Gå til innhold

hjelp meg!


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest stinelill1988

Hva er det jeg gjør feil jeg følger meny 2 og går på maxikurs men har til nå bare gått ned 200gram noe som er veldig lite på kurset, og jeg har snik veid meg i dag og nå er jeg på 70.5kg. da jeg hadde gått ned de 200gramene så var jeg 69.2kg og nå har jeg gått opp, hva kan jeg gjøre? vil ned i vekt. er snart på uke 3 på kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du er på riktig meny? Syns meny 2 høres litt lite ut hvis du går på maxikurs? Ville regnet på det en gang til nå som du vet sånn ca hvor mange trimpoeng du har i uken. Hvis man spiser for lite kan det paradoksalt nok føre til at du ikke går ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt kursleder! Be om å få komme litt før neste møte, slik at du kan få snakke litt med henne på tomannshånd, hvis hun ikke har tid til å snakke med deg på telefon.

 

Det er kjempeviktig at du ikke gir opp og faller tilbake til gammelt spisemønster.

 

Jeg syns også meny 2 høres lite ut hvis du går på maxikurs.

Selv er jeg 170 cm høy, veier 74 kg og skal ned til 65 kg, og jeg spiser 1.600 kcal daglig.

 

Veiing fra dag til dag er forresten veldig stressende, ettersom vekta påvirkes av om musklene holder på vann (etter trening), tarminnhold, hvor i syklusen du befinner deg og en rekke andre faktorer.

 

Ikke gi deg!

Glade ønsker herfra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

glemte å si en ting jeg går nettkurs, og ja jeg skal ligge på 1600kcal, det hu komfram til!

jeg skal bli flink fra i morgen av og resten av tiden på kurset..

 

jeg skal begynne å spise sundere!

 

men er ikke så flink med trening :P

trenger tips til trening, trener hjemme bare! liker ikke jogging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei du..

 

Hvis du ikke liker jogging (som meg), så er det fremdeles maaaange muligheter. Finn deg noen passe lange runder du kan gå, i ulike tempo. Gjør styrkeøvelser på gulvet hjemme.

Kjøp deg evt. en stepkasse og en slik step DVD.. utrolig bra trim. Lengre sykkelturer kan du jo ta deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er 44 år - og har ikke jogget siden "tvangstrening" i gymmen på skolen. Jeg har bestandig visst at jogge - nei det skulle jeg aldri gjøre!

 

Så begynte jeg å mistrives med tingenes tilstand... Jeg er 165 og hadde startvekt 70,1 da jeg begynte på internettkurs i slutten av august. Jeg går masse turer og plutselig en dag fant jeg ut at jeg kan da prøve å øke tempoet med litt småjogging... Jeg trener intervall - ett minutt rask gange og ett minutt jogging i tilsammen f.eks. 40 minutter. Først 10 minutters oppvarming, deretter 10 minutters nedtrapping.

 

Jeg synes fortsatt at jogging er et ork - men samtidig ser jeg at jeg forbrenner flere kcal på en times treningsøkt enn bare ved rask gange.... Så jeg skal holde på med det videre også.

 

Jeg er alenemor til en 8-åring - og han blir gladelig med på tur. Han på sykkel, jeg med mine intervaller.

 

Jeg har ikke gått ned all verden enda - 2,2 kg på 1,5 kurs... Men kroppen har endret seg mye. Jeg har blitt strammere, valkene på ryggen har minket og bilringen betraktlig mindre.

 

Så oppfordringen er - prøv å løp! Ikke løp for livet, men småjogg for en bedre hverdag :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...