Gå til innhold

Hvordan motiverer du deg til trening?


Gjest Carrieanne

Anbefalte innlegg

Gjest Carrieanne

Når jeg nå faktisk har en halv time til disposisjon uten unger og mann, treningsDVDen ligger klar og alt ligger til rette... så sitter jeg heller her da og leter etter inspirasjon og motivasjon...

Hva gjør DU når det butter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips kan være å si til deg selv at "jeg prøver i 5 min, og hvis jeg ikke liker det så slutter jeg". Problemet er jo ofte å komme i gang, og når du først har gjort de 5 minuttene, så er det lettere å fortsette, og du ser at det ikke er så slitsomt som hjernen lurer deg til å tro. Samtidig så er 5 min såpass lite at det virker overkommelig når du ikke egentlig har lyst til å trene. Sånn har i alle fall jeg "lurt" meg selv et par ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Fjelljenta

har liksom hatt plan om å komme meg inn i treningskjelleren for å trene, men kommer meg ikke ut døra, endelig fått varme i huset og så er det bikkjekaldt ute. Men vet dere hva, dere fikk meg til å huske på ergosykkelen som står 4 meter bortenfor meg her i stuen. Blir noen minutter på den, kanskje jeg klarer 20 idag? Og kanskje litt til om jeg setter den forran tv med en julefilm på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest nellysnella

Jeg har aldri vært noen treningsfantom, men i fjor ble jeg med på et treningsopplegg der vi trente sammen 2 ganger i uka og ble oppfordret til å trene uteneom. I begynnelsen var det knallhardt. Bare det å vise seg i treningstudio i treningsklær som var vel "tighte". Det var tungt i begynnelsen, men bare de første 5 treningene. Formen steig så utrolig fort og det motiverte til å trene enda mer. Endte med at jeg trente 6 dager i uka: Spinning, styrke, jogging, powerwalk, intervalltrening. Jeg som alltid har hatet å jogge startet dagene med en 30 min joggetur der jeg jogget hele runden. Humøret steig, kiloene rant av, ble gla i kroppen min som klarte så mye og som ble fast og fin.

 

Dette var ikke ment som en skrytemail, men jeg ønsker å formidle dere følgende på bakgrunn av min erfaring:

 

Gå i gang! Start med noe du mestrer, f.eks gange. (Ha gjerne musikk i ørene). Gå skikkelig på i oppoverbakkene, slik at pulsen stiger. Da blir det naturlig intervalltrening og du kommer så raskt i bedre form. Ha gjerne en fast rute og ta tiden på hvor lang tid du bruker. Skriv det ned og se om du klarer å gå den raskere om f.eks 14 dager.

Skryt masse av deg selv hver dag og fokuser på hva du ønsker å oppnå: (jeg ser for meg jeansen jeg skal se SÅ lekker ut i)

 

Lykke lykke til!

Vi klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mosedott

Jeg er helt fersking her på vektklubb.no, og startet forrige uke på mitt første kurs.

 

Motivasjonen min er premien etter en hard treningsøkt! Nei, ikke sjokolade eller andre dumme kalorier, men den kjempedeilige dusjen etterpå!

De dagene jeg prøver å lure meg selv til å ikke trene bare ignorerer jeg alle de dumme påfunnene hjernen min har, tar på meg treningstøy og setter i gang. Når man først har begynt å trene så går resten av seg selv, og om jeg skulle føle meg fristet til å stoppe etter 10,15,20 minutter osv, så tenker jeg "Ærlig talt, har du først satt igang skal du avslutte også!"

 

Andre ting kan være å se seg i speilet, da endrer i alle fall jeg raskt mening.

 

Håper dette fungerer for dere også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...