Gå til innhold

Tips til hva jeg kan bruke ukas kosemerker på?:)


Gjest Paloma05

Anbefalte innlegg

Den ostekaken som det er oppskrift på her på vektklubben er kjempegod. :) Men da må du nok ha noen til å dele med, for hele kaken inneholder mye kalorier...

 

Ellers kan jeg anbefale kokosboller fra Kokosbollefabrikken, de er gode og har ikke så mye kalorier som andre kokosboller så du kan spise flere (eller andre ting). Popcorn er også er bra hvis du liker salt, mindre fett enn en del andre ting og du kan spise en del av det.

 

Og så har du mine favoritter som ikke er noe "lure" i det hele tatt, men som er supergodt - Dumle og Bamsemums. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plainjane

Hele kaka er selvsagt altfor mye kalorier men så får jeg trent på å besinne meg og resten av familien synes også den er veldig god!

 

2,5 dl lettkokte havregryn

1 plate 100g 86% sjokolade

0,5 l lett naturell yoghurt

300g cottage cheese

1 pk heistad gele (bringebær)

 

fremgangsmåte:

brun havregrynene i tørr stekepanne. smelt sjokoladen i vannbad. bland sjokoladen med havregrynene og trykk dem ut til et tynt lag i bunnen av en 24 cm dia kakefor. sett formen i fryseren i 10 min. i mens kjører du cottage cheese og yoghurt i en blender eller foodprosessor. kok opp halve vannmengden som står på gelepakken og bland i gelepulveret. avkjøl geleblandingen litt bland den deretter i yoghurt og cc blandingen. hell dette i formen med sjokobunnen. sett i kjøleskap 1 t el 2.

 

frisk og god og ikke så mye kalorier som i Lillians ostekakeoppskrift pr. stk. - dvs ca 95 pr stk på 60g har jeg regnet ut!

 

det er faktisk fullt mulig å lage denne kaken med bare halve mengden fyll, da blir den tynn men det er jo like godt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Tusen takk for gode tips!! Skal prøve dem ut i tur og orden:) Må bare vente til det kommer en "ledig" uke..er jo bursdager og styr hver uke, så da blir frimerkene brukt da! hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet ut at jeg kunne spise rundt 50 gram micropop pr uke dersom jeg sparer mine poeng. Det er deilig etter ei treningsøkt å ligge på sofa en lørdags kveld, med god samvittighet, og enda ha masse FRImerker å kose meg med til f.eks film... :) 50 gram er ikke langt unna en full pose med micropop, så det kunne jeg fråtse i... mmmm, det er deilig. :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...