Gå til innhold

Hjeeeeelp!!!


Gjest xray

Anbefalte innlegg

Nå er jeg nedfor, desperat, uttafor, sint, frustrert: Bare det som er negativt. Jeg trenger hjelp fra dere!! Jeg har klart å holde meg sånn passe stabil (javel da, litt opp...) i løpet av jula. men etter jul har det bare gått en vei, og det er den gale. Har ikke kommet i gang med fornuftig spising ei heller trim.

 

Nå er det at jeg liksom skal skylde på at vi har fått alvorlig sykdom i familien (min mor), og jeg har vært der og hjulpet/støttet henne ett par uker. (nordpå.) Masse kosespising, elendig vær, ikke motivasjon til å trene inne og forparten til Narve var ikke spennende for meg å være ute sammen med. Ikke helt oppløftende at jeg skal tilbake dit til samme setting i 3 uker etter at jeg har vært en uke på min utenlands jobb fra i morgen.... (joda, fint å kunne hjelpe, men mat/trim messig, mener jeg.)

 

Sykdom eller ikke; jeg er fortsatt like misfornøyd (om ikke mer) med kropp, fasong, helse og fysisk utholdenhet/styrke. Nå trenger jeg hjelp fra dere med noen solide, vonde spark bak for å komme i gang igjen, slik at jeg kanskje til neste jul har nådd mitt endelige mål; 67 kg (fra nå 83), bedre spisevaner, trimvaner og fornuft som ligger alltid på lur og sier at "nei tenk, jeg KAN IKKE ta det kakestykket, jeg har det bedre uten!".

 

jeg har bare fått vært innom her i ny og ne, og det hjelper masse å lese om hvordan det går med dere. Morsomt når jeg begynner å "kjenne" dere (spesielt Trinny og Camcam og noen av dere andre:)). men nå føler jeg at jeg trenger å rope ut : "her er jeg! Spark meg, Xray, bak så jeg kommer på rett spor igjen!"

 

Er det noen av dere som har fantastisk gode tips, så hadde jeg blitt så glad! Jeg er nemlig ikke glad i meg selv slik jeg velter ut over bukselinningen.... jeg er klar over at det kun er meg selv som kan spise mindre og sunnere, og trene mer og fornuftig, men dere vet alle her inne hvordan jeg har det. Derfor er dere de eneste rette for meg å "kontakte" for å få hjelp! Please! jeg er jo normalt sett ei visstnok pen jente med mengder av godt humør og masse sjarm (ja, jeg har nå ikke sett den siden, men den skal visst være der), men nå begynner nebbet å henge for alvor. jeg vil inn i min nye "drakt"!

 

PS: Vil bare samtidig henge meg på i snø-måker gjengen! og jeg ser på det som trim når jeg holder på en times tid, og da blir snømåking plutselig gøy! (Men nå er det ikke mer å måke, og tror naboene har gjort sin del selv :) )

 

Lykke til i uka som kommer, skal se om jeg får vært litt aktiv både her inne og i trimmen, ikke sikkert det blir flyging hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Hangglidern. HAr vært her en god del, men ikke fått skrevet så mye den siste måneden. Jeg føler meg litt som med i denne gjengen, og bare det å komme inn i "varmen" her å lese, hjelper jo også på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du endelig; lenge siden sist ja:( De følelsene om å være nedtrykt og frustrert kan jeg kjenne godt igjen. Vi har vært med fra starten her og skulle sikkert etter planen vært veldig godt igang med livsstilforandringen og stått rustet til å klare alle utfordringer som livet kaster mot oss.. Men slik fungerer vi desverre ikke, vi må finne nye måter å takle problemer og sykdom.

Jeg har ikke gått noe ned i vekt jeg heller, står på startvekten igjen etter å ha vært med her siden oktober:( og en periode før jul ble jeg skikkelig lei av alt som hadde med slanking å gjøre; ingenting fungerte for meg uansett. Så i romjulen ble jeg syk og orket ihvertfall ikke noen ting. Så da er vi flere i samme båt; hvis det er noe trøst for deg;)

Det er helt sikkert tøft for deg med sykdom i nær familie, håper dere er flere som tar vare på hverandre i en tøff tid.

 

Jeg starter på igjen jeg og nå; og denne gangen skal jeg ikke gi meg. Uansett vektnedgang eller ikke; så skal jeg velge å leve ett sunt liv som også inneholder aktivitet/trim. Ved problemer vil jeg da heller bruke papir og penn eller venner for å få ut leie følelser; i stedet for å ty til mat som er så alt for lett. Jeg leser boken til drphil "aldri mer vektprob.." den kan anbefales! Ellers møt opp på tråden våres, IKKE GI OPP DU HELLER! Det går ann å lufte frustrasjon hos oss også; selv om vi er bare nettmennesker:) Det er mye støtte å finne her!

 

Trinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det. Jeg føler at jeg hater livsstilen min når jeg spiser usunt, føler meg nedfor, trist, blir fort irritert, det går utover humøret.

Det jeg vil er å spise sunt, røre mer på kroppen, og når jeg er i gang med akkurat det og føler at det går bra, hjelper det på humøret og det meste, men det er ikke alltid like lett.....derfor er jeg glad jeg har denne gjengen her inne å støtte meg til, tror det hjelper å skrive inn her hver dag, melde seg på en måte...om du skjønner.....her er det både trøst og hjelp å få.

Virkelig en fin gjeng her inne, er kjempeglad jeg fant denne siden her :)

 

Du kan jo bestemme deg for å begynne på ny frisk i morgen, mandag og alt....

Stå på, vi er her for deg vi, dette her skal gå bra :)

 

mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte, det er jo det jeg vet; dere er suverene!!! OG dere vet hva jeg snakker om.

 

Mamz; jeg begynner i dag: Blir ikke mat i kveld, men må spise en fersk ananas jeg har liggende, før jeg blir borte en uke. OK siden jeg ikke har spist frukt i dag. Tar også med epler på reisen sørover i morgne, så da er jeg i gang der også.

 

Trinny; Vi er omtrent i samme situasjon. Jeg er nesten helt tilbake der jeg var da jeg startet i oktober. Ingen bragd jeg er stolt over, men hva annet kan vi gjøre en å prøve, prøve, prøve?? men når sant skal sies, er jeg lei av å slanke meg de samme 5 kiloene gang på gang! (Puh, heldigvis er det ikke mer enn 2-3 kilo opp og ned, men det sier vel litt, at jeg ikke klarer å gå ned så mye, heller.)

 

Husker ikke hvem som nevnte det her inne, men nå har jeg i allefall kjøpt det siste I Form som har Pilates DVD på kjøpet. den skulle visst være bra, så løp og kjøp! (Nå begynner jeg å få mange treings dvd'er, nå gjelder det å få brukt de også!)

 

jeg skal være litt mer aktiv her inne enn jeg har vært den siste måneden, men jeg prøver å bli mer organisert rundt meg selv, og mer effektiv med tida mi. sidne jeg ikke er på nettet på jobb, må jeg være her når jeg er hjemme, og da går det fort bort mye tid. Men er man effektiv, får man tid til mye, så skal være mer aktiv her inne og få inspirasjon fra dere!

 

hei så lenge, og ha ei flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det butter kraftig imot sånn som du har det nå . Er selv i noenlunde samme situasjon ; mista en i nærmeste familie i november. Ble totalt satt ut ; klarte ikke tenke mat eller trim eller noe . Men så oppdaga jeg at ved å være i aktivitet , ble det litt lettere å takle vonde tanker etc . Jeg fikk tankene over på litt andre ting . Ta ting i ditt eget tempo , så går det nok bedre etter hvert . Kjempeklem til deg fra petit .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har savnet deg! -Og jeg ser at du har truffet flere av de "ferske" 20-30kg medlemmene også :)

 

Du sier det selv i innlegget ditt: "jeg er klar over at det kun er meg selv som kan spise mindre og sunnere, og trene mer og fornuftig, men dere vet alle her inne hvordan jeg har det." -Jada, til syvende og sist er det kun vi som tar avgjørselser vi må følge opp ved hvert eneste valg vi tar!-Og vi har alle mange av de samme problemene med selve gjennomføringen!

 

For min del fungerer det alltid å starte i riktig ende; Det vil si treningen! -Hvis jeg først startere å trene, så får jeg automatisk dårlig sammvittighet hvis jeg spiser veldig feil, for da ødelegger jeg det positive jeg har gjort!

 

Jeg vet at du og Billy ('s bootcamp) har en historie sammen, og med den nye pilates DVD'en i tillegg er det bare å sette i gang! -Jeg trener pilates ca 2 ganger i uka nå, i tillegg til spinning (2x), og en styrke-time på treningsstudioet (Sant nok er første gangen i dag, men det er med en venninne, så vi skal gjøre dette fast hver mandag!). Ta frem Billy, og sett i gang, xray! -Jeg vet du er sterk i kroppen og at du trives mye bedre med deg selv når du får brukt den!!

 

Håper på å se deg litt mer aktivt på 20-30 sidene, og at du legger inn en (nesten) daglig rapport om hvordan det går! Vi sees, vel??

 

Spark servert :)

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg gott igen i det du skriver.

tenk bare om noen i nærheten virkelig kunde ge meg en spark i baken og si -Kom igen nu!!!!

Hos meg kommer den ene etter den andre motgangen syns jeg, men banne meg ska jeg ta meg sammen fra idag.

Heng på. Det er gott att veta att noen annen kjemper "samtidigt" mot samme mål.

 

Og du, ikke var så streng mot deg selv!!!!!!

 

Du ser ju, att vi er mange som er glade att høra fra deg igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...