Gå til innhold

Hjelp!!!!!!


Gjest mor2

Anbefalte innlegg

Gjest Komplekser

Les innlegget av Lillesiri på denne tråden. Bra!!!

 

Den første tiden er verst, holder du ut etpar uker, kjenner du at du er godt i gang. Sprekker du, så ta deg inn igjen, ikke neste dag, men neste time.

(Jeg hadde skikkelig sprekk om tirsdagen.)

 

Etterhvert kjenner du at kroppen har det bedre, og det er få kilo som skal til før du føler deg lettere.

 

Hent fram en situasjon/episode der du følte deg skikkelig feit, klossete, stygg og elendig. Kjenn på den følelsen. Når en fristelse dukker opp, spør deg selv om hva du helst vil, spise eller føle deg så utilpass og elendig igjen.

Svaret gir seg selv som oftest.

 

Sett deg delmål.

Heng en bukse som er litt for trang til at du kan bruke den frem et sted du ser den. Prøv buksa ofte, minst etpar ganger i uka.

Når du kan bruke den (dvs klare sette seg i den og spise i den) henger du frem et nytt plagg.

Ikke heng frem plagg som er altfor små, det virker bare uoverkommelig.

 

Tenk når du handler.

Ikke lur deg selv til å tro at du trenger den kaka i fryseren eller den sjokoladen i skapet i tilfelle gjester. Det du kjøper inn av slike ting blir oftest spist av deg selv ;-)

 

Jeg gikk ned nesten 15 kilo i 2009.

La kraftig på meg nå i jula, og går nå på GR-kurs. Anbefales, spesielt hvis du er av dem som trenger "riset bak speilet" dvs veiing der vekttap/vektøkning blir kjent for de andre kursdeltakerene.

Dessuten lærerikt mht kost og ernæring. Jeg trodde jeg kunne mye, men har fått meg noen vekkere og overaskelser!!

(Bl.a at jeg har hatt mange skikkelige lavkaloridietter i mitt liv, som jeg trodde var helt OK og sunne.)

 

Forresten:

Jeg sliter nok litt med motivasjonen jeg også, jeg har nylig "identifisert" at jeg spiser når jeg er stressa. Dette var jeg ikke bevisst på. Greit å være OBS på det slik at det er lettere å unngå det.

Dette innlegget er skrevet litt for å motivere meg selv også, for jeg vet av erfaring fra utallige slankekurer at de aller fleste dagene på diett gir en GOD følelse.

Nå er ikke GR en diett, da, det er en livstilsendring, men likevel.

 

Kom i gang, og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...