Gå til innhold

Tropico`s lange vei til et sunnere liv


Gjest tropico78

Anbefalte innlegg

-0,8 kg så langt

----------------------------------

 

Da var jeg nok en gang "på slankern". Har tidligere prøvd meg på alle mulige slags slankekurer og gjort mange halvhjerta forsøk på å gå ned i vekt.

Denne gangen skal jeg legge om livsstilen og ikke falle tilbake til gamle vaner igjen.

 

Jeg er 31 år. Gift. Ingen barn. (noe som er en stor sorg, jeg er ufrivillig barnløs pga to tette eggledere)

 

Om under en uke begynner jeg på Grete Roede kurs. Har tidligere gått kurs, men det begynner å bli mange år siden. Har fortsatt kunnskapen, men håper at ukentlig oppfølging og nye venner kan hjelpe meg ned i vekt.

Har gått ned ca. 5 kg på egenhånd nå, men har langt igjen.

 

Gikk opp litt igjen etter den siste flinke perioden min, så nå prøver jeg å gå ned litt før kurset starter.

 

Har som plan å være aktiv 1 time per dag. Satser på mye dans, og trening hjemme foran tv`en siden jeg ikke liker å gå ut.

 

Er faktisk litt redd for å gå ute i mørket, så bli lite turer på kveldstid ja.

Flere som er sånn som meg? Hvordan kommer man seg over denne frykten?

 

Skal ellers spise sunn og god mat. Har vært medlem på VG sin vektklubb, og der har jeg printet ut oppskrifter for hver dag. Hjelper masse å planlegge hva man skal spise til middag.

 

Jeg ønsker i første omgang å komme meg under 100 kg. Da kan jeg søke på prøverørsbehandlingen som jeg har fått avslag på både privat og offentlig pga for høy BMI.

Mitt neste mål er å komme ned på 80 tallet. Har nok trivselsvekt på rundt 82 tror jeg. Litt mer enn "normal"-vekt for en på 175 cm, men det er en vekt jeg fint kan leve med.

 

Kiloene mine har kommet på pga alt for mye kos etter jeg traff min mann. Og i tillegg en del depresjon.

 

Jeg er overspiser delux. Jeg trøstespiser. Jeg spiser når jeg er glad. Jeg spiser når jeg er syk. Jeg spiser når jeg er sliten. Jeg spiser når jeg kjeder meg.

Jeg spiser og spiser og spiser og spiser....

 

Har vurdert å gå på møte i anonyme overspisere, men har ikke tatt det steget enda. Tror kanskje GR kurs vil hjelpe også.

Noen andre som har vært på anonyme overspisere møte?

 

Denne kroppen vil jeg ikke lengre leve med. Jeg vil føle meg vel igjen. Jeg vil elske meg selv, og ikke skjemmes mere.

Overvekten min har gjort at jeg har stengt meg inne sosialt. Jeg ønsker ikke å delta på sosiale ting, spesielt hvis det er folk jeg ikke ser så ofte.

Overvekten har gjort at jeg rett og slett hater meg selv. Jeg hater kroppen min, og jeg hater meg selv som ikke greier å gjøre noe med dette.

 

Dette ble langt. Men håper at noen andre i samme situasjon tar kontakt! :D

 

 

 

 

---------------------

Start dato: 9 november

Start vekt : 111.8

 

Dagens vekt: 111.1

 

--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg kjenner godt på følelsen av å ikke få hjelp til barn pga vekt... og å spise pga depresjoner, som ikke blir lettere når en lengter etter barn...

 

vi prøvde i 4 år med første, som vi fikk ved hjelp av ivf, og er vel verdt alt en må gjøre for å få det til...

det er også den største motivasjonen min når jeg nå har tatt steget og begynt på GR.. Jeg må ned 15kg til før jeg kan ringe å få hjelp til barn nr 2.

 

Ønsker deg masse lykke til, for dette skal vi klare...

 

-Callach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kurs, vektnedgang og nytt forsøk.

 

Ja, det er tungt å få beskjed om at de ikke vil hjelpe før man har gått ned i vekt. Mange mener det er bra motivasjon, men jeg ser ikke det sånn. Heller motsatt.

 

Men vi får stå på begge to så får vi dette til! :D

 

 

 

Vil bare si at jeg kjenner godt på følelsen av å ikke få hjelp til barn pga vekt... og å spise pga depresjoner' date=' som ikke blir lettere når en lengter etter barn...

 

vi prøvde i 4 år med første, som vi fikk ved hjelp av ivf, og er vel verdt alt en må gjøre for å få det til...

det er også den største motivasjonen min når jeg nå har tatt steget og begynt på GR.. Jeg må ned 15kg til før jeg kan ringe å få hjelp til barn nr 2.

 

Ønsker deg masse lykke til, for dette skal vi klare...

 

-Callach[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang : -1,3

----------------------

 

 

I går var jeg på min første fysioterapi time. Han fant med en gang ut at leddene og musklene øverst i nakken var kjempe ubevegelige.

Han mente at det var mye han kunne gjøre for å redusere migrenene.

 

Ååååå jeg er lykkelig. Kan nesten ikke vente til i morgen, da skal jeg tilbake dit. Befrielse og et lite håp om at fysio kan hjelpe mot migrenene mine.

 

Nakken min er stiv som rakkern i dag, og føles som migrener er på vei. Men jeg får holde ut.

 

Flink med mat i går. Etter middag fikk jeg kjempe lyst på sjokolade cookies som jeg har i skapet. Var bare sekunder unna å falle for fristelsen. Men jeg tok en helomvendig, og tok meg noen knekkebrød med jordbærsyltetøy i stede.

Kanskje ikke verdens sunneste, men jeg tenkte som så at det var bedre enn sjokolade kjeks.

Havnet på 1540 kcal i går. Og i VG sin vektklubb skal jeg spise 1895. Så da var jeg godt under i allefall.

 

Vekta smilte til meg i dag tidlig, har greid å gå ned over 1 kg siden mandag. Herlig at kiloene jeg akkurat har gått opp ikke satt så kjempe hardt.

Kommer jeg meg under 110 til mandag skal jeg være kjempe happy. Da får jeg en god start på GR kurset.

 

---------------------

Start dato: 9 november

Start vekt : 111.8

 

Dagens vekt: 110.5

 

--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tatt det første steget ved å melde deg på - nå må du bare bestemme deg for å fullføre.

Det er en lang vei å gå, men sett deg delmål og gi deg selv belønning (ikke mat/drikke:).

Rydd unna alle fristelser i hjemme og gi beskjed til den/de du bor sammen med at du nå er igang med livsstilsendring. Husk å alltid ha sunne alternativer i huset. Hos oss har vi alltid frukt stående på kjøkkenbordet, og til TV kosen så skjærer jeg opp frukt som både store og små elsker.

 

Jeg synes selv det ikke er så kjekt å gå tur i mørke, så jeg prøver å gå tur i helgen. Ellers så ha jeg fått med en trimsykkel som blir brukt nå og da. Har meldt meg inn på treningstudio (fikk et godt tilbud på jobben), og liker veldig godt spinning + styrke i sal. Det viktigste er at du finner noe som du liker og gjerne blir anbefalt av din fysioterapeut.

 

Verden består av fristelser, men tenkt på hva som venter.

 

Lykke til, jeg kommer nok til å stikke innom for å se hvordan det går med deg.

 

___________________

Startvekt; 103,4 kg (august 2009)

Vektreduksjon til nå; -9,1 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig og motiverende svar.

Takk for alle tips du kom med.

 

Tror jeg må være flinkere å kjøpe inn frukt. Har ikke vært flink å spise frukt den siste tiden. Men nå er jo klementin sesongen snart over oss så da blir det mye klementrin/mandarin i allefall.

Har ellers tenkt å bruke grønnsaker og dip som snack i helgen.

 

En periode spiste jeg mye smoothies, og tror kanskje jeg skal begynne med det igjen. Søtt og godt, samtidig som det er sunt.

 

Har også vurdert å kjøpe meg sykkel, sånn at jeg kan sitte å se på tv og sykle. Men jeg har egentlig lyst på spinningsykkel i stede for vanlig ergometer sykkel.

Syns effekten av spinningsykkel virker bedre, og man får mer følelsen av å sitte på en vanlig sykkel.

 

 

 

 

 

 

Du har tatt det første steget ved å melde deg på - nå må du bare bestemme deg for å fullføre.

Det er en lang vei å gå' date=' men sett deg delmål og gi deg selv belønning (ikke mat/drikke:).

Rydd unna alle fristelser i hjemme og gi beskjed til den/de du bor sammen med at du nå er igang med livsstilsendring. Husk å alltid ha sunne alternativer i huset. Hos oss har vi alltid frukt stående på kjøkkenbordet, og til TV kosen så skjærer jeg opp frukt som både store og små elsker.

 

Jeg synes selv det ikke er så kjekt å gå tur i mørke, så jeg prøver å gå tur i helgen. Ellers så ha jeg fått med en trimsykkel som blir brukt nå og da. Har meldt meg inn på treningstudio (fikk et godt tilbud på jobben), og liker veldig godt spinning + styrke i sal. Det viktigste er at du finner noe som du liker og gjerne blir anbefalt av din fysioterapeut.

 

Verden består av fristelser, men tenkt på hva som venter.

 

Lykke til, jeg kommer nok til å stikke innom for å se hvordan det går med deg.

 

___________________

Startvekt; 103,4 kg (august 2009)

Vektreduksjon til nå; -9,1 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentar. :D

Ja, det virker som det er masse hyggelige folk her!

Gleder meg til å bli kjent med flere av dere her inne!

 

Velkommen' date=' velkommen, velkommen!!!

 

Her finner du mange kloke folk som deler av både opp- og nedturer. Jeg har hatt stor hjelp av forumet :)

 

Lykke til i pro!!![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag, og jeg har vært på vekta igjen.

Den viste enda noen gram ned, så nå er jeg enda nærmere målet mitt før kursstart.

Har gått ned 1,5 kg siden mandag.

 

Har ikke greid å trene de siste dagene pga migrener og en vond nakke. Men når kurset starter skal jeg samle trimpoeng.

 

Hadde kjempe lyst på snop i går, men nok en gang trøstet jeg meg med knekkebrød med jordbærsyltetøy på. Ser ut som det gikk greit på vekta også.

 

Er det noen her som har kuttet ut lett produkter som inneholder aspartam, og produkter som inneholder MSG/Glutamat? Merker dere noe forskjell på vekten?

Begynner å bli veldig skeptisk siden jeg leste at begge produktene kan føre til overvekt. Og de finnes jo i mye vi spiser.

 

-------

 

Negang hittil: -1,5 kg

Start dato: 9 november

Start vekt : 111.8

 

Dagens vekt: 110.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var første kurskveld. Jeg greide ikke målet mitt som var å komme under 110 kg før kurset. Dessverre.

 

Vekta i dag viste 110.8. Så 1 kg ned siden sist mandag i allefall.

 

Jeg er kjempe inspirert nå. Og jeg gleder meg til å fortsette. Blir spennende med veiing neste uke.

 

Jeg skal følge meny 3, og jeg håper jeg greier å få i meg all maten.

Syns det er ganske masse mat siden det både er mellom måltider og kvelds.

Men det går nok på et vis. :D

 

Bloggen min vokser også nå, og jeg har lagt ut masse bilder og mere lesning. Håper du stikker innom.

 

http://slankogfin.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin blogg du har, er i nnom hver dag og ser litt :D

Jeg tar imot all inspirasjon jeg kan overalt. Dette klarer du fint, mye hjelp her inne, har du en dårlig dag er det bare å ta en tur hit :)

Går på GR jeg også, og mente det var alt for mye mat i begynnelsen så jeg la meg på 14-1600 ckal, og det fungerer for meg, er mett nesten heletiden.

Lykke til , skal følge deg på veg nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...