Gå til innhold

ingen nedgang.. tvert imot!!!


Gjest Skalken

Anbefalte innlegg

nå trenger jeg virkelig å få litt motivasjon.. har to ganger igjen av kurs en og har gått ned jenvt og trutt - helt til sist gang. da hadde jeg gått ned 300 gram... nå skal jeg på kurs i dag igjen og har gått opp... ganske så mye.

har holdt meg til menyen og trent som vanlig - men merker på klær og vekt at den har gått opp gitt.

 

noen råd? er bare så lite motivert akkurat nå - lyst å gi opp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE GI OPP!!! Som du selv sier, du har jo gått ned jevnt og trutt til nå. Kanskje kroppen din bare trenger å tilpasse seg den nye vekten? Kanskje du bare har spist mye saltholdig mat i det siste? Kanskje du har mensen? Kanskje du har spist noe annerledes i det siste som kroppen din ikke liker? Kanskje har du trent mye og fått mer muskler?

 

Dessverre er det ikke sånn at selv om man er kjempeflink går man ned hver eneste uke. Noen ganger står vekten stille mens målebåndet viser at man har gått ned. Noen gang står bare alt stille. Men det kommer til å løsne etterhvert! Du får prøve å tenke på at det er ikke om vekten går opp en uke eller to som skal avgjøre dette, det er jo at du kommer i mål til slutt. Og det gjør du vet du! :P

 

Har du sjekket at du ligger på riktig meny? Kanskje du har trimmet mer enn du regner med og dermed spiser for lite?

 

Siden du har gått et helt kurs nå, kan du kanskje vurdere å ta en liten pause hvor du går opp en meny en uke eller to, og stabiliserer vekten du har nå. Da kan det godt være at det løsner igjen. Dette med pause tror jeg uansett er sunt, både for å gi kroppen litt tid til å venne seg til ny vekt, og for å få forbrenningen litt opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med kurs 1 - og gikk ned totalt 1,4 kg. Altså veldig lite på 8 uker.

 

Men - jeg har meldt meg på kurs 2 med oppstart med en gang - og er topp motivert for å fortsette.

 

Grunnen er selvsagt at kroppen har forandret seg! Har faktisk blitt strammere av treningen og mindre "dvask" rundt magen - til tross for liten nedgang i antall kg.

 

Gi derfor ikke opp! Kroppen trenger tidvis litt tid til å omstille seg til en sunnere hverdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...