Gå til innhold

Hvordan unngå oppblåst mage?


Gjest 10kilosoptimist

Anbefalte innlegg

Gjest 10kilosoptimist

Hei alle dere som jeg håper kaan hjelpe meg!

 

Har til nå gått ned litt over 4 kilo på 7 uker, og er forsåvidt godt fornøgd med det.. Skal fremdeles ned fem-seks kilo til, men det om det..

 

Om morningene nå, så er jeg begynt å like det jeg ser når jeg måler meg rundt magen,, har gått inn 7 centimenter på det tykkeste rundt magen og like mye rundt det smaleste på magen...

 

MEEEN! Og det er ett stort men, når kvelden kommer, så er dette blitt like tykt som da jeg begynte å slanke meg.. Dvs det jeg før var på morningen på det tykkeste, er jeg nå på kveldene på det tykkeste.. Og da føler jeg jo meg like tykk som føør! Åå!

 

Og med tanke på at det er på kveldene jeg gjerne skal en tur på byn, eller ditt eller datt, så er det MEGAFRUSTRERENDE!

 

Så kjære alle dere der ute, er det noe jeg kan gjøre for å hindre at magamålet øker så mye i løpet av en dag?

 

Det er ikke noe alternativ å ikkje spise den dagen jeg for eks, skal ut, da blir jeg jo bare syk og elendig..

 

Men er det noen tips?

Jeg har registrert at jeg for eks bør holde meg unna kullsyre.. Men noe annet?

 

Blir eevig takknemlig for gode råd på dette!

 

-optimist-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fikk tips av pappaen min om å droppe melkeprodukter en periode, og det gjorde susen. For min del kan dessverre rå grønnsaker forårsake oppblåsthet, og det samme med lyst brød og pasta, noe frukt spesielt epler, mye sukker og som du sier, kullsyre.

 

Jeg spiser så lite som mulig av dette hele tiden, og merker det med én gang når jeg spiser noe av dette (da rumler det fælt, og magen blir stor). Jeg prøver å holde et generelt høyt inntak av fiber (spiser mye grønnsaker, knekkebrød, ekstra grovt brød, müsli (med ris- eller havremelk) o.l. og merker at magen har det MYE bedre nå enn før. OG EN TING TIL: drikk rikelig med vann. Jeg har vært mye plaget med oppblåst mage og er nesten aldri plaget lenger nå.

 

Så fiber, fiber, fiber, forsiktig med melk og masse vann.

 

Dessverre for min del krever det mer enn å tenke på hva jeg spiser den ene dagen jeg skal ut, men har løst det ved å endre litt på kostholdet generelt. Det har gjort UNDERVERKER, men det tok litt tid før magen vente seg helt til det.

 

Ellers er det jo mange reklamer på TVen nå for produkter som skal hjelpe, men jeg satser heller på å bruke mat som medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...