Gå til innhold

Auroras ferd mot en ny og bedre livsstil!


Gjest Aurora85

Anbefalte innlegg

Heia

 

Jeg er en jente på 24år som har funnet ut at nok er nok! Nå er det slutt med skylapper og unnskyldninger om hvorfor klærne ikke passer lenger (som feks at det sitter en liten nisse i skapet mitt og syr inn klærne mine om natta...).

 

Jeg går på Grete Roede sitt maxi-kurs. Har planer om å gå ned ca 30kg. Veier per idag 106,5kg.

 

Jeg kommer til å bruke denne tråden som en slags livsstilsdagbok. Jeg kommer til å føre inn mine ukentlige vekttap, oppsummeringer av ukene som går og ellers ting og tang jeg føler for å skrive :-)

 

Dere må gjerne legge inn kommentarer, jeg trenger all den motivasjonen jeg kan få og vil selvfølgelig gi det samme tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit!

Ganske ny her inn jeg og, har nettopp startet på internettkurs. Vi har samme utgangspunkt!;) Vi SKAL klare det, får ta en dag av gangen og ikke gi oss! Virker som et bra opplegg og man kan spise en del god mat heldigvis!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia folkens ! ;)) Takk for koselige helsinger!

 

Ja dette skal vi klare ! Jeg er veldig fornøyd med Grete Roede sitt opplegg. Blir like overrasket hver gang jeg ser mengden av mat jeg skal spise til hvert måltid.. Dette er jo mye mer enn hva jeg spiste før og alikevel går en ned i vekt av det. Er liksom ikke en gulrot og et salatblad til middag. Nei dette liker vi!

 

Sitter nå og skal lage meg handleliste. Har funnet ut at det funker bra for meg. Da handler jeg nøyaktig det jeg skal og ikke et gram mer. Tror jeg skal prøve GR sin oppskrift som heter Kjøttsaus Pizzaolia idag ilag med pasta. Og så får jeg se om jeg finner noe spennende å bruke kosemerkene mine på :))) Jeg har normalt vært veldig på sjokolade, så tror det blir innen den gata der. Utfordringen der er jo at en kun spiser innenfor kosemerkegrensene og lar resten av sjokoladen ligge. Der har jeg problemer :)/

Hva liker dere å bruke kosemerkene deres på da? :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er også veldig glad i sjokolade derfor har jeg startet med mørk sjokolade. Den dekker søtbehovet, men jeg trenger mye minder for å få nok. Det finnes en utgave som kommer i en boks med 10g biter pakket enkeltvis. Har nå brukt over en måned på å fortære hele boksen ettersom jeg kun spiser en bit av gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei' date=' jeg er også veldig glad i sjokolade derfor har jeg startet med mørk sjokolade. Den dekker søtbehovet, men jeg trenger mye minder for å få nok. Det finnes en utgave som kommer i en boks med 10g biter pakket enkeltvis. Har nå brukt over en måned på å fortære hele boksen ettersom jeg kun spiser en bit av gangen:)[/quote']

 

Jeg elsker mørk sjokolade! Jo mørkere jo bedre. Hvor du får kjøpt den boksen ?

 

Blir Nonstop på meg ikveld :-) 77stk :-D Det dekker akkuratt de kcal som er innenfor kosemerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en uke gått og litt mer. Hadde egentlig kursdag idag men formen har ikke vært helt bra i det siste så jeg måtte melde avbud. ;)

 

Har vertfall kommet meg ut på tur idag :) Treningen min består foreløpig av rask gange ca 1time 6 dager i uka. Det var deilig med tur. Må ta meg selv litt i nakken for å komme meg ut på tur men når jeg først er ute å går så er det himmelsk.

 

Måltidene går også egentlig ganske greit nå. Før jeg begynte på kurset åt jeg gjerne kun 3 ganger om dagen maks! Nå spiser jeg 5 og det ganske store måltider i forhold til hva jeg spiste før (er på meny 4). Hadde problemer med å få i meg all maten i starten. Men har funnet ut at det å lage en plan over nøyaktig det jeg skal spise hver dag til alle måltider fungerer for meg. Etter at jeg gjorde det har det gått mye bedre.

 

Men merker at 3 brødrasjoner både til frokost og lunsj er litt i det meste laget enda. Spesielt viss det er snakk om tre brødskiver til hvert måltid. Så jeg hadde blitt veldig glad viss det er noen som har noen gode tips til frokost og lunsj som ikke er så stor mengde men samtidig mettendes? Jeg spiser havregrøt eller frokostblanding til frokost av og til. Men hadde vært greit med en avveksling. Det hadde vertfall vært greit med noe fristende til å ha med seg som lunsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...