Gå til innhold

i samme båt...


Gjest tinapia

Anbefalte innlegg

Sitter og leser mange av innleggene, og her er det mye "vettugt" og ikke minst oppmuntring. Noe som er veldig viktig i denne situasjonen vi er i nå. Jeg er ei jente som har slitt med vekta i flere år, og kan vel kalles en evig jo-jo slanker. Må le av enkeltes innlegg her, for det er jo som å lese om meg selv. Tihi...

Etter tette svangerskap og som "sofa-sliter-matvrak-søt-sjuk-hele-tia" har vel kiloene sin egen forklaring. Begynte å gå tur for 5 uker siden, var hos legen for 4 uker siden, og fikk vite at jeg hadde høyt undertrykk...OG jeg fikk sjokk da vekta viste 109,5 kg.

Jeg brukte 4 dager på å "manne" meg opp, og på mandag 5/10, registrerte jeg meg på vektklubben og prøver nå å leve et mye sunnere liv.

Jeg har nå gått 1-1,5 timer hver dag, bare 4 dager på 5 uker at jeg ikke har gått. Og det pga kink i ryggen.

Mandag 12/10 viste vekta minus 6 kg, og uka etter minus 4 kg. Det er helt utrolig, men jeg gikk altså ned 10 kg på to uker.

Sist uke gikk jeg ned 0,7 kg, og det er ny veiing i morgen. Minus 43 cm er jeg også...

Nå har det vært noen selskaper denne helga og jeg har ikke tenkt kalorier...Spist god og ikke-mager mat, men droppet kakene...

Det er ikke enkelt å holde på alene....derfor håper jeg på at noen her vil hjelpe meg av og til, og gi meg et spark bak når jeg trenger det:o)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mål: 95 kg til jul

 

Start uke 41: 109,5 kg

uke 43: 98,8kg = -10,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feitebeite

Jøss, har aldri før hørt om noen som har gått ned 10kg på 2uker..fantastisk!!

Det virker som om du er motivert og godt igang, stå på videre.

Gleder meg til å lese hvordan det går videre.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser to brødskiver hver morgen- alt fra grove rugbrød til kneipp, med en påleggsrasjon. Litt Brelett må jeg ha, men det er veldig lite. Jeg spiser ca det samme til lunch. Middagen lager jeg som alltid, ikke magrere, men jeg spiser mye mindre enn før. Er ikke så flink til å veie...men av og til må jeg det. Kveldsmaten prøver jeg å spise før kl 19. og da er det gjerne 2 nye skiver med noe godt oppå. Bruker mye grønt og drikker mye vann. (1200-1400kcal pr dag)

Jeg har også ca en time med rask gange hver dag, og det hjelper nok også på;)

 

Nå har jeg hatt mye vann i kroppen, så det er nok det som har forsvunnet til nå. De to siste ukene har jeg gått ned 1,6 kg tilsammen.

 

Noe jeg liker godt er Philadelphia ost med krydder. Smører et tynt lag på skiva.(ikke noe Brelett da) Fyller den med tomat,agurk,paprika,rødløk og event. salatblad...kan bruke en bit skinkepålegg, men det trengs ikke. Sundt og godt:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vekta fått sitt faste mandags-besøk. Etter ei helg med masse utskeielser regnet jeg med at pila ville gå motsatt vei, men overrasket som jeg ble, viste den litt mindre idag også...

 

Mitt mål da jeg startet var å bli 95 kg til jul. Og idag viste den 97,9 kg...Jippi

 

 

Julemål: 95 kg til jul

 

Start uke 41: 109,5 kg

uke 45: 97,9 kg = -11,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg ferdig med to barneselskap, familieselskap og farsdag...med andre ord: kaker-kaker-kaker :(

 

Familieselskapet la jeg til en torsdags ettermiddag og kokte en stor gryte med kjøttsuppe, men denne familien er noen skikkelige kakemonser...så det måtte nok kaker til også. Fardagen må jo også feires litt, og da var det minstemann som hadde ønske om å hjelpe mamma med en skikkelig jordbærkake. Og jordbærkake, det ble:)

 

Jammen er det vanskelig å styre unna alle disse kakene, men jeg

har faktisk ikke rørt mer enn 50 gr sjokoladekake. Egentlig synes jeg at jeg har vært kjempeflink.

 

Resultatet, etter å ha vært på vekta, var -1,8 kg JIPPI!!!!!

 

Da har jeg bare 1,6 kg til mitt julemål....som er å bli 95 kg :)

 

---------------------------------------------

 

Julemål : 95 kg

 

start uke 41: 109,5 kg

uke 46: 96,1 kg = -13,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være veldig godt å ha kommet så godt igang,du har jo gått ned kjempemasse allerede:) Bra jobbet! Leste tråden din her og tenkte at jeg kanskje kunne henge meg på! Har vært medlem her tidligere, men ikke benyttet meg av forum,så tenkte kanskje at det kunne være til litt ekstra motivasjon om jeg følger med på en tråd og ser hva andre har oppnådd også:(

Jeg gikk på vekten i dag og fikk sjokk da vekten viste 117 kg, 10 kg mer enn for bare to måneder siden,så nå må jeg bare komme igang. Mitt første mål er å komme under 110 kg til jul, og deretter 10 kg til sommeren igjen.

 

.................................

julemål 110kg

 

start uke 46: 117kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må nok si det samme som deg...Haka datt i gulvet da jeg gikk på vekta hos legen og den viste 109,5 kg.

Men det var det høye blodtrykket som trigget meg til å starte.

 

Mange har snakket om Fedon og andre kurer hvor man følger et mere "uvanlig" kosthold...men for min del er det Grete Roede som virker. Når man har barn så må man lage normal hverdagsmat, med brød, poteter etc, og det kan jeg gjøre nå....

 

Det har vært greit at det har gått så fort som det har gjort til nå...men jeg regner med at nå stopper det nok litt opp. Men det skal også sies at jeg har jobbet hardt. Og på mine 5 uker så har jeg jobbet meg til 21 trimpoeng på mitt 2. trimtre :)

 

Lykke til og bare heng deg på:()

gleder meg til å følge deg også:D

 

 

---------------------------------

 

Julemål: 95 kg

 

Start uke 41: 109,5

uke 45: 96,1 kg = -13,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Mange har snakket om Fedon og andre kurer hvor man følger et mere "uvanlig" kosthold...men for min del er det Grete Roede som virker. Når man har barn så må man lage normal hverdagsmat' date=' med brød, poteter etc, og det kan jeg gjøre nå....[/quote']

 

 

GR er det eneste jeg har sjangs på å holde på i lengden. Veldig sansen sitatet: "Alle tåler litt, ingen tåler alt" :(

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd atkins, og kan ikke akkurat si at d var enkelt å følge,man kan jo ikke spise noe annet enn fett og kjøtt,da er d veldig vanskelig å variere! Fedon var litt bedre,men uansett jeg trenger brød og poteter!:D Jeg synes GR er en behagelig måte å slanke seg på og noe man kan leve med, ikke noe man presser seg igjennom for en kort periode i livet.

 

Ønsker alle lykke til resten av uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det herjet oppkast hos ett av barna, halsbetennelse hos resten av familien. Og nå har jeg gått inne over en uke med enten barn eller at jeg selv er syk.

 

For en og en halv uke siden hadde jeg en real sprekk. Verket i hele kroppen og lå og halvsov på sofaen, da jeg våknet til liv og kjente at søt-suget tok overstyring. Jeg heiv i meg flere sjokoladekjeks. Tror ikke jeg rakk å tygge de engang...de gikk ned på høykant. Det samme skjedde ettermiddagen etter, men så var det stopp. Og med et par dager med trim denne uka, ble resultatet på vekta: - 0,2 kg.

 

Sist uke, har jeg vært kjempeflink med mat. Ingen sprekk...men heller ingen trim pga sykdom. Det er surt. Vi hadde kalkun med alt tilbehør i går, på søndag, og da spiste jeg nok vel mye (regnet ikke kalorier)

 

I dag har jeg vært på vekta igjen :)

Nå viste den - 2,3kg. JIPPI

 

Jeg er ferdig med julemålet, som var å bli 95 kg....jeg er nå 93,5 kg :)

 

Mitt nye mål til jul er å bli 90 kg :D

--------------------------------------

 

1. julemål: 95 kg

2. julemål: 90 kg

 

Start uke 41: 109,5

uke 48: 93,5 kg = -16 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært et hardkjør. Seminar i helgen med middag og dessert (heldigvis var ikke desserten noe god, så den stod jeg glatt over).

Adventskveld på Samfunnshuset, som jeg har vært med å arrangert + at jeg sang. Det ble en vellykket kveld....men jeg var kjempe sliten da jeg kom hjem. Og det at jeg tok den berømte vaksina på fredag, gjorde at jeg også har vært i dårlig form.

 

MEN idag er det mandag og veiedag. Og jeg jubler:) Enda 2 kg mindre enn forrige uke. Dette er utrolig, men sant, nå har jeg 1,5 kg igjen til jeg har nådd mitt 2. julemål.

 

Ha en fantastisk fin mandag alle sammen :)

 

--------------------------------------------

 

1. julemål: 95 kg

2. julemål: 90 kg

 

Start uke 41: 109,5

uke 49: 91,5 kg = -18 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er julen like om hjørnet. Adventstiden med all den bakingen har vært utrolig vanskelig og det har blitt litt smaking. Resultatet har vært at vektnåla har stått på stedet hvil.

 

Men etter å tatt meg skikkelig sammen den siste halvanna uka, så ble det andre julemålet mitt nådd.

 

Nå håper jeg bare jeg klarer og holde meg denne juleuka også....

 

-------------------------------

1. julemål: 95 kg

2. julemål: 90 kg

 

Start uke 41: 109,5

uke 52: 89,5 kg = -20 kg

 

 

GOD JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...