Gå til innhold

Klarer ikke å komme igang med treningen...


Gjest pia240

Anbefalte innlegg

Jeg er da helt ny inne her, bestemte meg for å prøve dette å se om jeg får mer motivasjon til både trening og riktig spising.

Er 22 år å veier ca 95 kg, har en ganske kraftig beinbyggning,

jeg syns ikke jeg ser ut som jeg veier 95 kg, men det gjør vel altså å jeg trives ikke.

Skal til syden på nyåret med samboeren å det hadde vært godt å vært noen kilo lettere å følt seg vell i bikinien på stranda.

Har laget meg en treningsplan som jeg skal bruke hver dag,

men har enda ikke vært sterk nok til å dra meg opp av sofaen for å trene...

Gammel vane vond å vende, men den SKAL vendes...

Håper jeg kan få litt tilbake melding å at dere kan hjelpe meg med å få treningsgnisten tilbake.

Jeg syns jo det er så herlig med den følelsen man sitter igjen med etter en god treningsøkt, så hvorfor klarer jeg da ikke å gjøre det??

Drev med mye før, jeg danset masse forskjellig dans å drev med litt sport.

Flyttet til Trondheim for snart 2 år siden, men jeg klarer ikke å finne meg venner,

det gjør jo også til at sofaen blir ens beste venn...

Så savnet etter venner er stort, er litt sjenert at meg å tør ikke begynne på dans eller en annen spørt uten at jeg kjenner noen som jeg kunne dratt med meg..

Hadde vært koselig om man kunne funnet seg bekjentskap her inne,

her er man jo alle ute etter det samme å kan da bli lettere å motivere hverandre å dra hverandre med på trening og andre treningsøkter.

Så gleder meg til å lese hva dere skriver =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei du..

 

Dørstokkmila er alltid den verste avstanden å gå. Men når du først kommer deg ut av sofaen, så er det utrolig mye lettere neste gang.

En må bare bite seg i det. Selv om kroppen roper at den ikke vil, så bare kom deg avgårde til treningsstudio, eller ut av døra, hvordan du enn velger å trene. For alt hjelper. Bare ikke det å sitte stille i sofaen.

 

Jeg vet at det er vanskelig å holde motvasjonen oppe om man ikke har venner der man bor. Jeg flyttet til Bodø i fjor høst, til han som nå er samboeren min. Og kjente ikke en kjeft, utenom han. Gjennom studier og diverse har jeg blitt kjent med enda nye fjes. Så det finnes håp.

Men man må ut.. for de potensielle vennene kommer ikke og ringer på sånn helt uten videre.

 

Og du.. hvis du faktisk tar mot til deg og starter på dans e.l. helt alene.. så er det garantert andre som også kommer alene. Potensielle venner..?

 

Ønsker deg lykke til.. og håper du klarer å holde motet oppe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at dørstokkmila er den verste, ja. Så hva med å prøve å si til deg selv at "jeg skal prøve i 10 min, og hvis jeg ikke vil/orker mer da, så slutter jeg". Sjansen er stor for at når du først er kommet igang, så er det greit å fortsette. Men hvis du IKKE har lyst til å fortsette likevel, så har du i alle fall fått 10 min trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skytteline89

Jeg kjente meg veldig igjen i deg. er ei jente på snart 20. veier 90 kilo, men det ser man ikke på meg heller. Jeg begynte for alvor for et par måneder siden. har gått ned fra 94 kg. Jeg har vært så slapp, det er først nå i det siste jeg har tatt meg selv i akt.

Jeg kommer meg ikke ofte ut døren heller. jeg trener pilates hjemme to ganger om dagen!! det er fantastisk trening! + at jeg prøver å gå meg en tur et par ganger i uken. Etterhvert skal jeg tørre å gå på treningsstudio, når jeg har fått litt bedre selvfølelse og litt bedre kondis!

Nå vet ikke jeg hva du drev med av dans, men for meg var det hiphop, salsa og jazzballett. men måtte slutte pga flytting og slikt. Dersom jeg er veldig giddelaus, tar jeg 20 knebøy og 5 armhevinger flere ganger delt utover dagen, det er bedre enn ingenting. Og dersom jeg sitter i sofaen, gjør jeg strammeøvelser i rumpe og lår, eller bare beveger meg litt, fint å ha på radio og bevege seg litt etter musikken. Det er småting man kan gjøre som etterhvert har mye og si!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...