Gå til innhold

Ned 20-25 kg til sommeren!


Gjest Poppilopp

Anbefalte innlegg

Gjest Poppilopp

Hei:)

 

Da har jeg bestemt meg for at jeg vil gjøre noe med vekta mi siden den er alfor høy!

Er 1.80 høy og veier i dag 104,2 kg. Jeg har flere ganger prøvd å gjennomføre det med sunn mat og trening men jeg har ikke greid det.

 

Jeg meldte meg inn i et treningssenter for 1 år siden og jeg gikk ned noen kg, men da sommeren kom så sprakk jeg! Og med tiden kom kiloene..

 

Jeg har en tendens til å hoppe over det viktigste måltidet, nemmelig frokosten! Og dette er pga at jeg har veldig dårlig tid og har som regel minst matlyst om morran, det ender med brummende mage mens jeg sitter på skolebenken.. Og så fort det blir pause går jeg ned i kantinen og kjøper det jeg har mest lyst på! Og det ender gjerne opp med milkshake og pizza.. Noe som absolutt ikke er bra for kroppen min!

 

Så nyttårsfortsettet mitt er å spise sunnere og å bevege meg mye mer! Derfor har jeg meldt meg på et grete roede kurs for å gå ned en del i vekt. Jeg er innstilt på å klare det, for jeg har hørt så mye positivt om kursene!

 

Så er det flere som er med på å gå ned 20-25 kg til sommeren? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaybyDay

Jeg har meldt meg på kurs neste mandag så tenkte å begynne nå for å være skikkelig motivert fra starten av!

 

Har tidligere gjennomført Grete Roede-opplegget med mat og trim uten å gå på kurs. Gikk da fra 65kg til 56kg. Var på det tidspunktet aktiv håndballspiller og trente sinnsykt mye. Måtte slutte på grunn av skade og gikk da opp igjen 30kg på 4 år. Har prøvd en del kurer, noen mer eller mindre farlige. En av de gikk jeg ned 10kg på 2uker som selvfølgelig kom på igjen iløpet av en måned. Så, ja; jeg er en jojo-slanker. Jeg vil gjøre det skikkelig nå, med et treningsprogram som går ann å leve med.

 

Jeg er en kjedespiser så det første jeg må få inn i rutinene er at mat er ernæring og ikke underholdning. Jeg tror rutiner er veldig viktige. Sånn som du sier at når du hopper over frokosten så er du så sulten at du bare har lyst på noe godt og mettenes. Ser den helt! Men både over helgen og i dag har maten gått veldig bra. Det er nå treningsmotivasjonen som trengs!

 

Har veid og målt meg i dag og begynner med dette utgangspunktet:

 

Høyde: 176 cm

Vekt: 87,9 kg

 

Midje:70 cm

Hofter:104,5 cm

Rumpe:118 cm

Lår: 67,5 cm

Armer: 32 cm

 

Tatt mange mål for å kanskje få en oppmuntring når vekten ikke er like snill =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Her har jeg lyst til å slenge meg med!

 

Jeg er aktiv jojoslanker og sjokoholiker, men det skal det bli slutt på!

Kjedespising er nesten å rekne som en hobby, tragisk nok.

Jeg lever i en travel hverdag som butikksjef i en stor klesbutikk, og skal i tillegg studere litt bedriftsøkonomi i løpet av våren, så det blir tøft å holde seg strukturert nok, men jeg skal klare det. :D

Jeg veier nå 98,4 kg, har gått opp 15 kg siden august i fjor, da jeg fikk kyssesyka, ÆSJ! men de skal av igjen nå, og litt til har jeg tenkt!

Det skal sies at jeg for snart 5 år siden veide 125 kg, så noe positivt har jo tross alt skjedd! Men målvekta mi er 75kg tror jeg. Er i overkant av 178cm høy, så tror dette kan være en bra vekt for meg. Har aldri vært så tynn, så det blir spennende å se!

 

Altså:

98,4 kg

178,4 cm høy

103cm rundt bukselinningen

24år

Gleder meg til å følge dere og sanke litt motivasjon hist og her!

 

Håper dere har en superduper dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også.

Er et år siden jeg bestemte meg for å gå ned i vekt, og har siden den gang gått ned nesten 20kg, fra 96kg til 77kg (veide på det meste 102kg). Er veldig fornøyd med dette, men det siste halvåret har jeg ikke vært så flink, jeg gikk ned 16kg i fjor vår, og deretter kun 3 i høst. Tror jeg er flinkere til å spise riktig og trene når det er lyst og fint ute. Dermed har jeg planer om å på ny sette inn støtet nå i januar og begynne å gå litt mer hyppig ned i vekt :) Den gangen jeg begynte for et år siden var målvekten min 75kg (noe som så da virket langt, langt borte) men siden det bare er 2kg unna, så setter jeg den ned på 65 kg nå!

 

Jeg er en veldig aktiv person, spillte håndball i 8år, men sluttet for 2år siden. De siste årene har jeg trent på sats, trener fast 4ganger i uken, på alt fra spinning, styrke, step, dans og boksing.

 

Gleder meg til å komme igang nå!

 

Startvekt: 77kg

Mål: 65kg

høyde: 179cm

midje: 73cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk at d du spiser har en så stor betydning på livet ditt! æ jo egenli noe dritt.. men må få satt i gang, d går jo bare en vei å det er OPP,OPP å OPP!!

men fy søren, 2010 æ året!!! nå skal den NED,NED og lenger NED!!

 

skal se om æ får skrapa sammen penger t et kurs, helsa æ jo viktigere en blu-ray spiller?? :) vis d blir kurs så begynner det neste tirsdag.

 

di siste årene har kroppen bare levd sitt eget liv og har sikket steget 20-25 kg.

nå er 20 kg målet mitt for 2010, men så klart jo fortere jo bedre;) hadde vært knall å gi mamma bakoversveis når bunaden passer igjen=)

 

 

nåverene vekt : 83.9 kg

målvekt: 65

høyde: 1.70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaybyDay

Hvordan går det med dere? =)

 

Her har det gått veldig fint, bortsett fra i dag! Av vane så spiste jeg skillingsbolle når jeg ble tilbudt det. Jaja tok det igjen med å seriøs styrke og kardiotrening. Jeg har lastet ned en dvd fra Jillian Michaels (30 days shred) fra Slankekrigen. Helt fantastisk trening! Svettet som en gris. Det er sinnsykt tungt men varer under 30 min. Man begynner på nivå 1 i ti dager og bytter deretter til 2(gruer meg!!) og så slutter en med ti dager på nivå 3. Håper jeg holder ut! Men nå fortjener jeg et langt og deilig bad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den dama æ jo rå!! den må æ au finne, hvor lasta du den ned henne?

 

dagen i dag har gått ganske godt, begynner ikke så hardt æ:) men faktisk spist 3 måltider i dag i stede for ett så kan jo ikke klage på d=) så æ æ au stiv som ein stokk etter mage,rumpe & lår treninga i går.. fysj! får prøve igjen i morra:P

 

har til å me fått skrapt sammen penger til gr kurset, så nå æ d ingen vei t bakes=)

flink du æ, men husk d neste gang du blir tilbydt ei bolle at du må sllllite for d ettepå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaybyDay
den dama æ jo rå!! den må æ au finne' date=' hvor lasta du den ned henne?

 

dagen i dag har gått ganske godt, begynner ikke så hardt æ:) men faktisk spist 3 måltider i dag i stede for ett så kan jo ikke klage på d=) så æ æ au stiv som ein stokk etter mage,rumpe & lår treninga i går.. fysj! får prøve igjen i morra:P

 

har til å me fått skrapt sammen penger til gr kurset, så nå æ d ingen vei t bakes=)

flink du æ, men husk d neste gang du blir tilbydt ei bolle at du må sllllite for d ettepå:)[/quote']

 

 

Det var det jeg måtte etterpå. Tenker treningen hadde vært lettere uten all den sukkeren i blodet. Men men, gjort er gjort!

 

Dvden fant jeg på http://www.thepiratebay.com når jeg søkte Jillian Michaels og haket av for video. Før en laster ned må en laste ned bittorrent (http://www.bittorrent.com) om en ikke har det fra før =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaybyDay

Ser jeg skrev feil forrige uke! Veida 89,7 og ikke 87,9! =(

 

Høyde: 176 cm

 

Uke 1: vekt: 89,7

Uke 2: vekt: 88,4

Resultat: - 1,3

 

Uke 1: Midje:70 cm

Uke 2: Midje: 70 cm

uendret.

 

Uke 1: Hofter:104,5 cm

Uke 2: Hofter:103,5 cm

Resultat: -1,5 cm

 

Uke 1: Rumpe:118 cm

Uke 2: Rumpe:117 cm

Resultat: -1 cm

 

Uke 1: Lår: 67,5 cm

Uke 2: Lår: 67 cm

Resultat: -0,5 cm

 

Uke 1: Armer: 32 cm

Uke 2: Armer: 31 cm

Resultat: - 1 cm

 

Veldig fornøyd etter en uke med trening HVER dag =) Vekten på kurset viste mer enn hjemmevekten da. Håper dette er pågrunn av at jeg spiste før jeg gikk.

 

Hvordan gikk det med dere? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, og har som alle her en del kilo for mye. Jeg har alltid vært overvektig, men har nå bestemt meg for å gå ned rundt 30 kilo på lang sikt.

Jeg er 175,5 cm høy og veier 102,4 kilo. Jeg tenker at en plass mellom 68-70 kilo er passelig vekt for meg, men har bestemt meg for å ta det litt etter litt.

 

Jeg har tidligere sverget noen mnd til atkins kostholdet, hvor jeg gikk ned rundt 10kg, men da jeg sprakk, raste jeg opp 12 kg bare på noen få måneder.

 

Har akkurat begynt på Maxi Kurs nå, og er kjempemotivert. Kostholdet går bra så langt, men det jeg tror jeg kanskje kan få problemer med i senere tid, er å orke å lage variert mat. Derfor synes jeg det kan være greit å ha flere å dele erfaringer og råd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...