Gå til innhold

Kan dette motivere deg også? :-)


Gjest Lillesiri

Anbefalte innlegg

Gjest Lillesiri

Motivasjon.

 

I går satt jeg blant annet på ergometersykkelen i 30 min. Det resulterte i rett over 200 kcal. Jeg er en ordentlig sjokoman, og igår var det fredagskvelden - det vil si at mors melkesjokolade dukket opp. Hvordan klarte jeg å motstå?

Tre, stakkarslige ruter av en melkesjokolade inneholder 135 kcal. Om jeg hadde spist to slike med treruter ville syklingen min vært totalt "bortkastet". Jeg satt fader ikke å svettet og jobbet så hardt for å kunne spise det på meg igjen, og det iløpet av 6 små biter. Nei ærlig talt. I går kveld spiste jeg Tine Yoghurt JA med Vanilje, og puttet oppi banan, korn og mammas hjemmelagete syltetøy. Sunt, magert og godt, med en utrolig god samvittighet. Ettersom jeg ikke har spist usunt siden søndag skal jeg unne meg sol imorgen, og frisør på mandag. Det finnes virkelig ikke noe bedre enn å unne kroppen forbedring når man er stolt av seg selv! Dette bruker jeg som motivasjon:

 

- Adriana Lima, Leighton Meester, Jessica Biel, Jessica Alba, Rachel Bilson og Miranda Kerr har alle drømmekroppen. Disse bruker jeg som inspo!

 

- Prøv å tenk at det du spiser i dag, blir du imorgen. Vil du være fett og sukker av sjokolade, eller sunn og slank av magre, hjertegode produkter?

 

- Om du klarer å motstå fristelser som er tilgjengelig i hjemmet er du allerede kommet langt. Det er ingenting som er viktigere enn å skryte av seg selv.

 

- Denne uken startet jeg med å skrive ned positive ting hver dag. På mandag skrev jeg ned komplimenter jeg fikk, og hvor bra jeg følte meg, hva jeg hadde trent og skrøt av meg selv. Det er en god motivasjon, både nå og senere! Dessuten øker det sjansen for å bli lykkelig, ved at du ser gleden i de mindre tingene her i livet.

 

- Om trangen blir for stor, prøv å spis en Nutrilett Bar eller Allevo Bar. Disse kan ofte nesten forsterke søtsuget mitt, men om du holder deg til en bar er det bedre enn en vanlig sjokolade.

 

- Gresskarkjerner kan fungere som erstatning for potetchips - noe å knaske på en fredagskveld. Dessuten blir du kvalm om du overspiser, så det skjer ikke.

 

- Det er ofte lett å tenke at "det er bare et sjokoladekakestykke". Er det egentlig det? Påvirker det ikke samvittigheten din i det hele tatt? Hvordan vil du føle deg etter å ha spist det ene stykket? Selv ville jeg hatt så dårlig samvittighet at det hadde ødelagt uka mi. Så absolutt ikke verdt det!

 

- Prøv en helt ny treningsform. Prøvde spinning selv for ikke lenge siden, og fy søren og gøy det var! Ta noe heeelt utenom det vanlige.

 

- Tenk at du ikke bare gjør dette for å se bra ut. På innsiden jubler kroppen din, og humøret ditt vil være mye mer stabit i fremtiden. Tenk på følelsen du kan ha når du er på neste fest - du har ikke spist usunt på kanskje 1 hel uke? Vær stolt og fornøyd med deg selv, så vil du automatisk stråle! :-D

 

- Ikke bruk godteri som belønning - det gir deg ikke annet enn kortvarig glede som tar igjen for all den harde treningen. Hvorfor ikke unne deg et nytt klesplagg, en ny frisyre, abonnement på et blad, et nytt treningsplagg eller andre ting? Det er så utrolig mye bedre!!

 

- Til slutt, en sang som får meg i go'humør:

. Keep on rising!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...