Gå til innhold

Nickedokke- kampklar igjen!


Gjest nickedokke

Anbefalte innlegg

Gjest nickedokke

Hmmm... Så står jeg her igjen da.. Høsten 2008 følte jeg at jeg endelig hadde fått kontroll på matinntaket mitt. Hadde -18 kg og humøret var på topp. Jula kom og med den fristelser, men etter forholdene klarte jeg meg bra. Januar 2009 kom og gubben ble nedbemannet. Han gikk i en type døs i noen måneder med dårlig humør og usikker inntekt. Og det var da det skjedde igjen... Den forbannede kosen om kveldene, med brus og snop av forskjellig art...Vi burde jo gått i sparebluss, men vi fortjente jo litt kos, ikke sant..

 

Jeg legger for all del ikke skylden på min vektoppgang på han, for jeg kunne fint ha sagt neitakk til alle fristelser, men jeg har på en måte blitt mer kjent med meg selv.. Jeg er nok en trøstespiser ja. Når hverdagen er grå og trist, eller når jeg blir sittende hjemme alene, er det veldig lett 'å kose seg lit'.. For det er jo bare i kveld, ikke sant? Og det gjør jo ikke noe om jeg spiser litt kvelden etter heller? For jeg skal jo bli flink igjen til mandag, ikke sant? Og sånn har nå 2009 gått da... Jeg våknet opp nå på mandag... Året er faktisk ved veis ende og jeg har ikke flere mandager å bli flink på, i dette året iallfall...

 

Så i går satt jeg meg ned og skrev ned 10 mål for 2010. Noen er enklere enn andre, men planlegging av innkjøp er en stor del, og tilbake til grete Roede- prinsippene er en annen del. Brus og bittelitt snop er lørdagskos, i ukedagene får vann være kos nok. Sparing er også en annen del jeg vil fokusere på, hadde jeg lagt unna alle pengene vi har brukt på snop og brus i 09, hadde jeg hatt en god start, men de spiste jeg jo opp, så da starter jeg på skrætch.

 

Dette ble lengre enn jeg hadde regnet med, men det får gå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hei nickedokke :)

 

Vi er mange som har hatt (ett nytt) oppgjørets time nå. Og her er vi alle mann. Er ikke det bra, at vi faktisk vil gjøre noe med det?!!! Så får det bare våge seg at det er for n'te gang (for min del iallefall). Vi vet hva vi skal gjøre, det er bare ikke så lett å holde fokus hele tiden og over lang tid. Og verden rundt oss bringer jo sine "sorger og gleder", så i perioder er det grunner til at vi mister fokus. Sånn er det bare.

 

Håper 2010 skal bli ett godt år for oss :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickedokke
Det høres ut som du har et god plan og en utmerket start på det nye året! Masse lykke til videre!

 

Skal du gå på nye GR kurs eller tar du det på egen hånd?

 

 

I første omgang skal jeg ikke på kurs igjen. Jeg har planlagt middagene for hele januar måned, hvorav 26 av 28 middager er fra GR. I tillegg er et handling en gang i uka (kun ekstra innkjøp av brød og melk som gubben må ta seg av). Så får jeg se hvordan det utvikler seg. Jeg har 3 kurs bak meg, så jeg veit jo egentlig hva jeg er nødt til å gjøre, det er bare det å holde fokuset som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...