Gå til innhold

Dere som er /har vert veldig veldig overvektige....


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med beina deres?

Selv sliter jeg veldig.

Har på det tyngste veid 118 kilo. Fordelt på mine 168 cm.

 

Veier nå 106,8 kg.

 

Arbeider på en småbarnsavdeling i barnehage. Vi har barn på 1 og 2 år. I vår barnehage er det ikke voksen møbler, bortsett fra en sofa.

Vi tilbringer det meste av dagen i gulved med de små, på kne, på huk, eller i "indianerstilling".

 

Jeg har det siste året vert så ille plaget med smerter i beina.

fra anklene og ned. Smertene sitter lissom inni, over, under, runt omkring foten.

Det er ille dersom jeg har sittet i ro en stund og skal bevege meg, smertefult å sitte på kne osv.

Var sykemeldt i 6 uker tidligere, og etter 5 uker ble jeg bedre.

Men nå, etter 6 uker på job igjen er smertene på full fart tilbake.

 

Er hennvist til ortoped, men venter og venter og venter på time......

 

Begge beina er plaget, jeg misstenker at overvekta kombinert med arbeidsstillingen er problemet her.

 

Grunnen til at jeg skriver inn her er at jeg lurer på om dere andre som er veldig tunge, om dere har hatt noen plager , tilsvarende i beina?

 

For dette er sikkert overvektrelatert??

 

Hvordan er beina deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har blitt bedre!!!

 

Selv har jeg gått ned 11 kg siden 1 september, og beina mine blir bare værre og værre igjen etter at jeg begynte på jobb igjen.....

 

Men 11 milo i minus er vel ikke nokk til å merke bedring sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gifteklar23

Jeg er 136 kilo tung og jobber også på småbarnsavd.

Sliter mye med smerter i ryggen, knær og føtter. Har vært mye sykemeldt pga dette. så jeg gleder meg til jeg blir litt lettere, da blir nok jobben lettere også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, rygg, knær, hofter er ikke spesielt plagsom, eller ja ryggen er jo noe jeg "altid" har slitt med da.

 

Men det er beina nå.

 

Jeg jeg tror det er pga vekta at beina er så vonde-på den måten de er vonde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker godt at det har forsvunnet 18 kg ja :D Jeg har trøblete knær og har ikke lenger trøbbel med trappene. Og bare at mye av "polstringen" forsvinner gjør det mye lettere å bøye seg, sitte på gulvet osv.

 

Hvis du har slitasje i beina så forvinner det nok ikke, men det blir nok lettere etterhvert som kiloene forsvinner - har du fått beina undersøkt hos legen med tanke på slitasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Jeg har en BMI på 35 nå, jobber som sykepleier og har mye tråkking i jobben. Har redusert jobben til 50%, makter ikke mer. Kroppen, og særlig beina, gir smerter og stivhet og ja, det føles kke bra rett og slett. Jeg knytter det til overvekta. Nå er det et nytt og lettere liv som står på fremtidsplanen :-)

 

Minus 11 kg er kjempebra! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for skryt av vektnedgangen.

Nå er det minus 13,2 kg.

Hipp hurra.

 

Men så er det disse beina da.

 

Fastlegen min hennviste meg til ortoped.................venter og venter og venter på time.....

 

 

Aner ikke heilt hva han kan si eller gjøre da..........men jg forventer å få: "sorry frøken, du er nok så feit at du har ødelagt beina dine".

 

Ja ikke nødvendigvis med de ordene da så klart, men dog.............

 

Frykter at 20 år med overvekt har ødelagt beina mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...