Gå til innhold

I motgang blir en sterk??!!


Anbefalte innlegg

Mitt liv har til tider vært styrt av mat.

Mat har vert min "venn" når det har vært forskjellige hendelser i livet mitt. I dag har jeg vert flink, jeg unner meg noe godt. Jeg kjeder meg, så då har jeg spist. Og ikke minst når ting har vært tung, trist og leit, har maten vert en kjempe trøst, som jeg nå ser egenlit bare har gjort ting verre. Jeg brukte maten til å døyve smerten, den gjorde at jeg tilslutt ble fysisk dårlig, og tenkte på det i stedet.

 

Å no sitter eg her og har det i grunn ganske sååå jævlig. Kjenner på det behovet for å trykke i meg masse mat i stedenfor å håndtere de vonde følelsene som herjer på innsiden!! Jeg fikk beskje for to dager siden at noen i familien mest sannsynlig har fått en dødlig sykdom som en dør av innen 5 år. dette er noe jeg takler ekstremt dårlig. og har bare lyst til å stappe i meg mat til jeg spyr. men jeg vet at det ikke hjelper i lengden og at jeg då kommer til å bli skuffet over meg selv.

 

så lurer bare på hva jeg skal gjøre for at jeg ikke skal la overspisingen ta overhånd no. stappet i meg sjokolade den dagen jeg fikk vite det. ble 5 biter bounty og da var jeg veldig dårlig og jeg overskrev ikke kcal intaket mitt. men ønsker ikke å gjøre det igjen.

 

er det noen som har noen tips til hvordan jeg jolde meg på matten og ikke bruke mat til å takle følelsene mine på??!!!

 

håper så inderlig på at jeg skal klare og styre meg!! det vil i såfall ta meg opp på et nytt nivå av selvkontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det var jo en trist men ærlig historie. Når en opplever slikt begynner en sorgprosess. Det kan være lurt å låne litt litteratur om sorgprosesser og å sette seg litt inn i.

Ellers er et lite tips er å sette seg ned å skrive ned endel av følelsene. Gjerne gråte, eller bare skrive de opp. SÅ tar du lappen i lomma og har den der. Når følelsene dukker opp, så kan du tenke at ja, jeg har de følelsene eller den sorgen med meg, men den er i lomma og ikke i magesekken. Kan være et lite triks for å sortere hvor de enkelte følelsene hører til. Gjør gjerne det hver morgen eller kveld. Kjenn på følelsene, skriv de opp og ta de i lomma. Da aksepterer du at følelsene er der, men får de fysisk et sted.

 

Uansett må du ha all lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...