Gå til innhold

Trenger litt hjelp


Gjest Naley

Anbefalte innlegg

Jeg spiser axa frukt som frokostblanding. På den har jeg melk. Regnes melka som melke kcal eller frokost kcal? Setter jeg den på melk får jeg for lite på frokost porsjonen min og mottsatt hvis jeg setter den på frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser axa frukt som frokostblanding. På den har jeg melk. Regnes melka som melke kcal eller frokost kcal? Setter jeg den på melk får jeg for lite på frokost porsjonen min og mottsatt hvis jeg setter den på frokost!

 

Melk skal på melkerasjonen uansett. Viss du tar frukt på frokostblandingen skal frukten føres på fruktrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir jo aldri frokostbalndingen 220 kcal?!

 

Du kan bruke frukt som "pålegg" og legge det inn under frokosten. Da har du fremdeles 200 kcal igjen til fruktrasjonen. Rosiner eller nøtter kan du også bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir jo aldri frokostbalndingen 220 kcal?!

 

SIDE 18-19 i Grete Roede boka : Alternativ bruk av påleggsrasjonen; rosiner, tørkede aprikoser, banan, eple, jordbær, lettsyltetøy, hasselnøtter, valnøtter kan brukes som påleggsrasjon i tillegg til de tre fruktene GR anbefaler per dag!

 

Da kommer du vel opp 220 kcal sjølv om melka er utenom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIDE 18-19 i Grete Roede boka : Alternativ bruk av påleggsrasjonen; rosiner' date=' tørkede aprikoser, banan, eple, jordbær, lettsyltetøy, hasselnøtter, valnøtter kan brukes som påleggsrasjon i tillegg til de tre fruktene GR anbefaler per dag!

 

Da kommer du vel opp 220 kcal sjølv om melka er utenom?[/quote']

 

Go' dag müsli Frukt, AXA: 40 gram = 132 kcal

Q-melk skummet: 150 gram = 49 kcal

Lett jordbærsyltetøy Lerum: 25 gram = 32 kcal

 

Jeg er oppe i 213 med det måltidet, fjerner jeg melka blir det mye annet å ha i den blandinga, det er alt rosiner og tørket frukt i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...