Gå til innhold

mistet motivasjonen


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest stinelill1988

Jeg har mistet motivarsjonen og spiser bare usundt nå om dagen, og det vil jeg ha slutt på for det er ned i vekt jeg vil og skal!

noe tips til hvordan jeg kan få motivasjonen tilbake?

eller noe tips til hva jeg kan spise?

er så utrolig oppblåst nå, blir sånn vær gang jeg spiser veldig mye :)

 

jeg trener i det minste :)

jeg håper jeg ikke har gått opp alt for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alexsandra

ikke gi opp.

se det positive at du vertfall trener:-)

jeg kjenner til det og miste motivasjonen.

og at alt føles håløst,men dette greier du. kanskje du bare trenger litt ro rundt deg for og ta deg inn igjen hvis du har en stressende hverdag

 

stå på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kursleder jeg hadde en gang sa at vi ikke kunne sitte å vente på motivasjonen - den går i bølger.

 

jeg har litt min egen vri på dette: jeg ligger ikke listen SÅ høyt at jeg ikke kan klare det i hverdagen - uansett motivasjon.

 

hvis jeg sliter med treningen så velger jeg noe jeg syns er supergøy - selv om det ikke nødvendigvis gir så vanvittig bra treningseffekt - f.eks vanngym. Det er bedre enn ingenting. Liker også veldig godt dans.

 

hvis jeg sliter med maten så baker jeg noe av det sunne som er under oppskriftene på grete roede eller jeg bytter ut en måltid med en nutrilettbar. da slipper jeg å "sprekke" samtidig som jeg får noe jeg liker.

 

nøkkelen er å se det som en livsstil og ikke en kur du "må" igjennom. jeg tenker sånn at det gjør ikke noe om det tar lang tid å nå målet så lenge jeg kommer tid til slutt. ikke så lett tankegang for en utålmodig dame som meg men det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du holdt på med dette lenge? I såfall kan det være en ide å slappe av litt en uke eller to, og da mener jeg ikke å spise hva som helst den perioden, men å gå opp en meny eller bare ha som mål å stabilisere vekten en uke eller to. Da får du litt mer å gå på, og kanskje motivasjonen kommer tilbake når du ikke har vært så streng med deg selv den perioden? (men jeg tror det er viktig å slappe av kontrollert, altså, fordi det ellers er lett å gå tilbake til gamle vaner)

 

Ellers er jeg veldig enig med hun som skrev at motivasjon er noe man må skape selv, mye gode råd der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...