Gå til innhold

Ned 20-30 kg, 21. januar 2006


Gjest queen

Anbefalte innlegg

Hei, og god morgen :)

 

Ny dag og nye muligheter!

 

Har sluttet å snø og blåse, og jeg kjenner at både jeg, og stavene :) mine lengter etter å gå lang tur i dag.

 

Deilig med lørdag og helgefri.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god lørdag til alle sammen!

 

Nå er kroppen mørbanket etter en uvant jobbestilling og mange runder med snømåking over de siste dager. Det t.o.m vondt å hoste i min stivnede overkropp. Jeg sitter her å drømmer meg bort å ønsker meg et badekar eller en lang massasjetime:) Det er hadde vært nydelig! Men i stedet blir det en lett frokost og så ut å måke mer snø. Men trimpoeng for man jo i fleng av dette:p Men gjett om det skal strekkes godt ut etter dagens runde.

 

Maten går greit her om dagen, men kommer ikke helt i mål med kcal inntaket. Har lissom ikke den store sulten og da kjennes det feil å spise. Igår f.eks fikk jeg i meg dette:

 

2 rugbrød skiver med gulost

 

2 rugbrød skiver med makrell i tomat

 

1/2 kylling med franske grønnsaker

 

Salatbolle m/ 1 ss dressing pluss 1 appelsin og 1 pære

 

Det ble ca 1200 kcal og 3 trimpoeng denne dagen. Jeg må nok få i meg mere kcal, men jeg orker ikke mere brød. Men med så lite inntak stopper vel forbrenningen opp igjen:( På kurset skulle jeg egentlig ligge på 1900kcal, men gikk ned til 1600kcal pga stoffskifteforstyrrelser.

Jeg skal heller ikke spise melkeprodukter; så det går ikke å fylle opp med yoghurt heller. Noen som har erfaringer her kom gjerne med de!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Har samme problemet som deg mht å få i meg nok kalorier. Skal ligge på meny 5, jeg, og det er MYE mat. Sett i forhold til før, da jeg spiste kun en gang pr dag, så er dette vanskelig.

 

Spurte kurslederen min om dette, og vi ble enige om at jeg kunne ligge på to skiver pr. måltid i stedet for 3, og heller ta litt ekstra pålegg på, slik at jeg får nok kalorier i meg.

 

Kanskje kan dette være en løsning for deg også...? Å spise litt mer kaloririk mat...

 

Lykke til!

 

Klem Arduinna

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trinny!

 

Pass også på at du får i deg litt melk/yoghurt om dagen! -Og hvis jeg var deg, ville jeg i tillegg til f.eks å spise mer pålegg som Arduinna foreslår, legge inn 2 brød-måltider til! -Ett mellmom lunsj og middag og ett til kvelds sammen med salat og frukt. På det kaloriinntaket du skal ha så bør du spise

 

2 skiver m/pålegg til frokost + ett glass Biola? Eller ett glass juice?

 

3 skiver m/pålegg til lunsj pluss 1 frukt

 

1 skive m/pålegg til mellommåltid + kanskje en yoghurt

 

Middag med ris/potet og salat/grønnsaker

 

2 skiver m/pålegg til kvelds og frukt (2stk med vaniljeyoghurt)

 

Hvis du spiser de Mild og Lett youghurtene med vanilje, så skal du helst bare ha to om dagen, så da kan du ta juice til frokost i stedenfor melk/Biola.

 

Det er ganske stor omveltning for oss som er vant med å toppe kaloriinntaket med snok og snacks å komme opp i (og helst over) ett "normalt" kalori inntak, men det er faktisk veldig viktig for å holde maskineriet i gang, og få en sunn og varig vektresuksjon. -Og ikke minst for å klare å gjennomføre dette løpet uten altfor mange super-sprekker underveis!

 

Synes du er kjempe flink trinny! -Det er godt å se at du er kommet godt i gang! Vi skal låne bort poden i morgen, så da regner jeg med å få tatt meg en skitur på egenhånd! -Gubben må jobbe, men det skal ikke stoppe meg!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med melk og melkeprodukter er at kroppen tåler det dårlig; så jeg bør helt og holdent unngå det! Ellers hadde det vært greit å fylle opp på det. Men hvis jeg vil unngå vondt mage unngår jeg det. Jeg spiser ferdigprodukter med melkepulver osv og ost en gang i ny og ne, men vil nå prøve å være flink med kroppen og ikke gi den extra problemer:)

- Når jeg gikk kurs fikk jeg beskjed om om ta en ekstra frukt rasjon i stedet.

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Jeg er super motivert om dagen - dette skal bare gå bra, dvs nedover!! Hvis jeg klarer 20 kg innen 1. juli - kommer jeg til å slå salto:)

 

Reiser på jentetur på torsdag ettermiddag, fredag er jo egentlig min veiedag, men får veie meg på torsdag i stedet - det betyr 1 dag mindre før jeg må på vekta igjen. Drømmer om - 1 kg til da :)

 

Måket masse snø i går, og orket derfor ikke sykle på kvelden. Men i dag blir det sykling og styrkeøvelser. Tenkte jeg skulle prøve meg på de for mage/midje + rumpe som står på GR sidene.

 

Ha en fin lørdag alle sammen!!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...