Gå til innhold

10-15 kilo ned andre som skal det??


Gjest wikki

Anbefalte innlegg

heia jeg er ei jente på 26 år som ønsker og bli kjent med andre i samme situasjon som meg.

jeg er to barnsmor,har barn på 4 og 6 måneder.

har gått et kurs alene og klarte 7,2 på kurset.

nå har jeg forsett alene og klart 9 kilo til sammen..ønske som sagt og gå ned 10 til 15 til...er det noen som kjenner seg igjen??

bor på vestlandet=)

håpe på svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Så flink du har vært til å gå ned allerede. Dødsbra!!

 

Jeg er litt i samme situasjon som deg. Er 31 år og har to små jenter, ei på 3 år og ei på 6 mnd. Jeg la på meg masse i svangerskapene, og har en del kilo jeg vil ha av nå. Jeg startet på kurs den 22.oktober Målet er å gå ned ca. 15 kilo på sikt.

 

Har fått lavt stoffskifte etter den siste fødselen, så jeg driver med utprøving av medisiner nå. Håper ikke dette ødelegger så altfor masse for vektnedgangen. Det går saaaakte, men det går i allefall nedover enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilleanita
heia jeg er ei jente på 26 år som ønsker og bli kjent med andre i samme situasjon som meg.

jeg er to barnsmor' date='har barn på 4 og 6 måneder.

har gått et kurs alene og klarte 7,2 på kurset.

nå har jeg forsett alene og klart 9 kilo til sammen..ønske som sagt og gå ned 10 til 15 til...er det noen som kjenner seg igjen??

bor på vestlandet=)

håpe på svar =)[/quote']

 

Jeg er i ganske lik situasjon som deg! Er 30 år, har en gutt på 5 og ei jente på snart 3 mnd. Jeg startet på internetkurs i går, og ønsker å gå ned ca 12 kg. Veier nå 67, og målet er 55 (jeg er ganske lav - bare 158 cm på sokkelesten). Synes det er utfordrende å skulle telle alle kalorier jeg har i meg - men er fast bestemt på at dette skal jeg klare! Har alltid vært glad i god mat, og av godterier er popcorn og sjokolade mine to svakheter.... Er heller ikke noe særlig glad i å trene, så her må jeg virkelig finne selvdisiplin. Så det var litt om meg! Vært kjekt å kunne ha noen å dele erfaringer med fremover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe
Jeg er i ganske lik situasjon som deg! Er 30 år' date=' har en gutt på 5 og ei jente på snart 3 mnd. Jeg startet på internetkurs i går, og ønsker å gå ned ca 12 kg. Veier nå 67, og målet er 55 (jeg er ganske lav - bare 158 cm på sokkelesten). Synes det er utfordrende å skulle telle alle kalorier jeg har i meg - men er fast bestemt på at dette skal jeg klare! Har alltid vært glad i god mat, og av godterier er popcorn og sjokolade mine to svakheter.... Er heller ikke noe særlig glad i å trene, så her må jeg virkelig finne selvdisiplin. Så det var litt om meg! Vært kjekt å kunne ha noen å dele erfaringer med fremover:-)[/quote']

 

Så hyggelig at vi er flere i samme situasjon. Jeg startet nedgangen på 73 kilo, og målet er egentlig 55 på sikt. Men første må er 60 kilo. Jeg er 160 høy, så nå veier jeg altfor mye i allefall. I dag veide jeg 70.5, så jeg er på vei ned.

 

Koselig om vi kan følge hverandre da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilleanita

Hei!

 

Nå har jeg gått på kurset i 1 uke, og telt kalorier og veid all mat - og trent hver dag. Men har det skjedd noen fremgang da? Niks, vekta viste nøyaktig det samme som forrige torsdag.... 67 kilo:-( Må si jeg ble ganske lei meg da... mistet litt motet liksom - får mest lyst til å sette meg ned og trøstespise! Men det skal jeg ikke gjøre - dette skal jeg klare! Fikk brev fra kursleder om at jeg kanskje burde øke litt på matinntaket siden jeg trener så mye som jeg gjør (over 10 trimpoeng denne uka) Men det synes jeg høres skummelt ut! Tror heller jeg skal starte med å være flinkere til å følge fruktrasjoner og melkerasjoner, for jeg har en tendens til å bytte ut disse med annen mat som frister mer - som for eksempel en nutrilettbar....

 

Anyway - håper å høre hvordan det har gått med dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Er en dame på 42 år som går sitt første GR kurs, er begynt på 4 uken med kaloritelling og trening:)

Startet på 74,9 18.oktober , og veide på tirsdag (veiedagen)71,3= - 3,6 kg.

Er veldig fornøyd med det , og håper bare det fortsetter sånn.

Har som første mål 70 kg før siste helgen i november, for da skal jeg på julebord!!!

Langsiktig mål er å komme ned på ca 64 kg, men ser etterhvert hvilken vekt jeg kan trives med, har nemlig ikke veid under 65 kg på mange år.

Er 161 cm høy, så egentlig er idealvekten noe lavere, men har solid benbygning, så jeg har alltid veid i overkant av normalen for min høyde.

 

Er veldig glad i kaker og sjokolade, men det går helt fint å holde seg borte fra det hvis jeg bare bestemmer meg.

 

Tips til de som er glad i søtt:Bruk vaniljekesam med syltetøy(lettsyltetøy elller syltetøy uten sukker)på skiven eller knekkebrødet, gjerne med banan eller annen frukt oppå der igjen. Kjempegodt!!!:D Som snop !

Jeg får iallefall dekket søtbehovet mitt med det, såpass at jeg har problemer med å bruke kosemerkene opp.....Har liksom ikke behov for noe mer da.

 

Lilleanita: Tror nok du må spise litt mer siden du trener såpass bra.Jeg fikk den samme beskjeden fra min kursleder.

Jeg skal feks spise ca 1600 kcal for dagen, i starten synes jeg det var vanskelig å komme opp i, men hvis jeg trener hver dag må jeg spise såpass,minst, ellers blir det for lite, da går jeg tom...

Min erfaring så langt er at det lønner seg å spise jevnlig, og nok ,tidlig på dag(før middagen inntas)da risikerer jeg ikke å bli veldig sulten utover kvelden.

Jeg måtte legge inn et ekstra måltid for å få nok kcal, og det hjalp på vekta!

Bare prøv å få spist ofte nok, ikke mer enn fire timer mellom.

Jeg spiser hver 2-3 time som regel, og prøver å bli ferdig med spisingen 2-3 timer før leggetid.

Husk at det er ikke bra å spise for lite heller. Det gjelder å holde forbrenningen oppe.

Jeg for min del spiser mer nå til måltidene enn jeg gjorde før jeg begynte på kurs, forskjellen er at nå er det skikkelig mat jeg spiser , og ikke sjokolade og annet godteri med masse kalorier som er lett å ty til når man er skrubbsulten.

Dermed forsvinner kiloene sakte og sikkert:)

Dette ble visst mye på en gang, men la gå!:)

Ha en kjempefin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Er det bare meg, eller er 1600 kcalorier ganske mye? Jeg kommer ikke opp i det antallet kcalorier jeg skal hver dag. Og vet liksom ikke hvor dumt det er. Ligger på mellom 1200 og 1400 stort sett.

 

Kan man fylle på med "usunne" ting for å fylle opp kcaloriene eller er ikke det anbefalt? Jeg trener ikke supermye, men har 28 trimpoeng på tre uker.

 

Hmmm, ikke så greit å vite hva som er lurt. Jeg går veldig sakte ned, har gått ned 1.4 kilo på tre uker. Men driver med utprøving av medisiner for stoffskiftet, så jeg vet ikke hvor mye det ødelegger.

 

KJipt at du ikke hadde gått ned, lilleanita. Men det kommer nok siden du er flink til å følge opplegget. Noen ganger tar det litt tid før kroppen reagerer.

 

Og toshi, du har vært kjempeflink da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

da kan jeg trøste deg med at jeg ikke kommer opp til 1600kcal jeg heller, og jeg syns også det er veldig mye, jeg finner liksom ikke matvarer som gir nok kcal for å dekke all dem kcal`n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Nei, men tror du man kan spise noe kaloririkt og usunt for å komme opp i det. For eks et par biter sjokolade. Eller funker ikke det? Jeg har hørt noen si at det ikke er så viktig hva slags mat kaloriene kommer fra, så lenge man holder seg til det antallet man skal. Men vet jo ikke om dette stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror det har noe å si HVA du spiser, spesielt i forhold til forbrenning. Du forbrenner mer når du holder deg til sunt fett framfor usunne ting som inneholder tommekalorier.

 

Kanskje du kunne bruke litt mer olivenolje eller rapsolje i maten, eller litt mer kalori -rikt pålegg som f.eks. kaviar, leverpostei eller makrell i tomat Spis litt mandler, nøtter, tørka aprikoser. Hvis jeg har noen kalorier igjen når kvelden kommer tar jeg en skål med müsli, noen oliven, et par glass cultura med fruktsmak eller noen tørka aprikoser. Kjempegodt og sunt, samtidig som det gir en god del kalorier.

 

Forbrenningen kan stoppe helt eller delvis opp dersom du får i deg for lite kalorier. Har lest om mange slankere her inne som har begynt å gå ned i vekt først når de spiser mer.

 

Masse lykke til med spisinga. Kos deg med maten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilleanita
Hei alle sammen!

Er en dame på 42 år som går sitt første GR kurs' date=' er begynt på 4 uken med kaloritelling og trening:)

Startet på 74,9 18.oktober , og veide på tirsdag (veiedagen)71,3= - 3,6 kg.

Er veldig fornøyd med det , og håper bare det fortsetter sånn.

Har som første mål 70 kg før siste helgen i november, for da skal jeg på julebord!!!

Langsiktig mål er å komme ned på ca 64 kg, men ser etterhvert hvilken vekt jeg kan trives med, har nemlig ikke veid under 65 kg på mange år.

Er 161 cm høy, så egentlig er idealvekten noe lavere, men har solid benbygning, så jeg har alltid veid i overkant av normalen for min høyde.

 

Er veldig glad i kaker og sjokolade, men det går helt fint å holde seg borte fra det hvis jeg bare bestemmer meg.

 

Tips til de som er glad i søtt:Bruk vaniljekesam med syltetøy(lettsyltetøy elller syltetøy uten sukker)på skiven eller knekkebrødet, gjerne med banan eller annen frukt oppå der igjen. Kjempegodt!!!:D Som snop !

Jeg får iallefall dekket søtbehovet mitt med det, såpass at jeg har problemer med å bruke kosemerkene opp.....Har liksom ikke behov for noe mer da.

 

Lilleanita: Tror nok du må spise litt mer siden du trener såpass bra.Jeg fikk den samme beskjeden fra min kursleder.

Jeg skal feks spise ca 1600 kcal for dagen, i starten synes jeg det var vanskelig å komme opp i, men hvis jeg trener hver dag må jeg spise såpass,minst, ellers blir det for lite, da går jeg tom...

Min erfaring så langt er at det lønner seg å spise jevnlig, og nok ,tidlig på dag(før middagen inntas)da risikerer jeg ikke å bli veldig sulten utover kvelden.

Jeg måtte legge inn et ekstra måltid for å få nok kcal, og det hjalp på vekta!

Bare prøv å få spist ofte nok, ikke mer enn fire timer mellom.

Jeg spiser hver 2-3 time som regel, og prøver å bli ferdig med spisingen 2-3 timer før leggetid.

Husk at det er ikke bra å spise for lite heller. Det gjelder å holde forbrenningen oppe.

Jeg for min del spiser mer nå til måltidene enn jeg gjorde før jeg begynte på kurs, forskjellen er at nå er det skikkelig mat jeg spiser , og ikke sjokolade og annet godteri med masse kalorier som er lett å ty til når man er skrubbsulten.

Dermed forsvinner kiloene sakte og sikkert:)

Dette ble visst mye på en gang, men la gå!:)

Ha en kjempefin helg alle sammen![/quote']

 

Hei Toshi!

Takk for motiverende svar! Ser virkelig ut som du har kommet deg inn i en god rutine da - kjempeflink! I morgen har jeg min andre veiedag, og gruer meg sinnsykt... har en følelse av at vekten har gått feil vei... Har ikke greid å spist mer denne uken heller, og i tillegg har jeg bare fått til 6 trimpoeng - skuffet over meg selv! Menmen, det får bare stå til. Fra i morgen av jeg begynne å være mye strengere mot meg selv - da blir det å følge alle matrasjoner til punkt og prikke - og trene hver dag!

 

Dere andre: Lykke til! Skal bli spennende å følge dere fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...