Gå til innhold

Ekorn`s tråd


Gjest Ekorn

Anbefalte innlegg

Da lager jeg meg en egen tråd her. Motivasjonen er å få meg selv enda mer motivert til livsstilsendringen. Jeg blir kjempeglad for spark bak og oppmuntring, så skriv gjerne.

 

Bakgrunn: Har vært overvektig siden barndommen. Har gått på flere GR kurs, prøvd pulver, og prøvd på egen hånd med fokus på mer trening og riktig kosthold. Alt med varierende hell. Uansett var min BMI i begynnelsen av desember 35 (158 cm og 89 kg). Det finnes ikke en positiv ting med å være så stor. Nok ble nok.

 

Slagplan: Mer trening, riktig kosthold (GR). I tillegg skal jeg gå regelmessig til lege, i en 3 mnd start så prøver jeg reducil i tillegg. Prøvde det i vår også, men av diverse årsaker så skled det ut da. Jeg ønsker å gå ned 35 kg, og har som målsetning å greie det til jul 2010.

 

Jeg har veiedag mandager, og kommer til å skrive opp vekten ukentlig. Etter 4 uker ser det slik ut:

 

Uke1: 89 kg

Uke 2: 85 kg

Uke 3: veide meg ikke

Uke 4: 83.7 (minus 5.3 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lager jeg meg en egen tråd her. Motivasjonen er å få meg selv enda mer motivert til livsstilsendringen. Jeg blir kjempeglad for spark bak og oppmuntring' date=' så skriv gjerne.

 

Bakgrunn: Har vært overvektig siden barndommen. Har gått på flere GR kurs, prøvd pulver, og prøvd på egen hånd med fokus på mer trening og riktig kosthold. Alt med varierende hell. Uansett var min BMI i begynnelsen av desember 35 (158 cm og 89 kg). Det finnes ikke en positiv ting med å være så stor. Nok ble nok.

 

Slagplan: Mer trening, riktig kosthold (GR). I tillegg skal jeg gå regelmessig til lege, i en 3 mnd start så prøver jeg reducil i tillegg. Prøvde det i vår også, men av diverse årsaker så skled det ut da. Jeg ønsker å gå ned 35 kg, og har som målsetning å greie det til jul 2010.

 

Jeg har veiedag mandager, og kommer til å skrive opp vekten ukentlig. Etter 4 uker ser det slik ut:

 

Uke1: 89 kg

Uke 2: 85 kg

Uke 3: veide meg ikke

Uke 4: 83.7 (minus 5.3 kg)[/quote']

 

Hei du. Jeg lurer på hva reducil er? Mvh ninis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ninis. Det er et medikament som reduserer appetitten. http://www.lommelegen.no/322000/hva-er-reductil

 

Det var nettopp i media om hvor skadelig det er, så det er ikke med helt lett hjerte jeg bruker det... Men jeg tenker at det er sikkert like skadelig for meg å leve med så høy BMI som å bruke dette medikamentet etpar mnd i denne prosessen jeg penser meg inn på riktig kosthold igjen.

 

Jeg har vært håpløs til småspising. Hele tiden. Sulten jevnt over. Det er faktisk en utrolig følelse for meg å ikke kjenne denne følelsen så sterkt nå etter at jeg har startet med disse tablettene. F.eks. før kunne jeg spise 2 brødskiver mens jeg laget middag, spiste masse til middag og samtidig tok med meg en kaffe og en skive til foran pc rett etterpå. Og kveldsmat enda senere. Nå er det kun mat ved måltider.

 

Det jeg merker av bivirkninger er munntørrhet. Ellers merker jeg at virkningen går ut av kroppen før kvelden kommer. Det virker veldig godt på dagtid, så da spiser jeg lite. Faktisk altfor lite i følge kaloribergningen, men jeg blir nesten kvalm om jeg skal spise mer. Så når kvelden kommer sliter jeg med at jeg er sulten. Og da er det litt ymse hvor stor viljestyrken er til å holde seg sterk. Kanskje jeg burde vente med å ta medikamentet til utpå dagen, det har jeg ikke testet.

 

Ellers har jeg ikke brukt dem så mye nå de siste par ukene. Jeg vet de kan gi høyt bt, og jeg har hatt et sykt barn og engstet meg for henne, og har derfor latt være å ta dem (men hun er nesten frisk nå)

 

Allikevel har jeg gått ned 700 g siste uka og er fornøyd med det! Har tross alt ikke trent en eneste gang :-(

 

Men nå er det nye takter! Skal bli nedgang til neste uke også :-)

 

Uke1: 89 kg

Uke 2: 85 kg

Uke 3: veide meg ikke

Uke 4: 83.7

Uke 5: 83 kg (minus 6 kg så langt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...