Gå til innhold

Riktig mengde på måltidene?


Gjest Milva
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg maser og maser,SORRY,men jeg har nå altså fått formelen på hvordan man regner ut kcal.behovet for en dag og da lurer jeg på om denne fordelingen på mat er riktig??:

Frokost:200 kcal.

Lunsj:200 kcal.

Middag:400 kcal.

Frukt:200 kcal.

Melk:200 kcal.

Kosemerker:50 kcal.

Diverse:50 kcal.

 

Da jeg gikk kurs var det nemlig bare 150 kcal.på frukt og ikke den "diverse",men et mellommåltid på 100 kcal.Fikk den produktguiden i posten og der har jo også brødrasjonen gått ned fra 50 gr. til 30 gr. synes dette er litt rart jeg,vi gikk jo ned før også...hm..jaja,det er ikke mange grammene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fordelingen av måltidene passer bra på meny 1 der gjennomsnittet ligger på 1300 kcal. Det som forskjell på din og kursboken sin fordeling er at frokost og lunsj har 220 kcal hver og at det ikke er en "post" for diverse.

 

I meny 2 er det ett mellommåltid på 110 kcal og kveldsmat på 110 kcal og den menyen har et snitt på 1600 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene.Har lagt mg på en meny mellom 1 og 2 et sted.Har ikke misforstått,for en brødrasjon=50 gr.i boka mi og i prod.guiden står det at 1 brødrasjon=30 gr.og man skal jo bare ha en brødrasjon pr.måltid.Så,en brødrasjon er en brødrasjon,ikke pr.skive...men den diskusjonen skal jeg ikke ta... :( Jg tar uansett en tykk skive,istedenfor 2-blir mer pålegg på skiva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til frokost, lunsj og kveldsmat spiser vi 2 X 30 gr. brød med 20 gram pålegg på hver skive, i tillegg kan du spise knekkebrød eller andre ting til mellommåltid, ca. 110 kcal , du har nok misforstått dette. Det er mer mat nå enn tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til vårt nye opplegg i år tilsvarer nå 1 brødrasjon ca. 75 kcal, og kan f.eks være en brødskive à 30 g, 2 knekkebrød, 2 ss kornblanding o.l.

Hvor mange brødrasjoner man skal ha til de ulike måltidene varierer ettersom hvilken meny man følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til vårt nye opplegg i år tilsvarer nå 1 brødrasjon ca. 75 kcal' date=' og kan f.eks være en brødskive à 30 g, 2 knekkebrød, 2 ss kornblanding o.l.

Hvor mange brødrasjoner man skal ha til de ulike måltidene varierer ettersom hvilken meny man følger.[/quote']

 

Ok,var det jeg mente.For i boka mi på grunnmeny står det 1 brødrasjon på frokost og en på lunsj.Går jeg inn i lista på "brød"står det f.eks.birkebeiner brød,50 gr,125 kcal(så da har rasjonen gått ned fra 50 gr=125 kcal til 30 gr=75) Det er da den minste menyen jeg snakker om,tror ikke det er 2 brødrasjoner og 2 påleggsrasjoner på den som noen sier.

Men da har jeg fått svar på det jeg lurte på.Takk :( Da er det bare å fortsette slik jeg har gjort.Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...