Gå til innhold

NED 20-30kg, 18. januar


Gjest CamCam

Anbefalte innlegg

Dette var en veldig bra dag inntil jeg kom på jobben, og fikk en skikkelig kjip tilbakemelding på en jobb jeg har gjort. -Nå må jeg jobbe overtid både i kveld (etter kurset) og antakeligvis i morgen også for å rette opp feilen..

 

Bortsett fra det, så føles kroppen bra, er støl i armer etter pushups, men de støle leggene mine er blitt bedere (fra styrketrening i helga) etter spinningen i går! Nydelig å få varmet opp opp og tøyd godt ut! Jeg er kjempe spent på veiingen i kveld, og er sikker på at det iallefall går riktig vei! -Kjenner at magen blir fastere, har full tro på at pilates og diverse andre styrkeøvelser skal rette opp mye av det som gjør meg "tykk".

 

Må jobbe videre :D

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være kjipt å få dårlig tilbakemelding...er hjemmeværende så jeg får "bare" kjeft hvis ikke det er gjort noe husarbeid en dag av mannen....ikke akuratt det samme lissom....

 

i går var jeg på kurskveld nr to og var bombesikker på at jeg var godt mye opp.har ikke vært flink med spisingen og har hatt sjokolade hver dag denne uka...men hadde faktisk gått ned.400gr.men er bedre en opp...noen som har gode råd mot sjokolade.klarer ikke stoppe på egenhånd tydeligvis.til og med biochrom tablettene hjelper ikke mer...tenkte jeg skulle prøve og slutte helt sånn som deg camcam...men hvordan gikk du frem?bare sluttet helt brått og med en gang liksom?veldig glad for tilbakemeldinger...tips,råd ect...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg ikke så fryktelig glad i sjokolade, en egenskap jeg vet mange misunner meg nå når man skal ned i vekt.

Men jeg tenkte, til dere som sliter med sjokoladesuget. Hva med og prøve denne Atkins-sjokoladen som en overgang til eventuelt totalslutt? Den skal jo inneholde lite sukker og sikkert da lite kcal.

 

Jeg sliter enda litt med å kontrollere spisekickene mine men det går bedre. Det er i motbakker det går oppover, ikke sant?:) Har fått helt “dilla” på tunfisksalat som både er sunt og godt men jeg får liksom aldri nok om jeg er aldri så stappmett. Jeg får ta denne uka for det den er: vanskelig.

Målet er å unngå og gå opp, så får jeg ta en eventuell nedgang som en bonus. Prøver å få til en tur eller litt trening men med det lasset av arbeid jeg har på pulten gjør at det blir en uoppnåelig drøm, eller er det jeg som rett og slett prøver å finne på unnskyldninger?:)

Er fortsatt støl i kroppen etter trening på mandag, tenk at langt der inne i magen finnes muskler. Er helt utroligJ

 

Vel, back to workÂ…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Er litt mer motivert i dag kjenner jeg. Skal ha pitabrød med salat og biffkjøtt til middag i dag, det er vel sunt :). Ellers sykklet (innesykkel) jeg 20 min i går, skal forsøke å gjøre det samme i kveld, men øke til 25 min. Nå har jeg gått ned de to kg jeg tok på i jula, håper jeg på fredag har mistet en halvkilo til - det hadde vært motivasjon det.

 

Har bestemt meg for å begynne på kurs i løpet av feb/mars, men inntil da får jeg klare meg på egenhånd (+ dere selvfølgelig).

 

Ha en fin dag :)

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er motivasjonen i en oppadgående kurve iallefall. Har klart meg fint et par dager nå og det er deilig. Skal på terning igjen i dag. spinning og body pump på programmet. en fantastisk god kombinasjon....Heldigvis har resultatene også kommet etter flere uker med bra trening. Ikke gått ned mye i vekt men ganske mange centimeter og det føles ihvertfall bra.

 

Jeg skal også begynne på kurs igjen i februar, siden jeg ikke fikk plass på det som passet best nå i januar. Inntil det skal jeg klare litt på egenhånd... og ved hjelp av dere her inne. Skal jo ned minst 5 kg til midten av mars hadde jeg et håp om..

 

Ha en flott dag..

 

asjo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern

Jeg er stolt av meg selv for tiden.

Det har vært noen spesielle dager i det siste.

 

Lørdag var det kjøring i bil hele dagen fra 0600 om morgenen til 2230 om kvelden.

Dette visste jeg om, så jeg smurte meg matpakke for hele dagen, og tok med både youghurt, frukt og vann i riktige mengder.

Ble ikke skikkelig middag, men steinbitkarbonader på grovbrød :)

Ble ikke anledning til trim.

 

Tok vel igjen litt av trimmen på mandag. Skulle gå imot mannen min, og tok stavene fatt. Han ble forsinket, så jeg gikk og gikk og gikk - i nesten 2 timer

 

I går var det en ny dag med mye tid i bil, men også i butikker.

Da var jeg også like flink til å måle opp all maten for hele dagen.

Mannen min spiste både big bite, sjokolade, sjokoladekjeks og softis. Han spurte til og med om jeg ville smake, men jeg klarte å stå imot.

Det er ikke vondt ment, men jeg tror ikke han tenker på det. Han veier jo tross alt bare 68 kg, og ser ut som han kan spise det han har lysst på:)

 

Jeg synes bare jeg ville fortelle hvor flink jeg har vært denne gangen, for jeg er så stolt. Motivasjonen er på topp, og får håpe det vises på vekta på mandag.

Ha en god dag alle sammen, og lykke til.

Sammen skal vi klare dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lkt26; Det er ingen løsning å spise de "sunne" sjokoladene sånn som morsomt foreslår. (Sorry, pal :)) -Det vet jeg fordi jeg har prøvd det. Spiste i en periode 2-3 Fedon barer om dagen, og tenkte at søtningstoffet ikke er så sunt, så da gikk jeg over på BelVita. (Mindre sjokolade, bare), men de var så gode og hadde så lite sjokolade at jeg måtte spise 4-5 om dagen :)

 

Da jeg skulle slutte med sjokolade kjøpte jeg inn mengder av gulrøtter, kålrabi og Pepsi Max. (Nå er jeg faktisk avvent fra Pepsi Max også, men må ha det når jeg slutter med sjokolade i en overgang) Skrelte med meg flere gulrøtter og hadde i en pose i veska! Hver gang behovet for sjokolade kom spiste jeg en gulrot! (Da snakker vi om ca 10 stykker om dagen, altså)

Kveldene satt jeg gjenre med pepsi max og enten fruk (veldig glad i ananas, og varmt eple med vanilje yoghurt (Mild og Lett) og kanel!) eller grønnsaker og Pepsi MAx igjen! -Etter ca 2 uker kunne jeg kutte ned på inntaket i forbindelse med sjokolade suget, men jeg bruker fremdeles frukt og grønnsaker som kos. 2 måneder etter kuttet jeg ned på Pepsi Max, kun en stor flaske i uka, og de siste to ukene har jeg gått forbi både pepsi max og sjokolade i butikken uten å føle at jeg måtte ha det! (Skal vel innrømme at jeg har observert at det snart er tomt for julemarsipan til halv pris, men at de store sjokoladeplatene fra Nidar (julesjokolade) er det en del igjen av :)

 

-All påfyll av sjokolade setter oss tilbake, og jeg er ganske sikker på eneste kur er å gjøre som tørrlagte alkoholikere; bli sjokolade-edru! Jeg tillater med faktisk å spiser sjokoladekake, men da må jeg være veldig bevisst har jeg merket. Spiste en liten bit Daim-kake i helgen , og det endte med både Pizza, Bacon og kjekt; alle ting jeg egentlig ikke liker (bortsett fra pizza). Antakelig forstyrrer sjokoladen blodsukkeret mitt, og jeg får slike raptuser etter å ha spist en ørliten bit. Hvis jeg er bevist på at jeg faktisk har fått i meg en bit sjokolade via kake, så vet jeg at jeg kan klare å kontrollere det! -Og det kan du også lære deg :)

 

Synes du er flink hittil smukkeline! Jeg tror faktisk det er veldig lurt av deg å gå kurs allikevel! -Det gir en ekstra motivasjon, pluss at du kan plukke opp tips (eller gå kurs) for å holde vekten etterpå!

 

 

CamCa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk camcam.du er altid flink og svarer og oppmuntrer.jeg har det problemet at jeg kun liker kokte gulerøtter.men kan jo finne noe ant og stappe i den store munnen min...noen forslag?i dag er første dagen,og merker alerede at sinne er ute av kontroll.stakar lille gutten min....blei sur i stad for det han maste om at jeg måtte leke med han...huff..så da sitter jeg med den dårlige samvitigheten min.men får bare bli litt sånn i begynnelsen....jeg er så glad for at jeg har dere her inne.hvis ikke hadde jeg blitt helt sprø....spent på og se om jeg klarer meg forbi snopet når mi skal handle i dag....

stå på alle sammen.for dette er jammen ikke bare bare.

 

ha en fortsatt fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må vel kjøles ned litt før du har dem i pose, men det burde jo fungere? Ellers er jeg vill etter neper, blomkål og kålrabi også. -Kanskje det kan fungere for deg?

 

Flinke asjo og hengglidern! Kjekt med kurs, og lurt å starte på egen hånd! Matpakker er gull verd!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Helt enig med CamCam når d gjelder sjokoladen. Jeg har vært en stor tilhenger a v teorien til Bitten Johansson som driver en klinikk for sukkeravhengige i sverige. Hun har karakteriserer "sukkeravhengige" som avhengige på lik linje med alkoholikere, narkomane etc. Jeg kan også anbefale og lese boken "Potatis - inte Prozac"- sju steg til att må bättre til kropp og själ. Den er av Kathleen DesMaisons. Bare et forslag.

 

Vi som er "sjokomane" tror jeg ikke kan slutte litt og litt, vi må gjøre som en alkoholiker - slutte tvert. Lettere sakt en gjort, men jeg tror at d CamCam har gjort er d riktige. Får vi i oss 1 sjokoladebit er alt gjort. Heller ikke andre ting med mye høyglykemiske produker er bra for oss. Loff, mye rafinert sukker etc.

 

Serotonin er et av kroppens stoffer som gir hjernen signaler, og som øker muligheten til å motstå impulser. Det går liten tid mellom det å ville gjøre en ting, og frem til d man gjør d. D utilstrekkelige serotoninnivået i hjernen gir oss ikke den tiden vi trenger til å ta en bra beslutting. Personer med lavt Serotoninnivå er ikke så flinke til å kontrollere sine impulser. Dette kan vare en teori om hvorfor mange av oss sukkeravhengige ofte ikke greier å holde oss til en diet.

 

Men lettere sakt en gjort.

 

Jeg har prøvd lenge å greie denne teorien, men når abstinensene kommer, er d lett å stikke en pose/plate i handlekurven, og viiii er i gang.

 

Jeg har min første veiedag i morgen, og er kjempespent på resulatet. Følger litt med hos dere her også. Ha en god dag. Nyt livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Kankje D fungerer med å koke dem "Al dente"/nesten gjennomkokt.

 

Kutt gulerøttene i den tykkelsen/fasongen du vil ha, og kok dem litt mindre enn du vanligvis ville gjort. Når du har slått av kokevannet, putter du dem direkte i iskaldt vann. Da har du fremdeles fargeglade gulerøtter, og du kan bruke dem som "knaskerøtter".

 

D eneste kan kanskje være smaken. Vet ikke om den blir noe forringet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føltes vannvittig trist å måtte kutte ut hele sjokolade-balletten! -Det blir nesten som å miste en god venn (som for øvrig har vist seg å være en dårlig venn, men det oppdager man mer etterhvert :) )

 

Ja, ikt, alt jeg ramset opp kan kokes -Har aldri spist kokt nepe (iallefall ikke utenfor suppe), men kok i vei! -Pleide forresten å lage kålrabi-stappe før i tiden.

-Moste kokt kålrabi, og hadde litt salt og pepper på, ingenting annet! -Ganske godt og mettende når suget kommer. -Men litt upraktisk å putte i veska!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sviktet meg selv i dag... På onsdager har vi gruppearbeid fra åtte til fire, og min gruppe satte seg i kafeen. Som hadde god kakao og gulrotkake. Jeg var sulten, men de var utsolgt for baguetter - så da ble det kake. Og den ble jeg ikke helt mett av, så da vi gikk videre måtte jeg stoppe hos noen som hadde stand, høre på noe pjatt - og få vaffel! Ikke akkurat etter forskriftene, men jeg er svak... Var derimot flink i hele går - så flink at jeg havnet 500 kalorier under det jeg skal ha. Så da var jeg jo ikke flink likevel...

 

Jeg har byttet veiedag til torsdag. Orker ikke å starte en dag (onsdag) som jeg skal ha åtte timers gruppearbeid med veiing - går det dritt, vil jeg furte i fred!

 

Jeg synes selv jeg har vært flink (inntil i dag), selv om jeg enda ikke er så flink som jeg burde. Er spent på å se vekta i morgen. Oppgang sist, men også med mensen. Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Synes du er flink, jeg, som "facer" sprekkene dine så åpent og direkte som du gjør!

 

Dessuten er det ikke realistisk å tro at man skal kunne gå ned mange kilo uten å ha noen sprekker innimellom...

 

Alle faller og feiler, det som er viktig er at man kommer seg opp igjen og går videre...

 

Vi må godta at det vil komme en og annen sprekk, ellers blir innsatsviljen borte på veien. Tenk på sprekkene sånn at nå ligger enda en av dem bak deg, så nå er det en mindre foran deg...

 

Lykke til, og stå på!

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min veiing endelig over! Det ble ikke det helt store rykket denne gangen, men det var heller ikke forventet!

 

Dagens vekt: 94,8kg

Dagens nedgang: 0,6kg

Total ned: 21,5kg

Målsetning: <80,0kg

 

Fikk mensen i går, så da regner jeg med at kroppen samler litt væske, men det gjør neppe den helt store forskjellen for meg..

 

Er iallefall passe fornøyd, og satser friskt mot neste uke og neste veiing!

 

Er egentlig litt usikker på hvordan det vil bli å nå målet mitt på forerløpig 80 kilo. Har ikke veid under 80 kilo på 4-5 år, og da var det kun i en kort periode før vekten på nytt krøp over 100.. Begynte egentlig å føle meg ganske bra da jeg kom ned mot 99kg, men jeg har heldigvis oppdaget at det fremdeles er mye å ta tak i på veien videre! Både BMI og midjemål er fremdeles langt over det "sunne", så jeg har en ambisjon om å komme innenfor normalen på disse områdene.

 

Ha en fin kveld alle sammen!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Du verden så flink du har vært - mistet mer enn 20 kg!! Tenk deg det i 500gr smørpakker - ikke rent lite :)

 

Dere andre også - lykke til!

 

I kveld syklet jeg 25 min inne, 5 min mer enn i går - skal øke til 30 på mandag!! Har tenkt å øke helt til jeg når målet med 60 min sykling 3 ganger pr uke i tillegg lange turer med barnevogn og svømming en - to ganger per uke. I dag har jeg vært kjempeflink både med mat og trening. Er virkelig spent på fredag - håper inderlig den viser minst 0,5 kg ned :)

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink' date=' jeg, som "facer" sprekkene dine så åpent og direkte som du gjør!

 

Dessuten er det ikke realistisk å tro at man skal kunne gå ned mange kilo uten å ha noen sprekker innimellom...

 

Alle faller og feiler, det som er viktig er at man kommer seg opp igjen og går videre...

 

Vi må godta at det vil komme en og annen sprekk, ellers blir innsatsviljen borte på veien. Tenk på sprekkene sånn at nå ligger enda en av dem bak deg, så nå er det en mindre foran deg...

 

Lykke til, og stå på!

 

Klem Arduinna[/quote']

 

 

Tusen takk for oppmuntring - det er så godt å være her. Det er godt å se at andre kan ha motgang, se andres råd, få litt spark og støtte... Jeg har nå registrert alt jeg har spist i dag, og takket være en mager middag fikk jeg bare 30 kalorier mer enn jeg skal ha til sammen i dag - og det er jo ingenting! Ganske fornøyd, for det betyr at jeg har hatt kontroll på de andre måltidene, og klarer å justere meg inn utover dagen hvis jeg har sprekk tidlig på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...