Gå til innhold

Slankefavoritter


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å sette opp en liste over noen av favorittene mine når det gjelder å komme seg gjennom slankedagene (tilfeldig rekkefølge):

 

- små steinfrie blå druer (40 stk = 84 kcal)

- Wasa Sandwich Creeme cheese & chives (1 stk = 172 kcal)

- Options Choc-au-Lait (1 kopp 2dl = 40 kcal)

- Lompe med pastrami (perfekt mellommåltid, GR-oppskrift, 1 porsjon =110 kcal)

- Bendit smoothie (1 flaske 250ml = 117 kcal)

- Diplom lett-is, sjokolade (2 iskuler = 132 kcal)

- 1 pose Bendit minigulrøtter (200g = 56 kcal)

- 1 kopp svart te/kaffe

- Sjokoladepudding med vaniljesaus KOS (1 beger = ca. 150 kcal? Litt usikker)

- Riskrem (ikke rislunsj) med bringbærsaus Piano (1 beger á 108g = 156 kcal)

- Vaniljekesam til frukt(salat) (2 spiseskjeer = 63 kcal)

 

Sikkert masse jeg har glemt! Noen andre som vil tilføye noe? :-)

 

Serene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isdronning

Denne er GR sin men er super da den går på melke og frukt kvoten, kun sukker som er litt fy,fy her, denne redder meg

Enkel å lage også, dette er til en person:

Kun 125 kcal

 

1 plater gelatin

1/2 dl lettmelk

1/2 ss sukker

1/2 dl Sans Kesam Vanilje

1/2 ts vaniljesukker

37 1/2 g jordbær

1/2 pasjonsfrukt

 

 

Slik gjør du:

Legg gelatinplatene i bløt i kaldt vann i 5 minutter.

Kok opp melk i en kjele.

Klem vannet ut av gelatin- platene og rør det i melken. Avkjøle litt, og bland inn vaniljekesam, sukker og vaniljesukker. Rør godt.

Fordel pannacottaen i små glass, og sett den kjølig i 3 timer eller over natten.

Skjær jordbær i båter, og del pasjonsfruktene i to og skrap ut fruktkjøttet. Bland jordbærene og pasjonsfrukten, og fordel det oppå pannacottan ved servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut en oppskrift på sjokolademousse her:

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=15685

 

 

Også er jeg veldig glad i dette:

150 gr. mager kesam

10-15 gr sjokoladeproteinpulver (fåes kjøpt på bla. helsekosten)

10 gr. mandler.

5 gr. Honeypuffs (frokostblanding. Man får ganske mye for 5 gr. for de er veldig lette)

litt splenda og et par dråper vaniljessens.

 

Blander dette og spiser som kveldsmat :P Kjempegodt, + at det demper søtsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Toro`s sjokolademousse laget på ekstra lettmelk redder ofte meg. Halve pakken gir ca. 200 kcal (og da får man en solid porsjon) og kan en gang iblant gå inn under melkekvoten. Og det er veldig godt med menkomel krem på flaske til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro`s sjokolademousse laget på ekstra lettmelk redder ofte meg. Halve pakken gir ca. 200 kcal (og da får man en solid porsjon) og kan en gang iblant gå inn under melkekvoten. Og det er veldig godt med menkomel krem på flaske til :P

 

I oppskriften/linken jeg la inn rett over her, er det rundt 150 kcal i hele oppskriften (2 porsj) :P

 

 

Lagde en god og enkel dessert i dag:

2 ss vaniljekesam

1/2 banan

1 ts proteinpulver med sjokolade (evt litt o'boy eller nesquik)

litt sukrin

1 ss Heistad jordbærsyltetøy

 

Legg dette på en tallerken som en banansplit strø proteinpulver og sukrin over. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wasa har noen veldig gode kanel-kjeks. Foreløpig har jeg bare sett dem i sverige, så tar med meg en pakke hver gang, en kjeks inneholder 60 kcal.

(Kjeksen er litt større enn håndflaten min)

 

Også noe som er så fantastisk godt at jeg nesten ikke har lyst til å dele det med verden (=P)

Jeg er veldig smoothie-fan, en dag frøs jeg litt som bestod av ananas-juice, vaniljeyoghurt og en frossenfrukt-blanding med mango, banan og ananas.

Dette ble jo selvfølgelig steinhardt, så jeg myknet det opp i blenderen, så det hadde iskrem-konsistens.. Og jeg oppdaget at det er LIKE godt som is, faktisk bedre en mye is jeg ville kjøp i butikken.

Det er viktig at det fryses og blendes på nytt fordi det gir den fantastike konsistensen av sorbet:)

 

Blenderen gir det riktig konsistens, frukten gjør den sunn og yoghurten gjør den søt og bittelitt "kremete".

Dette er noe jeg faktisk kan erstatte enkelte måltider med:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...