Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Gjest Lakeni

Anbefalte innlegg

Hei du,

 

Du burde beregne hvor mye du skal spise, prøv den linken her; https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

For å lese mer om opplegget kan du titte i tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben". :D

 

Den laveste menyen er på 1300 kcal, men de fleste skal ha en høyere meny enn det!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå spiser jeg jo 4-5 måltider på en dag. frokost, mellommåltid, lunsj og middag. Pleier ikke å gå sulten på dagen, men bir gjerne litt sulten sent på kvelden, men jeg liker ikke å legge meg hvis jeg er mett. I dag har jeg ikke vært så flink, spiste en muffins med 450 kalorier, og har drukket to glass med oboy-melk. Men så havner jeg allikevel på 1100 kalorier. Skal jeg spise mer usunn mat da? eller bare mer mat?

 

forresten regnet jeg nettopp ut at jeg skulle spise 1900 kalorier hver dag ifølge den kalkulator-greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skifte fra mager til "normal" mat for eksempel. Posjonere riktig på talerkenen kan også være en nyttig skift. Mange spiser nøtter i løpet av dagen, for det inneholder en del sunt fett - som gir ekstra kalorier og fyller opp rasjonen din. Har du GR bok? Kan være lurt å ta en kikk i en sånn en :D Så lite som du får i deg nå i forhold til hva du sier du trenger så bør du få en forandring på det! Mange synes det blir MYE mat, men som sagt, bytt over til "normal" mat i stedet for mager mat og posjoner rett så tenker jeg du får det til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lest det jeg skrev.

 

For å lese mer om opplegget kan du titte i tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben".

 

1900 kcal skal fordeles ut i fra en oppsatt meny. Muffins inngår ikke i menyen. :D

 

Meny 3, 1900 kcal:

 

Frokost; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Lunsj; 3 pleggsrasjoner, 3 brødrasjoner, tilsammen 330 kcal

Mellom; 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal

Middag; 1,5 middagsrasjon, 1,5 potetrasjon, saus, tilsammen 600 kcal

Kvelds; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Frukt, 3 frukter, 200 kcal

Melk 3 melkerasjoner, 200 kcal

Kosemerker, 2 stk, 50 kcal.

 

Kosemerker heter nå frimerker - der inngår muffins, sjokolade osv. Alt som er merket med en rød "N" i "mat og trim" (NEI-mat).

 

For å lese mer om kosmerker/frimerker, antall trimpoeng som er anbefalt, hva en brødrasjon er, hva en påleggsrasjon er osv - LES tråden "Så mye skal du spise i løpet av en dag".

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hadde ikke lest tråden før, men har lest gjennom den nå. fant masse fine tips til hva jeg kan spise. får vel prøve å spise større porsjoner da :/ så kan jeg vel hvertfall komme litt nærmere 1900 enn det jeg gjør nå.

 

Men uansett takk for svar begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...