Gå til innhold

Flere i 3. trimester her inne?


Gjest Amanda10

Anbefalte innlegg

Gjest Amanda10

Hei!

 

Jeg begynner på kurs neste uke, og skal følge det frem til et par uker før fødsel. Er 29+0 i dag, og bestemte meg for å skjerpe inn kostholds- og trimvanene da vekta hadde krøpet opp til +13 kg alle rede i uke 24. Til tross for at jula tok hardt på har jeg klart å begrense vektoppgangen de fem siste ukene til +2 kg. Det betyr at jeg er +15 kg nå, og har 11 uker igjen av svangerskapet. Målet mitt med kurset er å begrense ytterligere vektoppgang.. Gjerne slik at jeg fortsatt er +15 ved fødsel.. Vi får se hvordan det går.. Hva er situasjonen til dere andre jenter? Kommer sannsynligvis til å begynne på nytt kurs etter fødselen også slik at jeg kommer raskt tilbake til trivselsvekten. Kanskje jeg kan klare det til sommeren? Har termin 26.03.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er med på skjerpings,

er 30 uker i dag og har gått opp 12 kg til nå.

Hadde vært deilig om jeg ikke la på meg 10 kg til. (gjorde det forrige gang på siste 10 ukene)

Skal ikke gå på kurs, men begynnte og registere mat og trim 1 januar, har vært flink så langt. Så får vi se om jeg klarer å begrense vektoppgangen.

Har termin 19 mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amanda10

Hei! Så bra! :) Det er første barn for meg, og det er så vanvittig spennende å gå og vente på henne, at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg! 11 uker virker som en evighet!! Det må være så fantastisk å få barnet sitt i armene for første gang! Lå og kjente på sparkene hennes nå nettopp, og fikk tårer i øynene av å tenke på at jeg har den lille jenta mi inne i magen. Hvor gammel er det/de barna du har fra før? :)

 

Jeg tenker som deg. De 10 kiloene jeg potensielt kan legge på meg den siste tiden vil være de 10 kiloene som gjør det ekstra hardt og langt å komme tilbake til normalvekt etter fødselen. Jeg hadde vært så fornøyd hvis jeg lot være å legge på meg noe særlig mer nå! Kjekt å ha noen å følge på veien! Gir litt ekstra motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har to barn fra før en jente på fem og en gutt på tre.

Du kan glede deg for det er en fantastisk opplevelse å bli mamma.

Er nok siste for vår del men vi gleder oss utrolig masse til ny baby.

Vet ikke om det blir gutt eller jente, så det blir også spennende.

 

 

Jeg har i begge svangerskapene lagt på meg ca 20 kg, men begge er sen sommerbarn så det har vært mye vann mot slutten pga varme.

Har gått ned 12 kg på sykehuset hver gang, mens de resterende åtte har jeg tatt av på GR kurs og mye trening. Har kommet ned i ønsket vekt i løpet av fire fem måneder.Denne gangen hadde det vært utrolig deilig om det ble litt mindre derfor begynner jeg NÅog ikke etter fødsel å være nøye med hva jeg spiser....

 

Har lagt på meg 10 kg på de siste ti ukene begge gangene, så håper jeg slipper vann siden det er vinter (vi får se)

 

Hvor mange kcal spiser du daglig? Har lagt meg på ca 1600-1800 litt mer noen dager. Forsøker å trene to ganger i uken(sykler) men det er travelt med to små så ikke alltid tid til det.

 

Blir bra å ha følge i innspurten av graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amanda10

Hm.. Hadde vært deilig om noe av den vekten jeg har lagt på meg er vann! Hehe.. Tviler på det i grunn... Føler meg ikke så hoven.. Det er nok riktig som du sier at man har tendens til å samle mer vann i kroppen når det er varmt enn nå på vinteren. Vi får håpe på det. Men, men.. Vann er ikke det værste: det forsvinner fort!

 

Jeg hadde ikke hatt SJANS til å overleve på 1600-1800 kalorier nå. Jeg prøvde et par dager på 1900 kalorier, men selv det ble for lite. Jeg var så sulten på kvelden at jeg ikke klarte å sovne. Og da har jeg spist SUNT, og fått det meste ut av alle kaloriene.. Etter å ha prøvd meg frem har jeg funnet ut at 2200-2300 pr dag er passe for meg nå i 3. trimester. Da er jeg skikkelig sulten foran hvert måltid, og i og med at jeg har "tjuvstartet" litt de siste to ukene (kursstart på mandag), så har dette vært nok til at jeg ikke har gått opp i vekt de siste 2 ukene. Fortsetter det sånn ser det jo lyst ut! :)

 

Når det gjelder trening skal jeg prøve å få til tre dager i uken fremover. Vi får se. Det viktigste er kostholdet. Skjønner at du får det travelt med to små rundt deg i tillegg! Satser på at det blir mange lange turer med vogn etter at babyen har kommet, og full rulle på treningssenter utpå senvåren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amanda10

Resultatet denne uken for meg ble minus 0,5 kg på vekten. Synes nesten det er for mye, men har fulgt meny 4 og spist 2200 kalorier hver dag, og ikke vært spesielt fysisk aktiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...