedover. Jeg har lært av feilene, bla at jeg ikke kan gå tilbake til dårlige matvaner og at jeg må trene regelmessig.

Nå vet jeg at det begynner et lokalt kurs om to uker, og tenkte hive meg på det eller et internett-kurs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Mor&Barn kurs nå, er ferdig med første kurs neste uke og melder meg på et nytt. Har skjønt at jeg bør gå helt til jeg er i mål (dvs ca 20kg til). Etter det er det Hold Vekten kurs. Utifra det jeg leser her om å gå opp igjen (og ikke minst av tidligere erfaringer selv) MÅ jeg på et slikt kurs for å klare å holde meg!! Trenger noen til å holde meg litt i ørene gitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti75

Jeg gikk 2 kurs for ca 6 år siden, og tok av 23 kg. (Fra 88 -> 67)

Etter svangerskap gikk jeg opp endel igjen, men klarte og kontrollere det ganske bra... men nå er det på'n igjen. Vekta har krøpet opp til 85, og jeg må ta meg skikkelig sammen. målet er å komme ned til under 70 kg igjen, så alle de fine klærne mine passer, og jeg kan trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på greteroede sidene at man skal ha mer energi når man ammer.

Men hvor mye mer enn anbefalingene (på vanlige kurs) skal man ha når man ammer?

 

Dette lurer jeg på også, litt redd for å få i meg for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på greteroede sidene at man skal ha mer energi når man ammer.

Men hvor mye mer enn anbefalingene (på vanlige kurs) skal man ha når man ammer?

 

Det jeg fikk beskjed om, var at vi skal ha 2 melkerasjoner og en fruktrasjon mer enn anbefalt + at når du regner ut energiforbruket ditt, skal du legge til 700kcal tror jeg det var. De fleste på kurset jeg år på, ligger på meny 3 når de fullammer. Jeg har ikke hatt noe problemer ang melkemengden min + jeg drikker ikke melk og har tidligere (2barn fra før) sikkert ikke fått i meg nok kalsium - denne gangen gjør jeg det - spiser 5 yoplait yoghurter per dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Endelig håper jeg på å få motivasjon nok til å klare å komme meg ned til det jeg var når jeg sluttet på Grethe Roede kurset rett før jul i fjor...!

Jeg veide 85kg i mai i fjor' date=' og da kurset var slutt i begynnelsen av desember, hadde jeg tatt av 20 kg!:( Jeg var den flinkeste på hele kurset, men har nå gått opp 5-6 kg på det året siden kursslutt.

Men nå har jeg endelig begynt å trene, og er veldig motivert til å komme meg ned i det jeg var! helst 60kg! Da skal jeg være så fornøyd at:)[/quote']

 

Hei.

Kjenner meg godt att i din situasjon. Har gått mange kurs , gått ned 16 kg. for så å gå opp 4-5 kg att. No har eg starta i vektklubben og håpar og nå målet mitt på 65 kg. Har alldri komme dit, men no prøver eg for ente gong.Strever dei første vekene fordi det tek så lang tid for eg ser resultat på vekta. Då er det lett å gi opp.Går ein del tur, men har som mål å jogga etter ei tid. Trur det er viktigt med delmål, ta eit steg i gongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk beskjed om' date=' var at vi skal ha 2 melkerasjoner og en fruktrasjon mer enn anbefalt + at når du regner ut energiforbruket ditt, skal du legge til 700kcal tror jeg det var. De fleste på kurset jeg år på, ligger på meny 3 når de fullammer. Jeg har ikke hatt noe problemer ang melkemengden min + jeg drikker ikke melk og har tidligere (2barn fra før) sikkert ikke fått i meg nok kalsium - denne gangen gjør jeg det - spiser 5 yoplait yoghurter per dag![/quote']

 

Hvordan kan jeg regne ut kaloriforbruket mitt? Har vel noe med vekt, høyde og kjønn å gjøre? Pluss aktivitetsnivå? Noen som har en formel til meg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...